Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Onze Grand Scenic geeft vaak een storingsmelding "storing opladen accu". Zowel accu als alternator vervangen maar nog steeds krijgen we die storing. Zekering van 60 en 70A in motorcompartiment zien er ok uit : wat kan ik nog checken ?
Alvast bedankt voor de hulp
Damo
PS : Bij Bosch center kon ik kiezen voor een revisie (150 à 175 euro, 3 dagen wachten) of vervanging (300 euro, 1 dag wachten). Ik koos voor revisie maar 's anderdaags belden ze me dat ik de auto kon komen halen en dat de kosten 300 euro zijn. Toen ik zei dat dat niet de bedoeling was probeerden ze me wijs te maken dat hij toch gereviseerd was maar dat het "toevallig" een dure revisie was, nogthans zit en nu een blinkend nieuwe alternator in van een ander model....
=> uiteindelijk tegen m'n goesting betaald maar nu het probleem terug is : hoort die bosch garage dit niet op te lossen ?
accu scenic.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De diagnose is waarschijnlijk onjuist geweest,en niet volgens overeenkomst uitgevoerd. De garage zal je zeker wat tegemoed moeten komen.
Ik zou even naar een dealer gaan,het kan goed om een onterechte melding gaan.
Bedankt voor de suggestie maar ze hebben 2keer de altornator uitgemeten : eerste keer (geen storingsmelding) 14,4V dacht ik, op de terugweg naar huis kwam de storing terug op en ben ik teruggereden naar de garage : nieuwe meting gaf 0V. Vandaar dat ik denk dat er een slecht contact is of zo.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij mijn Renault Clio V doen soms de linker luidsprekers het niet ( deze worden dan waarschijnlijk niet aangestuurd) het betreft een Bose audio systeem,Wanneer de auto een half uur contactloos is geweest dan doen de linker luidsprekers het weer met...
Normaal gesproken bij naderen auto of er vandaan lopen gaan de deuren en spiegels automatische op slot of open, maar zo nu en dan doet deze het niet en dan moet ik alsnog met de keihard openen of sluiten. Nieuw batterij zit er in dus daar kan het...
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.
Kan ik ook zien wat de conditie is van de accu pack?
Want men zegt dat je 5 minuten op EV kan rijden maar dat red ik niet. Denk dat ik net 2 minuten haal.
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Volgens mij heb ik 2 accu's 1 voor de motor te starten zoals iedere andere auto met een verbrandingsmotor en 1 om de auto elektr., te laten rijden op de E motor.
Mijn vraag, waar kan ik ze vinden zie niets in de motorruimte wat er op lijkt....