De "sleutel" is een dikke moer die met een soort "gegolfde lijn" in die slotbouten past. Omdat ik tegen de vervanging van m'n banden aan zit dacht ik "ik kijk effe waar die sleutelmoer is gebleven". Dashboardkastje, onder de dubbele bodem van de bagagebak, onder de stoelen misschien of bij het reservewiel? Nou echt niet!
Thuis de hele kelderberging doorgeworsteld, wetende dat hij daar eigenlijk ook niet kon liggen, maar goed. Weer niets. Thuis de boel overhoop gehaald in bakjes, tasjes en ga zo maar door. Niks helemaal niks.

Ik had hem toch altijd bij de hand in de auto? Waar is dat kreng gebleven dan?
Ik stap op een rustige zaterdag naar mijn dealer. "Das vervelend want wij hebben ook niet een losse sleutelmoer liggen van dat type slot" (Ja daar had ik ook niet op gerekend). "We moeten elke slotbout op elk wiel loshakken nu. Heel voorzichtig zonder de velgen te beschadigen. Kost veel tijd en dus ook een fors bedrag". (Pff heb ik weer!)
Iemand van jullie dit meegemaakt of misschien iemand met een ander creatief idee om ze eraf te krijgen? En...nee...dit is een eerlijk verhaal. Ik zoek geen manier om de velgen van mijn buurman tot de mijne te maken.