Motor Scenic I 1.6 16V valt uit bij warmte >26 gr
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 mei 2016 11:37
- Actief als: particulier
Motor Scenic I 1.6 16V valt uit bij warmte >26 gr
Bizarre storing in onze Scenic. Dealers is Spanje, Frankrijk en NL hebben nog steeds niet kunnen vinden.
Bij temperaturen boven de 26 a 27 graden gebeurt het bij herhaling, dat de motor spontaan stopt.
Diagnose met uitlezen van de ECU geeft geen storingen aan. Er is al van alles gecontroleerd. De dealers zeggen dat ze er van alles aan gedaan hebben, wat dat precies is weten we niet. Het zou ontsteking, brandstofsysteem, massa, iets elektronisch e. kunnen zijn. Vreemde is dat de computer dus geen storing registreert, na enkele minuten start de auto weer en kun je doorrijden, soms een paar honderd meter, soms kilometers. Vorige zomer deed het probleem zich voor in Spanje en Frankrijk. Dealers daar waren behulpzaam, dachten dat het de BDP sensor was, maar die was al vervangen. Herfst Winter en voorjaar waren probleemloos, nu het wat warmer wordt is het probleem weer terug. Iemand een idee?
Bij temperaturen boven de 26 a 27 graden gebeurt het bij herhaling, dat de motor spontaan stopt.
Diagnose met uitlezen van de ECU geeft geen storingen aan. Er is al van alles gecontroleerd. De dealers zeggen dat ze er van alles aan gedaan hebben, wat dat precies is weten we niet. Het zou ontsteking, brandstofsysteem, massa, iets elektronisch e. kunnen zijn. Vreemde is dat de computer dus geen storing registreert, na enkele minuten start de auto weer en kun je doorrijden, soms een paar honderd meter, soms kilometers. Vorige zomer deed het probleem zich voor in Spanje en Frankrijk. Dealers daar waren behulpzaam, dachten dat het de BDP sensor was, maar die was al vervangen. Herfst Winter en voorjaar waren probleemloos, nu het wat warmer wordt is het probleem weer terug. Iemand een idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Motor Scenic I 1.6 16V valt uit bij warmte >26 gr
Het komt vaker voor dat een krukas sensor door warmteontwikkeling niet meer werkt, de motor valt dan direkt uit. Ook zal je dan merken dat het bij warme motor lang duurt voor deze aanslaat. Bij een brandstofstoring zal er wellicht nog sprake van "sputteren" kunnen zijn.
Zelfs een "Nieuwe" sensor kan al defekt zijn. Renault heeft een tijd last gehad van slechte stekkerverbindingen.
Als de dealer een scoop aansluit met opname capaciteit heeft kan gezien worden welk onderdeel hapert zodra de motor stopt.
Ik kan je wel aan een stel goede "speurneuzen" helpen die niet opgeven voor ze het euvel gevonden hebben.
mvg WillemS
p.s. laat het wel snel weten want eind volgende week ben ik weg.
Zelfs een "Nieuwe" sensor kan al defekt zijn. Renault heeft een tijd last gehad van slechte stekkerverbindingen.
Als de dealer een scoop aansluit met opname capaciteit heeft kan gezien worden welk onderdeel hapert zodra de motor stopt.
Ik kan je wel aan een stel goede "speurneuzen" helpen die niet opgeven voor ze het euvel gevonden hebben.
mvg WillemS
p.s. laat het wel snel weten want eind volgende week ben ik weg.
Hide post links |
-
Bedankt voor je reactie.IK zal opvragen of ze deze sensor gecontroleerd hebben .Ik ben van plan om volgende week ook even afwezig te zijn ,met deze temperatuur moet dat kunnen n. Gr Fred.
Hide post links |
-
IK ben ook een week met de auto weg geweest.Met deze temperaturen geen centje pijn al was het sporadisch 24 graden , Mijn garage heeft deze censor dus al eens vervangen maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij niet defect kan zijn.Wat kunnen die speurneuzen voor mij betekenen? Ik vind het bizar dat dit probleem niet op te lossen zou zijn.Het moet wel te maken hebben met de hoge temperatuur,maar dat zou dan toch ergens bij Renault bekend moeten zijn? Wie o wie lost dit probleem op. Gr Fred.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Kun je het niet simuleren , door met een fohn of verfstripper diverse componenten te verwarmen en kijken of hij uit valt ?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-