Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Mijn verbruik is 1:17 met de 1.5 dci. Heb wel winterbanden welke ook geschikt zijn voor terrein/4x4, wellicht dat dit het hogere verbruikt verklaard...gemiddelde verbruik ?
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 feb 2025 20:53
- Actief als: particulier
Re: gemiddelde verbruik ?
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
Ik rij ook winterbanden. Misschien heeft dat idd wat invloed. Daarnaast ook de 19 inch.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 jan 2017 11:51
Kadjar 1.2TCE handgeschakeld: eerste tank 8l op 100km, veel 135km/h gereden en veel file (F1 Spa-Franchorchamps...). Daarna veel snelweg a 100km/h op de cruise control, kwam ik op 6l op 100km uit (aan de pomp berekend! ofwel 1: 16,7). Boordcomputer staat nu na 400km op 5,7l op 100km. Wij rijden voornamelijk lange ritten (minstens 70km, waarvan 60 snelweg) en gebruiken in de stad waar we wonen zo weinig mogelijk de auto (alleen voor boodschappen, de rest gaat op de fiets). Ik ben extreem content over het verbruik. Collegaatje van mij die rijd 6,6l op 100km, toen hij dat vertelde voor ik mijn wagen had vroeg ik mij al af of dat haalbaar is, maar dat lukt dus goed, beter zelfs!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 feb 2025 20:53
Mijn verbruik (1.5dci) zit nu constant op 1:18,5 (aan de pomp gemeten).
Merk dat je vooral veel wint met rustig optrekken en op de snelweg niet sneller dan 124 te rijden.
Dergelijk rijgedrag is voor mij echter niet altijd wenselijk, dus mijn verbruik blijft op 1:18,5 steken.
Merk dat je vooral veel wint met rustig optrekken en op de snelweg niet sneller dan 124 te rijden.
Dergelijk rijgedrag is voor mij echter niet altijd wenselijk, dus mijn verbruik blijft op 1:18,5 steken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 mar 2019 10:53
Benzine automaat nu een maand in bezit. 3000 km mee gereden in de eco stand.
verbuik 7.6 veel korte ritjes woon werk af en toe stukje snelweg
303 km gereden zonder verbruik brandstof
groet Hans
verbuik 7.6 veel korte ritjes woon werk af en toe stukje snelweg
303 km gereden zonder verbruik brandstof
groet Hans
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
Ik heb inmiddels ruim 25.000 km gereden met de Kadjar, zie: http://www.autoweek.nl/verbruik/18206/r ... -bose-2016.
Inderdaag is het zuinig rijden te beïnvloeden. Echter maar in beperkte mate. Ik scoor op anticiperen bijna vijf volle sterren in de boordcomputer. Dat komt door bijvoorbeeld op uitvoegstroken en bij rode stoplichten de auto al ver van te voren te laten "uitrollen" ipv op het laatste moment remmen. Qua accelereren scoor ik maar drie sterren. Daarbij trek ik nog altijd landzaam op maar zodanig op dat ik het overige verkeer niet hinder en rijd niet harder dan 124 km/u op de teller (= gemeten 120 km/u). Belangrijk onzuiniger dus dan de fabrieksopgave. Die is naar mijn mening niet te halen met normaal verkeersgedrag.
Afgelopen vakantie stonden er twee fietsen achterop en reed mijn echtgenote elke dag mee hetgeen meteen van invloed bleek op het verbruik
Inderdaag is het zuinig rijden te beïnvloeden. Echter maar in beperkte mate. Ik scoor op anticiperen bijna vijf volle sterren in de boordcomputer. Dat komt door bijvoorbeeld op uitvoegstroken en bij rode stoplichten de auto al ver van te voren te laten "uitrollen" ipv op het laatste moment remmen. Qua accelereren scoor ik maar drie sterren. Daarbij trek ik nog altijd landzaam op maar zodanig op dat ik het overige verkeer niet hinder en rijd niet harder dan 124 km/u op de teller (= gemeten 120 km/u). Belangrijk onzuiniger dus dan de fabrieksopgave. Die is naar mijn mening niet te halen met normaal verkeersgedrag.
Afgelopen vakantie stonden er twee fietsen achterop en reed mijn echtgenote elke dag mee hetgeen meteen van invloed bleek op het verbruik

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut