Melding in display....
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 jan 2018 11:57
- Actief als: particulier
Melding in display....
Sinds afgelopen week krijg ik bij snelheden boven de 125 km/u de melding in het display dat de inspuiting gecpontroleerd moet worden. Tevens gaat het service lampje branden. Ook houdt de wagen dan in. Bij het loslaten van het gaspedaal verdwijnt dsit weer. Wagen loopt verder goed stationair en niet op 3 cilinders. Nu las ik dat de dealer zegt dat het om een gloeibougie kan gaan, maar het kan ook de voor en naverwarming zijn. IEmand een iedee wat de kosten hiervan kunnen zijn als dit inderdaad het geval is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 jan 2020 18:27
- Contacteer:
Bij mijn Grand Scenic 1.9dci (ca.130.000km) was de melding "Inspuiting Defect" en het rode "Stop" lampje ging branden. Ik kreeg vandaag van de dealer te horen dat het waarschijnlijk een verstuiver is. De druk in de "common rail" was ook niet in orde. Als ik 'm weer terug heb zal ik wel schrijven war er precies aan de hand was.
Afgelopen zomer had ik een andere foutmelding, "Inspuiting Controleren". Toen was het de EGR-klep.
Verder vind ik het een fijne auto en de 1.9dci trekt ook geweldig. Ik heb nu een benzine Scenic als tijdelijke vervanging en dan heb ik bij het wegrijden steeds het idee dat ik in de verkeerde versnelling zit, 3 in plaats van 1 of zo. Dit trek zo anders, zoveel minder, dan de diesel.
Afgelopen zomer had ik een andere foutmelding, "Inspuiting Controleren". Toen was het de EGR-klep.
Verder vind ik het een fijne auto en de 1.9dci trekt ook geweldig. Ik heb nu een benzine Scenic als tijdelijke vervanging en dan heb ik bij het wegrijden steeds het idee dat ik in de verkeerde versnelling zit, 3 in plaats van 1 of zo. Dit trek zo anders, zoveel minder, dan de diesel.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 jan 2018 11:57
Inmiddels is deze storing bij mij verholpen het bleek een koel sensor te zijn welke de diesel inspuiting regelt nav de motor temperatuur. Aldus de dealer, overigens rijdt hij nu weer als een trein, geen storingen meer gehad tot nu toe.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 jan 2020 18:27
- Contacteer:
Bij mijn Scenic was de verstuiver van de 4de cilinder defect. Dat was de oorzaak van de foutmelding "Inspuiting Defect". De dealer heeft de verstuiver vervangen en de eerste APK uitgevoerd. De auto was keurig op tijd, zelfs eerder dan verwacht, klaar. Prima service! De auto rijdt weer geweldig en lijkt stationair ook wat regelmatiger te draaien dan voorheen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-