Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
iemand van hier al eens een megane III grandtour verlaagd?
Zo ja, veren of schroefset?
En eventueel foto's
de mijne zou ik willen verlagen maar weet nog niet met wat.
schroefset was men eerste keuze maar Aangezien de schroefset toch wel veel duurder is ben ik aan het twijfelen
Doe je alleen veren dan heb je kans dat het als snel stuiterig wordt met originele dempers. Deze zijn namelijk op de originele veren afgesteld. Verlaag je m niet teveel dan zal t meevallen. Ben zelf bij mijn Golf GTI voor alleen veren gegaan, mocht ik het opnieuw doen zou ik voor een schroefset gegaan zijn. Deze kan je ook mooier afstellen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Oke. Dacht al dat voor de wegligging schroefset beter zou zijn. Lijkt mij ook niet echt veilig dan als je enkel veren neemt als ik hoor dat die dan kan gaan stuiteren
Stuiteren in de zin van oncomfortabel, niet onveilige. Je mist een paar cm veerweg en deze moet je schokdemper wegwerken. Een schroefset is beter op elkaar afgestemd.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Ik heb onder mijn Passat een set gehad, genaamd: Billstein B12 pro kit, veren en dempers en gewoon met 80 km/u over de bultjes...echt fantastische set !
Mn golfje 2 was 10cm verlaagd met veren en dempers,geen schroefset. Wel 4 lekke dempers,dat merkte je maar bar weinig.
Schroefset afstellen op een 'dailydriver' doe je ook niet elk weekend lijkt me.
Aangezien ik niet zo veel opties heb ben ik bijna genoodzaakt om voor kw te gaan.
Het word dus al zeker een schroefset van kw omdat ik daarmee tog het laagst kan gaan en praktisch enkel kw iets heeft voor men wagen.
Nu weet ik niet of ik V1 of V2 moet kiezen. Is hardheid instellen een leuke optie of meer overbodig?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij rijden al een paar jaar tevreden met onze Megane GT. Geen standaard Megane.Echter is sinds een maand een storing actief in de auto.
Wij zijn bij onze plaatselijke garage geweest, deze konden het probleem niet vinden. (storingscode is...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....
Al een zeer lange tijd heb ik problemen met de radiator fan van mijn Renault Mégane. De fixed van garages werken steeds enkel ik hem ophaal en na een rit rijden is die weer kapot. De fan is al 3x vervangen maar die veroorzaakt het issue denk ik niet...
Hallo
ivm het vervangen van het daglicht aan de passagierskant van de grandtour ,hoe moet dit gebeuren ,je kan niet aan die ééne vijs daar is te weinig plaats om deze los te maken die andere twee vijzen lukt wel,of moet ik de bumper er afhalen,hulp...
Een aantal weken geleden stopten de achteruitrijlichten en parkeersensoren van onze Megane III Grandtour uit 2011 ermee.
De garage heeft destijds de achteruitrijschakelaar vervangen, waarna de verlichting en de sensoren weer werkten.
Echter, sinds...
Dag allemaal,
Ben hier nieuw, maar hoop dat iemand wat tips heeft over het volgende :
Vlak voor de vakantie een Scenic III 1.4 TcE gekocht in zeer mooie staat en daar zijn we mee naar Z-Frankrijk gereden. De auto reed prima, ik blij - totdat..
De...
Mijn Scenic III uit 2009 heeft (volgens de garage) een kortsluiting in de ECU en dus moet de ECU vervangen worden. Probleem - hij is niet meer te krijgen bij Renault.
Nu dacht ik er een gevonden te hebben bij franceauto.pl met deze nrs :...