koppelingskabel bevestiging
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 10 mei 2016 19:21
- Actief als: particulier
koppelingskabel bevestiging
Geachte forumleden, van een scenic 1999 2.0 16v heb ik recent de motor verwisseld. Ik had de oude motor echter al 1,5 jaar geleden deels gedemonteerd i.v.m. een defecte distributie. Daarbij heb ik toen blijkbaar de koppelingskabel ook al losgehaald om dat ik voornemens was de complete motor inclusief versnellingsbak te demonteren. Nu ik eindelijk een andere motor op de kop getikt heb en inmiddels ook ingebouwd blijf ik met een klein probleem zitten. Gezien de verstreken tijd weet ik niet meer wat de koppelingskabel ervan weerhoud uit de gaffel van de bediening van het druklager te komen. Hoort hier een borg op ? En zo ja heeft iemand misschien een afbeelding van een dergelijk ding. Het betreft een niet zelf stelende kabel. Vriendelijk Groeten John
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: koppelingskabel bevestiging
John, geef eens de eerste 8 letters en cijfers van het chassisnummer door, wellicht kan ik je een plaatje zenden.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
VF1JA1B0521272604 Versnellingsbak type JC5 Motor F4R 740 2.0 16V. Dank je wel voor de snelle reactie, Gr. John
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
John, Op de pedaalsteun zit een automatisch stelmechanisme, de kabel staat dus altijd op de een lichte "voorspanning". Een trekveer trekt dus constant aan het getande segment.
Aan de kant van de gaffel dient deze een speling van 27,4-30,7 mm. te hebben.
Succes
mvg WillemS
p.s. voor verdere vragen is het handig te weten dat jouw wagen type JA1B is. maakt het eenvoudiger vragen te beantwoorden.
Aan de kant van de gaffel dient deze een speling van 27,4-30,7 mm. te hebben.
Succes
mvg WillemS
p.s. voor verdere vragen is het handig te weten dat jouw wagen type JA1B is. maakt het eenvoudiger vragen te beantwoorden.
Hide post links |
-
Dankjewel wederom. Maar ondanks het mechaniek is de kabel toch een keer uit het kommetje van de gaffel gesprongen. Voor mij geen probleem maar voor mij partner die de beoogde bestuurder is van de auto ff wat moeilijker. Ik heb een oplossing gevonden in een drukveertje tussen het schijfje/trildempertje wat er op de kabel gemonteerd zit en de achterkant van de gaffel. Dit beïnvloed de afstelling niet, trekt de kabel wat steviger in de gaffel en is volgens mij wel afdoende. Ik was alleen benieuwd of de kabel er officieel geborgd inzit. En hoe dan. De tijd zal het leren. Ik heb tijdens het samenbouwen een compleet nieuwe LUK-koppeling inclusief druklager gemonteerd. Nogmaals dank.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Bij de gaffel aan de onderkant , bij de bak , zit een los borgplaatje waar je kabel in valt en zo niet uit de gaffel kan schieten.
Werkt het zelfstellende mechanisme wel goed , want als de kabel uit de gaffel schiet wordt de kabel aangetrokken , en zal deze niet zondermeer zo terug te haken zijn in je gaffel.
Werkt het zelfstellende mechanisme wel goed , want als de kabel uit de gaffel schiet wordt de kabel aangetrokken , en zal deze niet zondermeer zo terug te haken zijn in je gaffel.
Hide post links |
-
Dank voor je antwoord. Maar heb je misschien een afbeelding of tekening van dat borgplaatje want dat is waarschijnlijk waar ik naar op zoek ben. Vriendelijke groet, John
Hide post links |
-
Even nog voor de volledigheid. Ik heb een plaatje overgehouden wat overeenkomt met een borgje van een injector. Maar ik heb de oude cilinderkop ook geheel gedemonteerd destijds dus het kan er ook een van vier zijn daarvan, Groet John
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut