Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lpg
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2016
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 15:58
- Actief als: particulier
Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lpg
Beste mensen,
Ik heb een megane 2.0 16v grand tour uit 2007 met LPG met ongeveer 195000 op de klok.
Afgelopen jaar is omstreeks juni de koppelingscilinder overleden met gevolg een duur herstel.
Sindsdien is er een stuk minder met de megane gereden ivm leaseauto, maar afgelopen week plots olievlek eronder.
Naar de dealer en kreeg ik te horen carterpanpaking lek, en steekaskeerring rechts lek.
Nu komen eindelijk de vragen,
1 steekaskeerring is naar mijn mening garantie, omdat deze eruit is geweest met herstel koppelingscilinder waarbij de platen en drukgroep etc etc ook meteen mee is vervangen ondanks dat het niet nodig was, maar preventief. Sinds reparatie is er circa 10-15000 km maar mee gereden. Is dit idd garantie, of wat is jullie mening? Hier zit meer kennis en ervaring dan ik en mijn vader alleen...
2, carterpanpakking, dient hiervoor het subframe los gemaakt te worden? Heb de plaat onder de motor uit geschroefd om het te bekijken, maar naar mijn mening moet de achterste motorsteun los, scherm onder spatbord rechts en dan kom je overal bij, toch? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
3, oliepijl versnellingsbak. Kan ik deze meten dmv de kunstof "plug" los te draaien, en onderkant schroefdraad is pijl..?
4, welke motorolie en vernsellingsbakolie is het beste?
De intentie is om het zelf te gaan doen, vandaar ook de vragen.
Is er ergens een how to te downloaden van de werkzaamheden, ik kan ze nergens vinden namelijk...
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
Ik heb een megane 2.0 16v grand tour uit 2007 met LPG met ongeveer 195000 op de klok.
Afgelopen jaar is omstreeks juni de koppelingscilinder overleden met gevolg een duur herstel.
Sindsdien is er een stuk minder met de megane gereden ivm leaseauto, maar afgelopen week plots olievlek eronder.
Naar de dealer en kreeg ik te horen carterpanpaking lek, en steekaskeerring rechts lek.
Nu komen eindelijk de vragen,
1 steekaskeerring is naar mijn mening garantie, omdat deze eruit is geweest met herstel koppelingscilinder waarbij de platen en drukgroep etc etc ook meteen mee is vervangen ondanks dat het niet nodig was, maar preventief. Sinds reparatie is er circa 10-15000 km maar mee gereden. Is dit idd garantie, of wat is jullie mening? Hier zit meer kennis en ervaring dan ik en mijn vader alleen...
2, carterpanpakking, dient hiervoor het subframe los gemaakt te worden? Heb de plaat onder de motor uit geschroefd om het te bekijken, maar naar mijn mening moet de achterste motorsteun los, scherm onder spatbord rechts en dan kom je overal bij, toch? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
3, oliepijl versnellingsbak. Kan ik deze meten dmv de kunstof "plug" los te draaien, en onderkant schroefdraad is pijl..?
4, welke motorolie en vernsellingsbakolie is het beste?
De intentie is om het zelf te gaan doen, vandaar ook de vragen.
Is er ergens een how to te downloaden van de werkzaamheden, ik kan ze nergens vinden namelijk...
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16697
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
De steekaskeerring is geen garantie,die hoeft er nml niet uit. Alleen de steekas zelf. Het is altijd slim deze keerringen mee te vervangen,en zeker ook de krukaskeerring achter het vliegwiel. Ekende zwakke plekken,maar preventief wordt dit niet vaak gedaan.
Het voorste gedeelte van het subframe moet er echt onderuit. Dit is niet heel veel werk. Let erop dst je de radiateurcassette van boven vastmaakt,deze wordt nml ondersteunt door dit hulp subframe.
Voor de olie soorten kijk eens op kroonolie.nl, kenteken invullen en je weet het.
Het voorste gedeelte van het subframe moet er echt onderuit. Dit is niet heel veel werk. Let erop dst je de radiateurcassette van boven vastmaakt,deze wordt nml ondersteunt door dit hulp subframe.
Voor de olie soorten kijk eens op kroonolie.nl, kenteken invullen en je weet het.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2016
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 15:58
- Actief als: particulier
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Dank u voor uw reactie.
Keerkring is duidelijk lek. Peil van de versnellingsbak gecontroleerd, was op peil (vloeistof gelijk met schroefdraad, bijgevuld voor de zekerheid met spuit en slang maar liep er meteen uit, dat is wel vreemd ondanks dst hij lekt/zweet aan de keerring...)
Carterpanpakking zie ik niets aan. Heb hem gereinigd vanaf de onderzijde, stuk gereden tot hij warm was, nacht en dag laten staan maar geen sporen van lekkage. Wel heb ik het idee dat hij bij een sensor aan de voorzijde van het blok (geloof de olie peil sensor) een beetje "zweet". Maar ook dat gedeelte zometeen goed reinigen (had alleen Carter gedaan, gemakzucht denk ik...) wederom warm rijden en nachtje laten staan.
Nogmaals dank u wel!
Gr Dominique
Ps. Mocht iemand interesse hebben in zuid Limburg let me know! Vind 550 euro beetje prijzig bij dealer....
Keerkring is duidelijk lek. Peil van de versnellingsbak gecontroleerd, was op peil (vloeistof gelijk met schroefdraad, bijgevuld voor de zekerheid met spuit en slang maar liep er meteen uit, dat is wel vreemd ondanks dst hij lekt/zweet aan de keerring...)
