Niet werkende CC
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 21 jun 2016 16:57
- Actief als: particulier
Niet werkende CC
Dag Lui,
Dit is mijn eerste post op het forum. Sinds dinsdag heb ik een Clio 2 phase 2 1.6 16v Dynamique.
Leuke auto, vermogen is fijn, luxe en behendig. Bij de proef merkte ik al op dat de CC niet werkt, garage wilde er niks aandoen. Uiteindelijk wel de auto gekocht omdat deze dermate scherp geprijsd stond (wellicht vanwege de cc, zij hielden het op een foutje).
Ik kan zowel de begrenzer als CC wel met de schakelaar activeren (rechts naast koplampenstelling) maar ik kan niet vastzetten op een snelheid. Reeds gezocht en wat antwoorden gevonden, niet allemaal even toereikend.
Het eerste wat ik heb bekeken is een evt foutmelding in de computer, niks in te vinden. Daarna gekeken naar de remschakelaar, die kan het niet zijn omdat alle remlichten goed werken en uitgaan, tevens is de sensor niet verder terug te plaatsen. Ook heb ik de draden losgehaald van de sensor en weer teruggeplaatst. Dit mocht allemaal niet baten.
Nu ben ik bang dat de knoppen op het stuurdefect zijn, alleen om dit te verhelpen zie ik nergens een stappenplan.
Graag jullie input hiervoor!
Dank
Dit is mijn eerste post op het forum. Sinds dinsdag heb ik een Clio 2 phase 2 1.6 16v Dynamique.
Leuke auto, vermogen is fijn, luxe en behendig. Bij de proef merkte ik al op dat de CC niet werkt, garage wilde er niks aandoen. Uiteindelijk wel de auto gekocht omdat deze dermate scherp geprijsd stond (wellicht vanwege de cc, zij hielden het op een foutje).
Ik kan zowel de begrenzer als CC wel met de schakelaar activeren (rechts naast koplampenstelling) maar ik kan niet vastzetten op een snelheid. Reeds gezocht en wat antwoorden gevonden, niet allemaal even toereikend.
Het eerste wat ik heb bekeken is een evt foutmelding in de computer, niks in te vinden. Daarna gekeken naar de remschakelaar, die kan het niet zijn omdat alle remlichten goed werken en uitgaan, tevens is de sensor niet verder terug te plaatsen. Ook heb ik de draden losgehaald van de sensor en weer teruggeplaatst. Dit mocht allemaal niet baten.
Nu ben ik bang dat de knoppen op het stuurdefect zijn, alleen om dit te verhelpen zie ik nergens een stappenplan.
Graag jullie input hiervoor!
Dank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 06 mei 2025 18:51
Re: Niet werkende CC
Bij de dealer,of iemand anders met een clip,zijn deze knoppen te controleren met de computer dacht ik.
Vervangen is niet zo ingewikkeld. Accuklem los,airbag eruit,en je bent er.
Een probleem in de doorvoer achter het stuur komt ook voor.
Op de koppeling zit ook een sensor/schakelaar.
Vervangen is niet zo ingewikkeld. Accuklem los,airbag eruit,en je bent er.
Een probleem in de doorvoer achter het stuur komt ook voor.
Op de koppeling zit ook een sensor/schakelaar.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Contacten gaan via de sleepring achter het stuur. Gebeurd vaker dat de knoppen niet meer werken. Pas met eventueel verwijderen wel op met de airbag (accu los). Kunt na het losnemen van de airbag de knoppen zelf wel doormeten. Zit een stekkertje achter de airbag. Als de knoppen nog goed zijn, dan is de sleepring een eventuele verdachte.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
@mechanic,
Dank voor je reactie.
Ik zal zo even langs de dealer langsrijden om te vragen of ze kunnen uitlezen. Met mijn eigen obd2 kwam er niks naar voren.
Je spreekt over een probleem in de doorvoer achter het stuur, uit dit zich ergens in of kwestie van....controle?
Tevens, is het stuur zo uit elkaar te schroeven? Ik heb nog geen werkplaatshandboek dus lastig in te zien
Dank voor je reactie.
Ik zal zo even langs de dealer langsrijden om te vragen of ze kunnen uitlezen. Met mijn eigen obd2 kwam er niks naar voren.
Je spreekt over een probleem in de doorvoer achter het stuur, uit dit zich ergens in of kwestie van....controle?
Tevens, is het stuur zo uit elkaar te schroeven? Ik heb nog geen werkplaatshandboek dus lastig in te zien
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat uit zich vaak in niet werken van cruisecontrol.
Op voorhand is niet zomaar te zeggen wat er mis is. Kabelbreukje,schakelaar,knopjes zelf.
Op voorhand is niet zomaar te zeggen wat er mis is. Kabelbreukje,schakelaar,knopjes zelf.
Hide post links |
-
Heb je wellicht een stappenplan / handleiding om het stuur te demonteren?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Accu klem eraf,en met een schroevendraaier(torx) aan de achterkant van het stuur de borgpinnen indrukken. Is wel een beetje priegelen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-