Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Luc Weide »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij mij zegt de toolbox= je R-link geheugenkaart is up to date
Bij mij zegt de toolbox meestal:

Renault R-LinkX niet verbonden
controleer je internetverbinding

Dat is een volstrekt onzinnige melding:
want de R-link geheugenkaart zit in de auto (waar anders ?????)
en de internetverbinding (van mijn computer) is al jaren lang perfect !!!!!

Als ik dan klikte op START MIJN DOWNLOADS
dan kwam de melding: je R-link geheugenkaart is up to date

Maar als ik dan in de R-Link Store ging kijken of er updates waren,
dan waren die er soms ook.

De laatste tijd klikte ik dan ook maar meteen op X sluit
als die malle toolbox weer eens kwam pop-uppen.

En zo nu en dan ging ik even kijken in de R-Link Store of er updates waren.

Vandaar mijn verbazing toen de toolbox meldde:
er staan nieuw items klaar voor installatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

@Theo-R-link: sorry maar hierbij moet ik afhaken. Weet niet waar het probleem ligt. Je zou eventueel nog een andere browser kunnen proberen, byv. Google Chrome ipv Windows explorer (als je die gebruikt) misschien levert dat iets op.

@ Luc Weide: het computer verhaal had ik ook 'houd de R Link kaart aangesloten etc', allemaal netjes gedaan tot ik de melding kreeg dat het klaar was en ik de kaart kon verwijderen. Ook netjes gedaan met uitwerpen.
Daarna kaart in de auto gestopt waar hij de update ging installeren, systeem opnieuw opgestart en toen kwam de melding
' Update mislukt' en was ik mijn kaarten en daardoor mijn navigatie kwijt.

Uiteindelijk is het snel opgelost via het document van Renault NL

Wat heb ik geleerd (en eigenlijk wist ik dat al) NOOIT updaten (enkele dagen) voordat je weg moet en je systeem (navigatie) nodig hebt :D

Ter info: ik heb een Mac met de laatste OS X er op (V 10.11.4) en gebruik Safari
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Reneetje »

Daar bedoel ik mee dat er hier en daar nog wel eens software op pc's gezet wordt dat niet helemaal fris is (daar mogen jullie zelf bij bedenken wat ik daar mee bedoel). Verder heb ik in het verleden nogal wat met kopieën van Sygic (tegenhanger van TomTom) gedaan. (op telefoons). Ik weet dus wel dat als je gaat rotzooien (back-ups proberen te maken) je en je weet niet excact waar je mee bezig bent, de kans groot is dat een spoor in je PC achter laat die later maakt dat je kaart niet goed meer werkt. Ik heb ook wel eens uitgelecht hoe t Mmet TomTom zit. Er wordt een string met z.g metadata gecreerd (een reeks cijfers en letter in groepjes van twee) en die maakt dat het op een bepaald toestel werkt. De uploaders van de ilegale TomTom software die je op internet kunt vinden zorgen dat deze metadata overschreven kan worden met de juiste string. Misschien een lastig verhaal maar Google het maar eens. Het zou zo maar kunnen zijn dat de metadata "beschadigd" raakt als je back-ups maakt. Maar uiteraard weet ik het niet 100% zeker. Hierbij aanhaken, er is geen ilegale TomTom-R-Link software beschikbaar bij de bij mij bekende nieuwsgroepen, dus helaas zullen we het met betaalde producten moeten doen.
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Op mijn computer is een week geleden een 'zuivere' installatie van W10 gedaan, er kunnen dus nog geen probeersels van vorige software staan. Ik vind jouw stelling 'zomaar wat in de lucht kletsen'

L'histoire d'o' wat bedoelt u met document van Renault NL

Ondertussen op 3 computers getest
2 met W10
1 met W7

geen resultaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Reneetje »

Tja, I rest my case. Keep on tinker.
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

@Theo-R-link: ik had van Renault een Word document gekregen, dat is het hele verhaal wat ik eerder heb geplaatst.
Zoals ik al zei is het enige wat ik nog kan bedenken het te proberen met een andere browser en anders toch bij Renault blijven aankloppen, want naar mijn idee moet je toch in je apps beheer je apps en kaarten kunnen zien en dus ook aanvinken

Veel succes
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat is, zoals je ziet, niet. En toen ik dat aan Renault stuurde (voor deze update) reageerden zij met: 'Laat het zo'
Ben benieuwd hoe ze nu gaan reageren, waarschijnlijk met dezelfde uitleg van jou, dan stuur ik dat terug met de foto's en dan krijg ik waarschijnlijk als oplossing: naar de dealer gaan. Het spijtigste is dat je nooit in contact komt met de mensen van R-Link. Je komt bij de 'klantendienst' die uiteraard er niets van kent (ik had er ooit een die zelfs geen auto had) die sturen die mail gewoon door naar de technische dienst, die sturen hun reactie naar de klantendienst, en dan naar jou. Telefonisch is nog erger, want dan moeten ze opschrijven wat ze 'verstaan' en dat wordt helemaal een ramp.
Ik gebruik normaal Firefox, maar omdat ik hier ooit eens las dat het met Crome beter lukt heb ik die ook geinstaleerd. Dus heb ik het met beide browsers nu getest op mijn computer en de laptop van mijn vrouw, allebei met W10 als besturing. Dan heb ik nog een andere computer waar W7 en XP op staat en daar heb ik het ook met beide browsers geprobeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erreen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Erreen »

Ook hier een vlekkeloze systeemupdate gedaan. :D

Wat Reneetje al aangaf, blijf van de originele sd card van Renault af en alles werkt zoals het moet,
zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Voor mijn eerste grote update, meer dan een jaar geleden, had ik enkel een originele kaart, want toen kon je nog niet naar 'vreemde' kaarten kopiëren. Toen ben ik ook naar de dealer moeten gaan. Dus daar heeft het zeker niets mee te maken. En ik vind het veilig om een reserve kaart te hebben. Door het in en uitnemen bij updates, kan je zo'n ding gemakkelijk beschadigen.
Ik begrijp dat jullie om de een of andere reden de schuld willen steken op de klanten ipv op het, zeer slechte, systeem van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erreen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Erreen »

Tuurlijk, het ligt altijd aan iemand anders, nooit aan jezelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door puccini »

Als ik dit alles zo lees begint dit een privé item van Theo-R-link te worden :-)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik stuur nu ELKE DAG dezelfde mail naar de klantendienst, tot ik een oplossing heb

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Systeemupdate

Bericht door RenaultCaptur »

Theo, al eens geprobeerd om alleen met het originele kaartje te werken? Dus zowel updates als kaarten in de auto's.

Misschien dat, zoals hierboven al gesuggereerd, allerlei creatieve oplossingen het systeem instabiel maken?

Bij mij en hoor ik dit ook van anderen, gaat het momenteel, met het originele kaartje, eigenlijk gewoon goed, soepel en zonder storingen..
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat heb ik al gedaan, maar ook dat helpt niet. Overigens update van 945 (dacht ik) naar 960 liep zonder problemen. Ook allerlei kleine updates geen probleem. Maar nu staat in toolbox geen updates ( kaart is bijgewerkt) maar in store komt er onmiddelijk: er zijn updates en dan 'naar updates' dan ' het systeem is niet beschikbaar probeer later nog eens' Waarom stuurt Renaylt dat bestand niet met Wetransferbv. Dan zet ik het op een USB stik. In de Rlink en ok. Tenslotte is dat wat gebeurd als ik naar de dealer ga.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Systeemupdate

Bericht door RenaultCaptur »

Theo, duidelijk!!!

Gokje: de reden dat ze het niet als bestand sturen is denk ik gewoon beveiliging. Als zo'n bestand gaat zwerven komen allerlei mensen op hele slimme ideeën... :)
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat is toch maar een systeemupdate, geen kaarten. Daar kun je toch niets mee doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door TCe120ECD »

@Theo-R-Link, heb je al geprobeerd om vóórdat je gaat updaten, eerst je SDkaart in de reader te stoppen, daarna je R-LinkToolbox te openen en zowel de Cache als Backup te legen/verwijderen. Je zal zien dat je ineens wel verbinding krijgt en de updates binnen komen. Dit wat ik nu hier schrijf, heb ik van Klantrelaties van RN. Ergens in een bericht hier op het forum heeft iemand dat ook al vermeld in een keurige handleiding voor het updaten.

Misschien doe je dit al, niet onaardig bedoeld, maar probeer het nogeens in de juiste volgorde: 1. SDkaart in de reader / 2. R-LinkToolbox openen en Backup verwijderen, update wordt automatisch gestart, dus even geduld tot je het groene vinkje ziet /3. Cache van R-LinkToolbox legen, updates stromen weer binnen. Dus weer geduld. Als je weer een groene vinkje ziet / 4. SDkaart verwijderen, je Kangoo starten en dan de SDkaart in je auto R-link stoppen. Mogelijk krijg je een melding: Update Mislukt, maar ik heb ervaren dat de Update wel degelijk zijn geïnstalleerd (gecheckt samen met de dealer).

O ja, en elke dag eenzelfde e-mail naar Renault sturen werkt alleen maar in je nadeel, want stel dat ze jou zo langzamerhand beu zijn, lezen ze je e-mails niet meer. Wat als je een keer een erger probleem hebt en via mail contact opneemt met Renault. Zouden ze je mail dan nog lezen? Denk het niet. Succes man.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat heb ik al een tiental keren gedaan! Maar toch bedankt. ik heb het nog eens gedaan, geen oplossing. Wat ik wel straf vind is dat iedereen die hier zit al problemen heeft gehad met zijn R-Link. Je komt enkel op zo'n forum terecht als je hulp zoekt.
En wanneer die nu eens geen probleem hebben, denken ze dat ze het warm water hebben uitgevonden.
En wat mijn aandringen bij Renault betreft, hoeveel van jullie hebben er al een 'tegemoetkoming' gekregen omdat ze problemen hadden met hun R)Link? Ik wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Meerwaldt1963 »

Beste Theo-R-link,

Ook ik krijg de melding service tijdelijk niet beschikbaar nog steeds.
En ook ik heb al eens een tegemoetkoming van Renault Nederland ontvangen.
De problemen zijn bij hen bekend en wij zijn niet de enige.
In mei komt er een nieuwe sd kaart uit van Europa en ook deze ga ik weer ontvangen als tegemoetkoming.
Misschien ook een idee voor jou om deze te aan te vragen, effe bellen en zo geregeld.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik zou het veel plezieriger vinden als er geen reden was om tegemoetkomingen te doen. Ik heb er nooit om gevraagd. Nu heb ik ontdekt dat je in Belgie met de klantendienst kan chatten, en diebeloven een spoedige reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Meerwaldt1963 »

Met Renault Nederland chat ik ook altijd, dat is niet allleen in Belgie, hier kan het ook.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ikorpershoek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2015 12:30
Actief als: particulier
Locatie: Vlaaringen

Re: Systeemupdate

Bericht door ikorpershoek »

Hallo allemaal

Even mijn relaas en zonder PC.
Na twee weken vakantie gisteren de auto gestart en route geprogrammeerd.
Vijf minuten in de rit zie ik dat er twee berichten zijn.
1 bericht betreft niet aangesloten telefoon ( klopt, lag thuis )
2 bericht syteem update en op dat moment 30% voortgang
( geen toestemming gevraagd of wilt u deze doorvoeren )
Na ongeveer 10 minuten 100% met de melding Syeteem Update succesvol.
Daarna basisscherm met de melding 'geen kaart gevonden'.

Sinds gisteren geen navigatie meer en geen r-link services ( betaald tot 13-4-2019 )
Renault heeft nog nooit van dergelijke ongevraagde update gehoord !!!!!!!!
Vanmorgen de dealer de melding laten zien en accu los genomen als reset.
Geen oplossing.

Misschien ga ik het kaart verhaal over synchronisatie maar eens proberen.

Overigens bleef het systeem enkele weken geleden, ondanks verlenging van de services, aangeven dat deze zouden verlopen en of ik wilde verlengen, zoals gezegd enkele weken daarvoor voor 3 jaar verlengd.
Het zou zomaar kunnen dat ik nu afgeschakeld ben.
Renault A'dam en de dealer zeggen dat dit niet kan omdat volgens de systemen alles actief zou moeten zijn tot 13/4/2019

Heerlijk dat R-link systeen vanaf het begin bij elke update gekl.....

Ies
Arkana Hybride Engineered - Black/Gold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door TCe120ECD »

Check in http://www.renault.nl/my-renault/rlink/producten/ of daar de datum 13/4/2019 voorkomt. Indien niet, contact opnemen met de dealer of RN. In dat zelfde scherm van MY-RENAULT kan je chatten met Klantrelaties en je probleem voorleggen.
Je zou voordat je gaat Chatten eerst de Synchronisatie procedure doorlopen, anders krijg je van Klantrelaties te horen dat je eerst je kaart moet synchroniseren. Vervelend als je geen Navigatiekaarten meer ziet. Heb ik ook één keer gehad in 2,5 jaar tijd, nog niet eerder problemen met R-Link. Omdat mogelijk mijn SDkaart defect is geraakt, een bon van RN gekregen, moet het eind deze maand afgeven bij de dealer voor een nieuwe SDkaart met de nieuwste TomTom versie. Heb nu tijdelijk een vervangende SDkaart van de dealer gekregen om toch te kunnen navigeren.
Vraag eens aan je dealer om een ander kaart te mogen uitproberen, ééntje uit een ander Captur. En laat je niet vertellen dat het niet kan, want mijn dealer heeft bewezen dat het mogelijk is, getuige de "leenkaart" die ik nu in bezit heb.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ikorpershoek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2015 12:30
Actief als: particulier
Locatie: Vlaaringen

Re: Systeemupdate

Bericht door ikorpershoek »

De data staan ook in mijn producten overzicht op de juiste datum.
Het synchronisatie verhaal heb ik voorgelegd aan Renault A'dam en zij waren niet op de hoogte van de methode zoals hier in het forum eind april is vermeld.
Zal het vanavond eens proberen, als het niet werkt is een nieuwe kaart ook een optie.
Dit had ik vanmorgen bij de dealer ook al voorgesteld om iets meer duidelijkheid te krijgen.
Volgens zijn zeggen kon er niet zomaar een andere kaart ingestoken worden.

Ik ga nu de synchronisatie maar eens proberen.
Het probleem is dat ik twee kaarten van Europa heb staan.
Op geen enkele wijze is te zien welke versie het is of iets als een datum aanschaf.
Nou ja we zien wel.
Arkana Hybride Engineered - Black/Gold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Systeemupdate

Bericht door GillettiNo »

Loop ik toevallig ook een update achter?
Want de optie 'Ultrasnel opladen' voor bijvoorbeeld de Fastned stations langs de snelweg is bij mij nergens te vinden.. :cry:
R-link Ultrasnel opladen - 1.jpg
Deze staan ook niet op de kaart aangegeven (andere aanbieders ook niet)
R-link Ultrasnel opladen2 - 1.jpg
(In dit voorbeeld is Bijleveld bij Harmelen/De Meern)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Als je al een nieuwe kaart krijgt is die verouderd, want wanneer ze on line al minstens een nieuw uitgave achter zijn tov Tomtom, zijn de kaarten nog veel meer achter. Normaal zou je dan moeten kunnen updaten tot de laatste online versie, maar dat blijkt enkel voor nieuwe wagens te kunnen. En er zijn inderdaad universele kaarten, want ik zag, na een bezoek, pas thuis dat ik met de kaart van de dealer reed. Wat de hulp van Renault betreft dat is ook niet om naar hius te schrijven. Maar volgens sommigen hier zal het wel aan jou liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Meerwaldt1963 »

Volgens renault komt er 1 keer per jaar een nieuwe kaart op sd uit en dan wel in mei.
Deze is mij beloofd, ik wacht dus nog even geduldig.
Vorige kaart op sd was 945 versie, vandaar dat jij een dealer kaart hebt gekregen met een nieuwere versie neem ik aan.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Van Renault kreeg ik deze reactie:
Beste heer Beeckmans
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw R-link update heb ik contact opgenomen met R-link.Zij raden u aan om de bewaarplaats op uw Toolbox te verwijderen, u kan dit doen via uw instellingen. Hierna zou u uw Toolbox moeten verwijderen van uw computer. Om deze hierna terug te installeren en om zo te controleren als u de nodige update terug kan installeren of niet.
In het geval dat dit het niet het niet oplost, raad ik u aan om de instellingen van uw computer te controleren. Hiermee bedoel ik als er programma?s actief staan die het downloaden van een update kunnen blokkeren. Dit zoals: een antivirus, firewall, Windows Security enzovoort.
Zou u mij op de hoogte kunnen stellen als het installeren van uw R-link update hierna lukt? U kunt mij terug contacteren door te antwoorden op deze e-mail.
Ook kunt u ons telefonisch contacteren op het nummer: 078 05 11 15.
We zijn alle werkdagen open vanaf 07:00 tot en met 22:00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website: http://www.renault.be.Ik dank u ons hiervan op de hoogte te stellen en wens u nog een prettige dag verder.
Met vriendelijke groet
Ashling LYNCHAdviseur
klantendienstRENAULT België

Na wat denken over wat die 'bewaarplaats op de Toolbox' zou kunnen zijn, besefte ik dat dit waarschijnlijk de Cache was.
Ik voerde alle bewerkingen uit en schakelde terwijl alle beschermingssoftware uit. Het mocht niet baten, er kwam een update van 25' seconden, wat dus zeker niet de 'grote' update was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Systeemupdate

Bericht door RenaultCaptur »

Spannend, staat weer een flinke update klaar. Heb echter nog nergens een changelog gezien.......
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Hier de laatste mail met hun vragen en mijn antwoorden: En er staan ondertussen inderdaad twee updates te wachten.

Ik heb contact opgenomen met onze R-link dienst en zij vragen voor de volgende informatie:
1.Het HUID of serienummer van uw R-link. U kan dit terugvinden door het volgende te ondernemen:
Menu > Systeem > Status en Informatie > Versie Informatie.
Antw: Foto 1 : serienummer IG6034joo195
2. De status van uw netwerk, dit kan teruggevonden worden door:
Menu > Systeem > Status en Informatie > Netwerkstatus te ondernemen.
Antw: Foto 2
3. SIM ID, dit staat afbeeld om de zelfde scherm als het netwerkstatus.
Antw :Foto 2
4. Het e-mailadres waar uw R-link account op geristreerd staat.
Antw: Theo.sax@hotmail.com
5. Welke link hebt u gebruikt om uw R-link account aan te maken?
Antw: vanuit mij Renault (foto 3) en dan kom ik in foto 5
6. Staat de “Activeer mijn services” knop op de hoofdpagina van uw R-link?
Antw: hier begrijp ik niet wat u bedoelt maar ik denk foto 5
7. Versie van de Firmware, deze kan teruggevonden worden door:
Menu > Systeem > Status en Informatie > Versie informatie > Applicatie.
Antw: 11.335.2094591-7025
8. De toolbox versie, deze kan teruggevonden worden door bij de instellingen van uw Toolbox op “meer weten over”.
Antw 3.3.0.1896 (u gebruikt nieuwste verie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

Nieuwsgierig als ik was naar de nieuwe update, heb ik 'm maar meteen geïnstalleerd:
Het versienummer 11.297 in de R-Link Store is niet het zelfde nummer als straks in R-Link in de auto getoond zal worden:
20160511 11.297.png
Klik op [Update].
Vervolgens klik op [Start mijn downloads] in de R-Link Toolbox.
Dan wordt er 430Mb aan data gedownload.
SD-kaart in PC stoppen, en wacht ongeveer 10/15 minuten tot de kaart is bijgewerkt.
Vervolgens de SD-kaart in de auto stoppen. Ik schat dat het installeren ongeveer 25 minuten duurde:
20160511 11.297 - Systeem bijwerken....jpg
Daarna was het systeem bijgewerkt tot versie 11.336:
20160511 11.297 - 11.336.2194669-7053_.jpg
Ik heb alleen (weer) geen idee wat er nu veranderd is :(.
Als iemand een wijziging ontdekt lees ik het graag :).
Op goingelectric.de wordt er ook al over gediscussieerd zie ik.

Toen ik daarna in weer in de R-Link Store keek bij Updates, stond de Kaart van Europa 950.6557 opeens weer voor mij klaar :shock:, terwijl ik dus al 960.7089 heb! Ik doe maar net of ik dat niet gezien heb, en negeer het gewoon :D.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Gogol »

Dit is de tweede keer dat ik een update heb geïnstalleerd deze week en na beide keren had ik geen kaart meer. Na de eerste keer heb ik een aantal uren (ik dacht drie) zitten wachten nadat ik via de store de SD-kaart weer gesynchroniseerd had met de kaart van europa (960) en nu heb ik nog NEGEN uur te gaan. Belachelijk en zeker niet klantvriendelijk!!!

Edit: uiteindelijk heeft R-link Toolbox er vijf uur over gedaan
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door TCe120ECD »

Kaart in reader stoppen en laten zitten.
Dan de Cache leegmaken, updaten begint. Laten gaan!. Dan Backup verwijderen, updaten begint. Laten gaan! Daarna moet je de Kaart "uitvinken" en op Synchroniseren klikken. Laten updaten, daarna de Kaart weer "Aanvinken" en weer op Synchroniseren klikken, laten updaten. Dan heb je je kaart terug op je SDkaart.

Bij elke actie van updaten, wachten tot je een GROENE vinkje krijgt.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat heb ik al 100x gedaan, telkens start er een download van 10 seconden. Maar de echte downmload komt niet. Is wel een bewijs dat alles normaal werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Reneetje »

Dus als een download 10 seconden duurt terwijl je een grotere (langere) download verwacht is dat het bewijs dat alles goed werkt?? Volgens is dit juist het bewijs dat het niet normaal werkt, maar ja dat is maar een beetje uit de lucht gegrepen.
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

inderdaad uit de lucht gegrepen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in