Carterpanpakking zie ik niets aan. Heb hem gereinigd vanaf de onderzijde, stuk gereden tot hij warm was, nacht en dag laten staan maar geen sporen van lekkage. Wel heb ik het idee dat hij bij een sensor aan de voorzijde van het blok (geloof de olie peil sensor) een beetje "zweet". Maar ook dat gedeelte zometeen goed reinigen (had alleen Carter gedaan, gemakzucht denk ik...) wederom warm rijden en nachtje laten staan.
Nogmaals dank u wel!
Gr Dominique
Ps. Mocht iemand interesse hebben in zuid Limburg let me know! Vind 550 euro beetje prijzig bij dealer....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16697
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Als de carterpanpakking niet lekt hoef je deze niet te vervangen toch?
Doe wel de aandrijfaskeerringen links en rechts ben je daar vanaf. Dat hoeft toch geen 550e te kosten?
Doe wel de aandrijfaskeerringen links en rechts ben je daar vanaf. Dat hoeft toch geen 550e te kosten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2016
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 15:58
- Actief als: particulier
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Hoi,
heb het lees ik idd een beetje vreemd getypt.
betreffende keerring kost €135,- bij de dealer. Ga ervan uit dat dit alleen de lekkende is, maar dit laat ik bij de dealer doen.
vervangen carterpanpakking kost €550,- en daar schrik ik een beetje van. maar als ik hieraan geen lekkage zie, en het oliepeil bevestigd dit, dan vervang ik deze inderdaad uiteraard niet.
heb het lees ik idd een beetje vreemd getypt.
betreffende keerring kost €135,- bij de dealer. Ga ervan uit dat dit alleen de lekkende is, maar dit laat ik bij de dealer doen.
vervangen carterpanpakking kost €550,- en daar schrik ik een beetje van. maar als ik hieraan geen lekkage zie, en het oliepeil bevestigd dit, dan vervang ik deze inderdaad uiteraard niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16697
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
De pakking kost een paar tientjes rest is uurloon. Als je precies weet hoe het moet en fijn gereedschap hebt is het in minder dan 2 uur te doen op een brug. Dus schrikbarend hoog tarief!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2016
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 15:58
- Actief als: particulier
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Dat was mijn gedachte ook dus...
Het betreft althans een erkende renault dealer hier in Limburg... (noem geen naam, vind het niet nodig om met modder te gaan gooien nu er 1 keer iets aan de prijzige kant is... alhoewel, koppelingscilinder met platen, drukgroep etc etc etc koste ook €1240,- ongeveer.)
Nu schiet me ook te binnen dat de monteur vond dat de koppeling zwaar gaat, aan de balie zeiden ze dat dit kwam doordat deze nieuw is en nog niet is ingereden (rijden niet meer extreem veel ivm lease auto). klopt dit? hoor en lees namelijk wisselende meningen daarover.
Het betreft althans een erkende renault dealer hier in Limburg... (noem geen naam, vind het niet nodig om met modder te gaan gooien nu er 1 keer iets aan de prijzige kant is... alhoewel, koppelingscilinder met platen, drukgroep etc etc etc koste ook €1240,- ongeveer.)
Nu schiet me ook te binnen dat de monteur vond dat de koppeling zwaar gaat, aan de balie zeiden ze dat dit kwam doordat deze nieuw is en nog niet is ingereden (rijden niet meer extreem veel ivm lease auto). klopt dit? hoor en lees namelijk wisselende meningen daarover.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16697
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Koppeling moet meteen licht gaan,hoeft niet ingereden te worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2016
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 15:58
- Actief als: particulier
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Oké, Wat zou dat dan kunnen zijn, vreemd dat de monteur dat wel aangeeft maar aan de balie ze zeggen dat het ingereden dient te worden.
Wat is verstandig om hiermee te doen richting de dealer? wil het wel opgelost hebben uiteraard, en ben zelf geen kenner.
Want is duidelijk wel een stuk garantie omdat sinds de vervanging 10-15000km maar is gereden.
Wat is verstandig om hiermee te doen richting de dealer? wil het wel opgelost hebben uiteraard, en ben zelf geen kenner.
Want is duidelijk wel een stuk garantie omdat sinds de vervanging 10-15000km maar is gereden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16697
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Zware koppeling is wellicht niet goed ontlucht,de drukgroep was ook vervangen toch?
Sjah een baliemedewerker weet vaak niet goed wat er speelt..
Sjah een baliemedewerker weet vaak niet goed wat er speelt..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 18 mar 2015
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
- Actief als: particulier
Re: Carterpanpakking en steekaskeering megane 2.016v 2007 lp
Als de olieniveausensor lekt/zweet , loopt dit naar beneden , op de rand van de carterpan , gaat dan links en rechtsaf en lijkt het net of de pakking lek is , alles inderdaad goed reinigen met remreiniger en in de gaten houden , dan zie je gauw genoeg waar het nu echt vandaan komt , hadden ze in de garage natuurlijk ook kunnen doen , zonder meteen een reparatieadvies te deponeren , met misschien we een verkeerde diagnose , sensor lek.
Kering laten repareren , en pannetje/sensor in de gaten houden.
Koppeling hoort , nieuw , meteen licht te gaan , aangeven dat je niet tevreden bent.
Kering laten repareren , en pannetje/sensor in de gaten houden.
Koppeling hoort , nieuw , meteen licht te gaan , aangeven dat je niet tevreden bent.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 656 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 4 Reacties
- 591 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 1 Reacties
- 291 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 331 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 322 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud30
-
- 0 Reacties
- 124 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcel63
-
- 0 Reacties
- 77 Weergaves
-
Laatste bericht door pl.sinnige