Batterij kopen

Plaats reactie

Topic author
bertuz
Lid
Lid
Actief als: particulier

Batterij kopen

Bericht door bertuz »

Veel Zoe rijders zijn tevreden over de accu lease constructie. Ik als nieuwbakken Zoe rijder koop de accu liever.
Zeker bij grotere jaarkilometrages zal koop uiteindelijk een stuk voordeliger kunnen zijn.

Werikw maakte afgelopen week al bekend dat er mogelijkheden tot koop van het accupakket komen. Ik moet zelf mijn huurcontract nog rond maken. Ik wil natuurlijk geen langlopende lease als ik over een paar maanden kan kopen.

Ik heb van RCI bevestigd gekregen dat kopen mogelijk wordt, maar dat de details nog moeten worden uitgewerkt. Einde jaar? Of nog later...

Het lijkt me dat voor diegenen die koop ook wenselijk vinden het ook handig is om zaken voor te bereiden.

Ik geef een schot voor de boeg, niet in de laatste plaats uit eigenbelang uiteraard. Kritische noten en aanvullingen zijn zeer welkom

- wat wordt de nieuwprijs van de accu (ca 6000 Euro?)
- wat zijn/worden de garantiebepalingen voor de accu? (moet al wat bekend zijn uit Noorwegen en Engeland)
- hoe wordt de waarde van een accu in een occasion bepaald; afhankelijk van leeftijd, kilometrage, gemeten kwaliteit. Wordt de prijs onderhandelbaar?
In Noorwegen is de accu onlosmakelijk verbonden aan de occasion, nu gaan er accu's verkocht worden die in jouw auto zitten of die van de buurman
- bij wie laat je het beste een gekochte accu testen/ onderhouden/ repareren
- het lijkt er hiermee op dat aan het einde van je lease-contract je een nieuwe accu koopt en daarmee je auto een upgrade geeft: zie ik dat goed?
- in dat laatste geval wordt het oude model accu snel een stuk goedkoper (als alles marktwerking wordt)
-
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

werikw
Lid
Lid
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Als je de accu wilt kopen is dat nu al mogelijk bij uitzondering.Vraag gewoon bij Rci om verkoop van de batterij dan dienen zij dit verzoek in Frankrijk in.Ik heb al een prijs doorgekregen alleen ze vragen er belachelijk veel geld voor.Ze vragen zelfs meer dan een nieuwe accu in Engeland kost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door PieterZoe »

Op dit moment zou ik even pas op de plaats maken. Er is een gerede kans dat de huidige tractiebatterij kan worden omgeruild voor een exemplaar met gro…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 57 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Batterij opladen onmogelijk
    door Mayn » 03 nov 2025 16:33 » in Renault 5 Z.E.
    Reacties: 0
    Weergaves: 823
    Laatste bericht door Mayn
    03 nov 2025 16:33
  • Batterij SOH uitlezen?
    door BasK » 08 mar 2026 18:48 » in Megane E-TECH
    Reacties: 2
    Weergaves: 343
    Laatste bericht door walibas
    17 apr 2026 12:56