Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Harm slaat de spijker op zijn kop. De beste bewaar-conditie voor deze batterijen is 40% SOC. Hoewel het bot gezegd niet mijn probleem is, ben ik mij langzaamaan aan het aanwennen dat als ik zeker weet dat ik morgen maar weinig zal rijden, de auto niet oplaadt.Batterij gezondheid meten
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Daar probeer ik ook rekening mee te houden, maar behalve in het weekend moet hij bijna elke avond vol zijn voor de volgende dag. Laden probeer ik zoveel mogelijk 22-43 kW te doen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Als je dan helemaal piet-lut wilt zijn start je het laden om een uur of vier (uitgaande van 11 kW op eigen terrein / timer). Pak je ook het nachtstroomtarief. Omdat ik op 3.7 kW laadt, start ik toch om 23:00. Als ik de SOC weet, zou ik pro rato later kunnen starten, maar dat komt nog.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Ik gooi hem altijd vol bij een gratis 22 kw paal bij ons in de gemeente. Even de laatste mailtjes van de dag doen en vol naar huis.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Daar kan niks tegenop 

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 mei 2015
- Laatste bezoek: 05 dec 2022 14:06
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Vandaag 30k beurt gehad.
29429km
6560 kWh geladen, 5324kWh verbruikt door auto.
SOH 92%
Auto is van mei 2013.
Ik weet niet of ik t nou goed moet vinden of niet?
29429km
6560 kWh geladen, 5324kWh verbruikt door auto.
SOH 92%
Auto is van mei 2013.
Ik weet niet of ik t nou goed moet vinden of niet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 15
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Prima. Na 3 jaar nog SOH van 92% is prima. Gemiddeld verbruik van 18kwh/100km is redelijk ruig maar als je de airco regelmatig gebruikt in de zomer en in de winter zonder ECO rijdt dan is dit een prima score
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 mei 2015
- Laatste bezoek: 05 dec 2022 14:06
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
De eerste 2 jaar en 10-12k km is hij gebruikt door de importeur voor demo's etc. (Autoweek, die Zoe die niet kan laden ......). Dat zal niet de allerzuinigste periode zijn. Daarnaast is op de snelweg de eco-stand inderdaad meestal uit. Dan wil ze toch echt 105-110 rijden. Alleen hartje winter legt ze zich er bij neer.
Ik denk dat we volgens de boordcomputer op 17,1kWh/100km zitten.
De laadverliezen vind ik trouwens wel heel fors. Dat had ik minder verwacht, dan de ca. 20% nu.
Ik denk dat we volgens de boordcomputer op 17,1kWh/100km zitten.
De laadverliezen vind ik trouwens wel heel fors. Dat had ik minder verwacht, dan de ca. 20% nu.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 57
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Batterij gezondheid meten
@aip,
Dank voor het doorgeven van je stand. Ik voeg het aan de grafieken toe.
Off topic: Je zegt "6560 kWh geladen, 5324kWh verbruikt door auto.". Als je hieruit het verlies berekent, levert dit 18,8% op. Volgens mij zitten hier dan zowel de laadverliezen als ook de ontlaadverliezen in. Laadverliezen worden dan voornamelijk veroorzaakt door de AC->DC converter (cameleon lader) en de warmteontwikkeling in de batterij. Maar ook bij het ontladen (tijdens het rijden) wordt de batterij warm, en gaat er wat verloren in vermogenselektronica. Maar het ligt er even aan waar het verbruikscijfer precies gemeten wordt. Ik schat de laadverliezen bij de Zoe meestal op 15%. Maar dit is ook erg afhankelijk met welk vermogen er geladen wordt. Bij hogere vermogens (22kW+) heb je een betere cos φ, en daardoor relatief minder laadverliezen. Het rendement van snelladers die 50kW DC leveren (die grote kasten) ligt dacht ik rond de 95% of hoger. Dus dat zijn veel efficiëntere AC->DC converters. Mag ook wel voor die prijs
.
Dank voor het doorgeven van je stand. Ik voeg het aan de grafieken toe.
Off topic: Je zegt "6560 kWh geladen, 5324kWh verbruikt door auto.". Als je hieruit het verlies berekent, levert dit 18,8% op. Volgens mij zitten hier dan zowel de laadverliezen als ook de ontlaadverliezen in. Laadverliezen worden dan voornamelijk veroorzaakt door de AC->DC converter (cameleon lader) en de warmteontwikkeling in de batterij. Maar ook bij het ontladen (tijdens het rijden) wordt de batterij warm, en gaat er wat verloren in vermogenselektronica. Maar het ligt er even aan waar het verbruikscijfer precies gemeten wordt. Ik schat de laadverliezen bij de Zoe meestal op 15%. Maar dit is ook erg afhankelijk met welk vermogen er geladen wordt. Bij hogere vermogens (22kW+) heb je een betere cos φ, en daardoor relatief minder laadverliezen. Het rendement van snelladers die 50kW DC leveren (die grote kasten) ligt dacht ik rond de 95% of hoger. Dus dat zijn veel efficiëntere AC->DC converters. Mag ook wel voor die prijs

ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Met alle kantekeningen van Zoe2go, durf ik inmiddels wel te stellen dat de laadverliezen rond de 5% liggen. Behalve met de omalader dan. Zal het weekend eens een grafiekje maken van de bevindingen tot nu toe.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 mei 2015
- Laatste bezoek: 05 dec 2022 14:06
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
@Harm
Wij laden sinds dat we m hebben eigenlijk standaard op 11kW thuis. Een enkele keer Fastned op 43kW, maar meer dan 5-6 keer per jaar gaat dat niet zijn. Dus daar zal misschien wat in zitten. Verder vermoed ik dat het eerste jaar ook niet helpt. Maar inderdaad, ik vond het ook veel, maar zo staat het echt op de print 'Weergave Accugarantiegegevens' die ik meekreeg (had ik om gevraagd, wilde het namelijk wel graag weten).
Wij laden sinds dat we m hebben eigenlijk standaard op 11kW thuis. Een enkele keer Fastned op 43kW, maar meer dan 5-6 keer per jaar gaat dat niet zijn. Dus daar zal misschien wat in zitten. Verder vermoed ik dat het eerste jaar ook niet helpt. Maar inderdaad, ik vond het ook veel, maar zo staat het echt op de print 'Weergave Accugarantiegegevens' die ik meekreeg (had ik om gevraagd, wilde het namelijk wel graag weten).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Vandaag ook maar eens gemeten na iets meer dan 60000 km en de Zoe van oktober 2013.
Iets meer dan 93% (122/131), we zijn daar heel tevreden over.
Deze week ook de factuur ontvangen van de opwaardering naar 25000 km /jaar. 
Iets meer dan 93% (122/131), we zijn daar heel tevreden over.



Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04 mar 2016
- Laatste bezoek: 01 aug 2017 17:29
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Mijn Zoe van 13-3-2013 rijd ik sinds 29 dec 2015. Nu 9000 km gereden, teller staat op 51.000. Volgens CanZE is battery health gezakt van 93% naar 91%. Moeten we ongeveer 1% degradatie per 5000 km rekenen? Dan ben ik met 125.000 km aan een nieuwe accu toe (75%). Iemand vergelijkbare ervaringen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
@JanZoe: hoewel er nog geen "formule" is, de de consensus wel dat de snelheid van afname afneemt met de tijd en/of kilometers, met andere woorden, nee, het gaat meer worden dan 125.000.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 16
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
- Actief als: particulier
- Locatie: Ter Aar
Re: Batterij gezondheid meten
Gisteren weer eens de computer gereset (stond al bijna 6k op, dus dat werd wel tijd:
132 km na een reset, dus zeg maar 100%. Dit is overigens bij 45000 km en 3 jaar en 3 maanden oud.
Lijkt me dat ik een goede accu heb meegekregen
132 km na een reset, dus zeg maar 100%. Dit is overigens bij 45000 km en 3 jaar en 3 maanden oud.
Lijkt me dat ik een goede accu heb meegekregen

EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
update van mijn in golfbewegingen afnemende accu gezondheid:
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Gisteren eens gekeken. Auto is van 08-2014, 43.000 km, SOH: 90%
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 05 jun 2013
- Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Kesteren
Re: Batterij gezondheid meten
Harm voor je grafiek weer een update. 90% bij 76.815 kilometer
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 22
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
bij mij was deze bij 25.000km 95% SOH. (3,7 kw laden)
Ben begonnen met 11 kw laden thuis en nu bij 28.800km is deze in een paar maanden heel snel gezakt naar 90 soh.
Auto is van 10-2013.
Ben begonnen met 11 kw laden thuis en nu bij 28.800km is deze in een paar maanden heel snel gezakt naar 90 soh.
Auto is van 10-2013.
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 57
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Batterij gezondheid meten
Hierbij weer de laatste grafieken met alle data die jullie hebben aangeleverd:
@Sordone, als de trend bij jou batterij zich voortzet, ben je als een van de 1e aan de beurt voor een nieuwe. Ik vraag me af wat de SOH van jou Zoe was toen je 'm kocht. Kun je met CanZE zien dat er bepaalde cellen misschien een afwijkende spanning hebben? (niet gemeten bij 100% SOC, want dan zijn alle cellen net gebalanceerd).
@MarcoZE, ik zie dat wij aardig gelijk lopen kwa kilometers.@Sordone, als de trend bij jou batterij zich voortzet, ben je als een van de 1e aan de beurt voor een nieuwe. Ik vraag me af wat de SOH van jou Zoe was toen je 'm kocht. Kun je met CanZE zien dat er bepaalde cellen misschien een afwijkende spanning hebben? (niet gemeten bij 100% SOC, want dan zijn alle cellen net gebalanceerd).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 17
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Hi Harm. Ik heb in Juni 2015 een i907 gekocht en de SOH gemeten en die was toen 100%. Op 9-12-2015 was mijn 1e jaarbeurt bij 20246 km dus zou het toen rond de 8000 km zijn geweest (later zijn er wat meer km gemaakt). Enkele maanden daarna is de SOH telkens in procent stapjes omlaag gegaan. Ik heb vandaag net volgeladen maar zal vrijdag zo'n cellen plaatje maken. Is inderdaad iets om te checken wat ik bijna nooit doe als de batterij leeg is.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
In CanZE (voltage heatmap) zit een functie ingebouwd die een defecte cel er helder rood uit laat springen. Hiervoor wordt "het Nissan algoritme" gebruikt. Het is hiervoor noodzakelijk dat de batterij behoorlijk leeg is (uit mijn hoofd zeg ik < 30% SOC, kan ik nazoeken). Het wordt verder automatisch toegepast, je hoeft er niets voor te doen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
update van mijn afnemende accu gezondheid:
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
53.567 km: 90% (2-6-2016)
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
53.567 km: 90% (2-6-2016)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 17
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Vandaag de heatmap scan gedaan en hier zijn de plaatjes. Wat me opvalt is dat 4 van de 12 Battery modules veel warmer worden als de andere. Althans dat denk ik als ik de groene streepjes zie. Maar of dat door het wamere weer zou komen weet ik niet. Zou wel een heel toevallige eenzijdige verwarming zijn. Zien anderen met Canze dit ook ?
Tijdens de cell voltage scan lichtte er 2 cellen op maar later verdwenen de rode cellen weer. Ik heb er 1 op 51 kunnen "vangen". Andere was meen ik op 53. Misschien moet ik nog dieper ontladen om dit blijvend te zien.
Tijdens de cell voltage scan lichtte er 2 cellen op maar later verdwenen de rode cellen weer. Ik heb er 1 op 51 kunnen "vangen". Andere was meen ik op 53. Misschien moet ik nog dieper ontladen om dit blijvend te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Je moet die "knalrode cellen" test doen met een batterij < 25% state of charge en die niet aan de lader hangt. Als er dan een consistent rood blijft is er echt wel een probleem.
Een enkele flits kun je met een gerust hart negeren.
Een enkele flits kun je met een gerust hart negeren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 44
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
De 4 modules met afwijkende temperatuur heb ik op mijn reis naar Oostenrijk ook vaker waargenomen. De manier waarop de modules gekoeld worden is daar debet aan (denk ik), er zitten koelingsgaten/ventilatoren die op bepaalde modules meer effect hebben dan op anderen. Hoe groot zijn de temperatuurverschillen bij jou? Mijn soh is overigens 88% dus ook niet super.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 17
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Ben toch benieuwd waar het verschil van (4x) ruim 12 graden tussen groen en rood in het onderstaande plaatje vandaan komt.
Alle modules hebben dezelfde temperatuur in rust nl. 24 graden (de rode lijntjes). Wat is de groene lijn ? Zoe2goe kan je dat in de source zien ?
Alle modules hebben dezelfde temperatuur in rust nl. 24 graden (de rode lijntjes). Wat is de groene lijn ? Zoe2goe kan je dat in de source zien ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Bij mijn beste weten zijn de groene lijnen historische min/max en de rode "actual". Ik denk dat bij jou de minimums buiten de schaal liggen.
De actuals kun je vergelijken met de "Battery Temperatures" heatmap vanuit het hoofdscherm; de historie kun je resetten door in het settings scherm "Clear Cached Data" te kiezen. Ik hoor graag of dat klopt.
De actuals kun je vergelijken met de "Battery Temperatures" heatmap vanuit het hoofdscherm; de historie kun je resetten door in het settings scherm "Clear Cached Data" te kiezen. Ik hoor graag of dat klopt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 17
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Hi Jeroen. Dank voor de tip. Het klopt inderdaad, clear cached data reset de groene lijntjes. Ik ga kijken wat er gebeurt met de temperatuur historie.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 10
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Onze Zoe heeft inmiddels een batterij gezondheid van 113/131 = 86%.
Vanochtend eerst de banden flink hard opgepomt.(0,3 extra).
Daarna vandaag (mooie warme dag) met 96% accuvermogen op weg gegaan. Heen 77 km en op terugweg na 36 bij laadstation nog maar 10 km over. Dus in totaal 123 beschikbaar. Bijna de hele weg Eco gereden, heel even 115 km.
Ik heb het idee dat onze Zoe anderhalf jaar geleden (met dit weer) veel verder kwam. Ervaren jullie dat ook ?
Vanochtend eerst de banden flink hard opgepomt.(0,3 extra).
Daarna vandaag (mooie warme dag) met 96% accuvermogen op weg gegaan. Heen 77 km en op terugweg na 36 bij laadstation nog maar 10 km over. Dus in totaal 123 beschikbaar. Bijna de hele weg Eco gereden, heel even 115 km.
Ik heb het idee dat onze Zoe anderhalf jaar geleden (met dit weer) veel verder kwam. Ervaren jullie dat ook ?

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 44
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Onze ZOE heeft 88% soh, maar produceert de laatste tijd weer mooie actiradiussen (?!) van 150 km. Vandaag naar Arnhem (108km) met volle accu en 17km over bij aankomst na snelwegrit. Valt me niet tegen, maar gevoelsmatig lever ik wel wat in heb ik het idee.
[feestmodus]1000e post[/feestmodus]
[feestmodus]1000e post[/feestmodus]
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Batterij gezondheid meten
Vandaag gemeten: kilometerstand 49.000. State of health (CANZE): 85. Actieradius na volladen tot 100%: 150 km. Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer: 147 Wh/km.


Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Vandaag wel een heel fors temperatuurverschil tussen de cellen. Geeft dit ook aan dat mijn SOH begint te verlagen?


R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Ik denk niet dat dit heel verontrustend is. Een "knalrode" cel in de voltage heatmap (moet je wel onder ruwweg 25% state of charge zitten) is wel een griezelige indicatie, met daarbij de kanttekening dat het gebruikte algoritme daarvoor van de Leaf komt, en die heeft een andere batterij-chemie.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
update van mijn afnemende accu gezondheid:
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
53.567 km: 90% (2-6-2016)
56.126 km: 89% (20-6-2016)
30.000 km: 97% (november 2015)
35.000 km: 95% (19-1-2016)
40.000 km: 94% (4-3-2016)
46.000 km: 92% (13-4-2016)
47.577 km: 93% (23-4-2016)
51.150 km: 91% (18-5-2016)
53.567 km: 90% (2-6-2016)
56.126 km: 89% (20-6-2016)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
En weer een piekje, terug naar 90% bij 56.462 km. Bron als altijd CanZE.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 276 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 267 Weergaves
-
Laatste bericht door LaTiNo156
-
- 9 Reacties
- 883 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 167 Weergaves
-
Laatste bericht door BasK
-
- 1 Reacties
- 281 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 238 Weergaves
-
Laatste bericht door JanDemin
-
- 1 Reacties
- 500 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin Megane