Diversen Kadjar

Plaats reactie

Topic author
m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Diversen Kadjar

Bericht door m.atthijs »

Hallo,

Voor mijn bestelde Kadjar ben ik alvast wat websites aan het afstruinen voor extra's als hondenrek (of eigenlijk een rek om passagiers te beschermen tegen naar voren vliegende bagage), een kunststof of rubberen kofferbakmat en dakdragers. Daarbij kom ik allerlei aanbieders tegen en allerlei merken. Ik hoef dergelijke accessoires niet zo nodig met een Renaultlogo erop en dan kun je behoorlijk besparen, mits de gekochte spullen wel goed genoeg zijn.

Daarom de vraag: heeft iemand ervaring (op welk model auto dan ook) met dakdragers van Farad? Ik zie dat ze ongeveer 100 euro (of meer...) goedkoper zijn dan die van Thule. Weet iemand of Thule die 100 euro extra echt waard is?

Heeft verder iemand ervaring met een universeel hondenrek? Deze klem je tussen de achterbank of de vloer van de kofferbak en het plafond. Staat dat wel stevig? Zijn er alternatieven?

Ben erg benieuwd naar inhoudelijke reacties. En sorry als ik dit in een verkeerd topic heb gepost; ben net nieuw hier.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Diversen Kadjar

Bericht door troapel »

Zo'n universeel hondenrek heeft mijn vader ook, maar dan in een Laguna. Deze doet wat hij hoort te doen, namelijk de hond in de kofferbak houden. Mijn vader is er zeer over te spreken.
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Diversen Kadjar

Bericht door verbaant »

Ook ik ben op dezelfde zoektocht voor wat betreft het hondenrek. Voorlopig nog zonder echt resultaat, althans: renault heeft er zelf een! Wel prijzig, dat dan weer wel. Maar als de kwaliteit navenant is, geen probleem.
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



michelvd
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
Actief als: particulier

Re: Diversen Kadjar

Bericht door michelvd »

Hebben jullie ook op ebay.de gekeken. Daar staan altijd ontzettend veel accessoires te koop voor veel modellen. De kunststof bak voor in de achterbak staat daar bijvoorbeeld veelvuldig op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Diversen Kadjar

Bericht door DHL »

Wel opletten met bvb rubberen zaken zoals matjes. Die van Renault ruik je niet, die namaakdingen ruiken erg naar rubber. Ik zou altijd voor origineel gaan eigenlijk.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Diversen Kadjar

Bericht door m.atthijs »

Heb "mijn" lease-Kadjar nu een maand en ben er na ruim 4.000 km erg blij mee. Wel een paar onnozelheidjes die bij mijn Skoda Octavia uit 2013 (oud model) beter voor elkaar waren.
- Allereerst vind ik het raar dat, met de lichtschakelaar op stand Auto, het dimlicht niet aan gaat als het regent. Bij de Skoda (en ook bij de 11 jaar oude Citroën C4 van mijn vrouw) gaat het dimlicht keurig aan na een keer of zes continu wissen.
- Verder is het opmerkelijk dat je, als je de blokkeringsschakelaar voor de portierruiten indrukt, zelf die ruiten ook niet meer omhoog of omlaag kunt doen. Bij de Skoda kun je in het bestuurdersportier nog gewoon alle ramen bedienen. Is dat misschien instelbaar?
- Dimmen van verlichting van cockpit en R-Link is erg omslachtig. Wat is erop tegen om daarvoor een gewoon draaiknopje te monteren?
- Achterlichten branden niet in combinatie met dagrijlichten en dat is volgens de dealer niet instelbaar.

Auto is erg zuinig! Rond de 1 op 20 is bij mij goed haalbaar! En het verbruik volgens de boordcomputer is maar 2 à 3% lager dan het werkelijke verbruik. Dat heb ik bij veel auto's in het verleden veel erger meegemaakt. Ga nu een tank met ingedrukte eco-knop rijden om te zien hoe dat bevalt en of dat inderdaad een besparing oplevert.

Verder vind ik de EDC erg fijn. Het is even wennen dat je bij inparkeren niet de snelheid kunt regelen door harder of zachter te remmen (want bij remmen op kruipsnelheid wordt ontkoppeld), maar daar ben ik inmiddels aan gewend. En voor de rest schakelt het supersoepel.

Al met al: een heerlijke auto, waaraan nog wat kleine dingetje (zie boven) gefinetuned zouden kunnen worden.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Diversen Kadjar

Bericht door zandbak »

Ik herken het zelfde els ex vw en audi rijder. De 1.5dci is echt een fijn blok.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Obelikx
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2016 09:22
Actief als: particulier

Diversen Kadjar - rijgedrag

Bericht door Obelikx »

In oktober ga ik mijn bestelde Kadjar ontvangen. Ik heb in het verleden een(eerste type) Scenic gereden met een LPG ingebouwd. Ik had met deze auto twee grote problemen:

1. Afslaan motor koude motor bij de eerste bocht.
2. Sterk overhellen bij insturen klaverblad waardoor ik de snelheid niet hoger kreeg dan ca 90 km/u

Het eerste probleem heeft de dealer nooit kunnen oplossen. Voor het tweede probleem ben ik benieuwd naar de Kadjar. Dit is ook een hogere auto. Hoe ligt deze in de bocht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Diversen Kadjar

Bericht door m.atthijs »

Een heel stuk beter. Met mijn Kadjar kan ik bochten minstens zo snel nemen als met mijn vorige auto, een Skoda Octavia II. Het is natuurlijk geen sportieve bak met navenante oncomfortabele harde vering, maar daar kies je de Kadjar natuurlijk ook niet op uit.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Diversen Kadjar

Bericht door DHL »

Die eerste types Scenic kan je totaal niet meer vergelijken hoor. Dat waren nog echte deinende wagens :)
Zal ook wel wat kilometers gehad hebben en hierdoor ook al wat minder goede wegligging hebben. Wees maar gerust...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht