RNL heeft sinds enige tijd een retrofit set in de verkoop, waar aanvankelijk nogal wat problemen mee waren, maar nu stabiel lijkt te zijn.
Na lang zoeken het merk en type hiervan gevonden, tegen een acceptabele prijs:http://www.xenonl.com/Webwinkel-Product ... n-kit.html Ik heb gekozen voor de H7C 5000K, voor de meest OEM-look.
Besloten zelf zo'n set in te bouwen, zie hieronder mijn verslag:
De set:
Besloten geen gaten te maken in de originele rubber afdekdoppen van de koplamp, deze kosten namelijk €37, per stuk!

Daarnaast besloten de bekabeling van de lampen in textieltape te wikkelen (alleen buiten koplamp), voor meer OEM-look.
De ballasten zitten in de uitsparing onder de koplamp, geheel uit het zicht. (zo doet de dealer het ook)
Vooraf het lichtbeeld op garagemuur afgetaped, het bleek na inbouw van de xenonlampen vrijwel overeen te komen.

Links Xenon (nog niet afgesteld) en rechts H7 halogeen Philips Whitevision.
Voor; Philips H7 Whitevision
Na; Xenonl H7C 5000K
Foto's van koplampen ingebouwde toestand; niets van retrofit te zien. Behalve de bolle afdekkappen.
Belangrijk: Na afloop lichtbeeld laten afstellen door garage; voldoet aan APK norm.

Met het resultaat ben ik ZEER tevreden, qua lichtopbrengst is het goed vergelijkbaar met de af-fabriek set van de phase 1 (al mis je natuurlijk wel het meesturende effect, wat subliem was in de phase 1. en is het alleen dimlicht.) Daarentegen is het verschil met halogeen enorm, dusdanig dat ik sindsdien niet meer de behoefte heb gehad gootlicht te gebruiken.
De set bevalt zo goed dart ik er inmiddels ook een in mijn tweede auto (Clio IV) heb gezet.
Groeten,Bas