Voorbeelden uit zomeren heb ik niet. Zelf heb ik helaas wel 1 paneel kapot van de schuur.
Diverse offertes opgevraagd en eigenlijk niemand van de installateurs geloofd dat het door de hagel komt.
Krijg het het antwoord zal wel van het dak zijn gewaaid gezien zonnepanelen niet stuk kunnen gaan door hagel. (Zucht)
Nu liggen mijn panelen in een schans op de schuur en zouden ze met zijn allen van de schuur zijn gewaaid als dat het geval zou zijn geweest.
Nu zag ik dat ik een eigen risico van €250,- per schade geval heb en dus heeft het eigenlijk geen zin om deze ene paneel te declareren bij de verzekeraar. De panelen kosten namelijk ook rond die prijs en zijn overigens ook niet meer te krijgen.
Zie Hier onder mijn paneel.
Ik denk wel dat de helling van de panelen er iets mee te maken heeft. Mijn schans op de schuur staat op 10% terwijl het dak van het huis rond de 40% zit. Dus de kracht wanneer een hagelsteen op de zonnepanelen vallen bij het huis is minder na mijn idee.
Dit geldt natuurlijk ook voor de auto's, en verdenk daarom dat ook hierdoor het Panorama dak van de Auris kapot is en de zonnepanelen op het huis niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk