De overstap wagen...

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Beste allemaal,

Vandaag ben ik wederom wezen kijken naar een Avantime, ook natuurlijk even een proefrit gemaakt. Het blijkt een erg fijn rijdende auto te zijn. De vering viel ook erg mee. (Ik ben wat verwend met hydraupneumatische citroens) Zelfs met mensen achterin is de auto praktisch, waar ik met kinderen toch een beetje mee zat....
De wagen staat in voorschoten, helaas zat er bij de auto nagenoeg geen geschiedenis, en ik heb toch wel erg veel interesse. Vandaar de vraag hier of iemand hier de auto kent. Kenteken 24-HT-BK.

Oh ja, de kleur in het register klopt niet zag ik. Het is vert scarabee ipv het wel heel erg gave vert Taiga.

Grt Hielke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: De overstap wagen...

Bericht door Valkenet »

Goedendag Hielke,

Ik ken de auto zelf niet. Het is wel een van de eerste Demo Avantime's geweest die in 2001 bij de dealer stonden.
Wat ik als ik jouw was wel zou willen weten waarom de eigenaar hem weer naar amper 10 maanden weer wilt verkopen.
Volgens mijn gegevens wordt je de vierde eigenaar van de auto wat op zich wel weer geruststellend te noemen is.

Probeer zo veel mogelijk de historie boven water te krijgen en controleer wanneer de distributieriem vervangen is.
Verder zou ik als ik de auto zou kopen alle vloeistoffen laten vervangen incl versn.bak.

Op de foto's ziet hij er mooi uit maar dat kun het beste ter plaatse controleren.
Kijk dus of je geen rare plekken in de lak ziet zitten wat het is op de Motorkap na allemaal van polyester.
Rij een stuk met de auto en controleer of je geen vreemde geluiden hoort.
Check ook even of de cd wisselaar werkt, deze wil nog wel eens defect raken.

Suc6

Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie.
Na mijn post hier heb ik het Avantime register draadje eens nagelezen. Daar vond ik de vorige eigenaar (Misty), bij wie ik nog even via pb contact heb gezocht. De vorige eigenaar kon de auto vanwege werk niet houden. En heeft voor de rest geen gekke dingen met de auto meegemaakt. Dit maakte de keus voor mij makkelijker. De wagen heeft wel gebruikerssporen en wat mankementen. De gevonden mankementen worden opgelost. Het zilveren spuitwerk op de auto word overnieuw gedaan (dakstijlen en velgen). Na een grote beurt, zal ik met de auto gaan rijden.

De wagen is inderdaad blijkbaar eerst van renault nederland geweest, en daarna van een makelaar. Misty was de derde eigenaar. Gebruikerssporen zitten er wel op. Veel zal er hopelijk met een polijstbeurt verdwijnen. Heb ik ook nog wat werk :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

S&F
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2013 21:37
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door S&F »

Als ik me goed herinner werd deze Avantime dit voorjaar aangeboden op Marktplaats.
Omdat de combinatie van prijs (3.950,-!), kilometerstand (toen 122.000) en kleurencombinatie m'n aandacht trok heb ik daar toen nog een telefoontje aan gewaagd. Daarin kwam naar voren dat de de aanbieder een 'vanafprijs' bleek te bedoelen en hoopte op hogere biedingen. Auto was met veel enthousiasme aangekocht en werd vooral bereden door de vrouw des huizes.
Zij vond 'm bij nader inzien toch dusdanig te groot en onhandig dat er een kleinere stadsauto was aangeschaft.
Onderhoudsgeschiedenis zou bekend moeten zijn bij dealer Nieuwendijk in Amstelveen. Je zou met een telefoontje kunnen checken dit dan inderdaad die Avantime is. Mijn enthousiasme werd getemperd toen de eigenaar me informeerde over de staat van het lakwerk > auto reed eerder in Amsterdam en zou daar nogal wat krasjes e.d. hebben opgelopen. Dusdanig veel, dat hij - voorafgaand aan het verkoopplan - ook plannen had om de auto nog eens in z'n geheel te laten spuiten ... .
Ik wist toen wel genoeg! Ben benieuwd wat voor indruk de auto na bezichtiging op je heeft achtergelaten Hielke.
Groeten,
Freddie
P.S. 1; Ik heb ook veel Citroen- en zweefervaring; dat blijf ik wel missen, maar het 'anders dan anders' gehalte van de Avantime ligt m.i. echt hoger dan de laatste en huidige generatie Citroens; dat maakt voor mij veel goed!
P.S.2; Verder hoeft het m.i. niet altijd aan de auto te liggen als die na een jaar of zo weer op de markt komt. Kan ook gewoon de gekte van de eigenaar zijn. Ik kom zelf dusdanig veel auto-verleidingen tegen dat ik de laatste jaren vaak na een jaar / 30.000 kilometer weer overstap. Zo ging het ook met m'n eerste Avantime; een 2.2 DCI. En zelfs nu met m'n als goed bekend staande 3.0 V6 Privilege op LPG kom ik na 30.000 probleemloze kilometers nog wel eens andere verleidingen tegen, terwijl ik mezelf dan ook voor gek verklaar ... .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Hoi Freddie

Bedankt voor de tip wat betreft de geschiedenis. De dealer ga ik proberen te contacteren.
De auto heeft krassen, waarvan ik verwacht dat het meeste er uit komt met een polijstbeurt. Op de achterbumper aan de onderzijde achter het rechter achterwiel zitten wat diepere krassen welke niet zomaar 1 2 3 weg te werken zijn.
Voor de rest reed de auto gewoon goed. De V6 heeft echt veel kracht tov de viercylinder C5 automaat die ik gewend ben. Drempels daarentegen moet ik weer wat meer mee op gaan passen. Voor de rest nagenoeg geen kraakjes of rammeltjes die mij opvielen. In verband met de aparte constructie van de auto vind ik dat toch wel bijzonder iets. De Avantime is in mijn beleving een heerlijke toer auto ( zeker met het weer van de afgelopen dagen). Er waren wel wat kleine puntjes, maar die zouden door de garage nog worden verholpen.
Van het zweven neem ik trouwens niet helemaal afscheid hoor, ik kan met de BX of mijn ID 19 ook nog een rondje rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

S&F
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2013 21:37
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door S&F »

Ha, het leest alsof die C5 dan binnenkort plaats gaat maken voor een Avantime.
Stel je voor zeg; Een BX, een Snoek en een Avantime ...; mooi wagenpark heb je dan Hielke!
Gr.Freddie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Ik heb de auto nu een weekje in bezit, en ik heb er zeker geen spijt van :D
Er staan alweer 600 extra kilometers op de teller....

Er zijn wel nog een paar kleine dingetjes. De verlichting van de toerenteller lijkt het niet te doen. Overdag kan ik de balkjes vaag zien. Maar gisteren reed ik in het donker en toen zag ik niks.... Zijn de lampjes te vervangen? En hoe krijg je het paneeltje eruit?
Ook de knopjes van het dakraam enz zijn niet verlicht. Hoe vervang je deze lampjes?
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Ik zal binnenkort een paar foto's proberen te plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: De overstap wagen...

Bericht door WillemS »

Hier vind je vast wel een beschrijving van hoe en wat.

mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Das erg handig. Bedankt Willem.

Heb ik weer wat te lezen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: De overstap wagen...

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Hielke,
welkom en veel plezier met jouw Avantime.
Wat betreft het lampje toerenteller, ik heb er ooit eens een fikse klap op gegeven en vanaf dat moment doet hij het weer.
Je weer wel van het bestaan van regelen dashboardverlichting, rolletje links onder bij het stuur.
Groet,
Margriet en Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

K.R.
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2011 21:28
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door K.R. »

Hoi Hielke,

Op de volgende manier demonteer je de schakelaars:
centrale binnenverlichting-3.jpg
centrale binnenverlichting.jpg
Als je een beetje handig bent kunt je de verlichting in de schakelaars zelf vervangen. De lampjes zijn te verkrijgen bij een "hobby" elektro zaak.

Voorzover ik weet zijn de schakelaars zijn ook nog nieuw verkrijgbaar.

Succes en laat even weten of het gelukt is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Avantime Privilege V6 automaat Pack Exeption-2 (kleur: Noir Nocturne)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: De overstap wagen...

Bericht door Wim de Vries »

Direct vervangen door led lampjes is de beste optie, nooit weer vervangen. De schakelaar ramen achter blokkeren heb ik nu een led lampje in.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Hoi allemaal,

Het probleem met de schakelaar lampjes is verholpen hoor.
In het donker bleek dat ik ook niets van de toerenteller kon zien. De lampjes die hier achter zaten waren alle drie kapot. Met behulp van de handboeken de lampjes kunnen vervangen, het was niet iets om vrolijk van te worden....

Afbeelding

Nog wat fotos van de auto in zijn geheel :D

Afbeelding

Afbeelding


Het volgende probleem dient zich echter alweer aan :D Achteruitrijlicht en sensoren doen het niet bij selectie van die versnelling. Tzal waarschijnlijk de achteruitrijschakelaar zijn. Maar waar zit dat ding... heb alle pdf delen doorgespit maar niets gevonden :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: De overstap wagen...

Bericht door Wim de Vries »

Leuk klusje voor de zaterdag, dat was met de espace 3 veel minder werk.
Achteruitrijschakelaar zit op de versnellingsbak volgens mij.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: De overstap wagen...

Bericht door WillemS »

Cruijff zegt toch; ieder nadeel heb z'n voordeel!!
In dit geval leer je je wagen heel goed kennen.
Succes met sleutelen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Het zit niet mee :(

Het stuurhuis is lek.... keerringen zijn slecht en de olie loopt dus op straat. Al diverse bedrijven gebeld maar nergens is er een revisie exemplaar te vinden. Heeft iemand van jullie nog tips. :?: :?: :?:
Avantime stuurhuizen zijn trouwens altijd met servotronic toch?

(Kan via Brabebo mijn eigen huis laten reviseren maar dat duurt een 4 tal dagen. Hier was mijn garage niet zo enthousiast over aangezien een van hun drie bruggen dag een week buiten bedrijf is.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: De overstap wagen...

Bericht door Wim de Vries »

Hoi,
Ik weet zeker dat Chris dit op voorraad heeft liggen, hij kan het opsturen of je kunt met de Avantime naar Schweinfurt rijden om het door hem te laten repareren.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ik wil Chris ook wel vragen of hij het heeft liggen en wat de kosten zijn.

http://www.kfz-huether.de/leistungen/re ... ntime.html

Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pescador
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2013 15:06
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Pescador »

Ik heb nog een stuurhuis liggen voor een avantime V6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen vrijdag is het stuurhuis er van onder gegaan. Dit heb ik maar bij een garage laten doen. Met de auto op blokken zag ik de klus niet zitten. Het stuurhuis gaat via Brabebo naar een revisiebedrijf. Hier zullen er nieuwe keerringen enz worden geplaatst. Daarna komt het weer terug en kan het er weer onder.

Vlak voordat de auto de garage is in gegaan heb ik nog wel een andere uitlaat eronder gehangen. (RVS uit Engeland) Ziet er netjes uit, en klinkt ook mooi.

Mocht het met de revisie eventueel niet lukken, (hier krijg ik vandaag of morgen bericht van) dan zal ik zeker jullie tips alsnog gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: De overstap wagen...

Bericht door Wim de Vries »

Ik hoop voor je dat je onze tips niet nodig bent, succes met het stuurhuis.
We horen wel als alles weer perfect werkt want daar ik ik vanuit.
groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: De overstap wagen...

Bericht door Valkenet »

Hoi Hielke,


Is is het Afgelopen met het stuurhuis, zit deze er al weer onder.
Heb je de achteruitrij-schakelaar op de bak nog gevonden.


Groet Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Het stuurhuis is net voor de kerst weer terug gekomen. Hopelijk is de revisie helemaal gelukt. Maar met de drukte rond de feestdagen zit het er nog niet terug onder. Het voordeel is dat ie met dit weer lekker binnen staat geparkeerd. Maar ik kan er helaas niet mee rijden.
De achteruitrij schakelaar heb ik onder het luchtfilter gevonden. Moet nog wel ff naar de dealer om een nieuwe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stiiluss
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2014 21:13
Actief als: particulier

Re: De overstap wagen...

Bericht door Stiiluss »

Das al een tijd geleden.......

Achteruitrij schakelaar is lang geleden met succes vervangen. Sindsdien probleemloos rondgereden :thumb: Maar...... we gaan weer verder met de volgende ronde.
Distributieriem is nu aan de beurt. Zijn er nog goede betaalbare adressen? Dealers in Nederland en België zitten rond de 2500 euro..... :roll:

Tis een 3.0, ik woon in zeeuws vlaanderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in