Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dagelijks zie ik in Zutphen een zwarte en een witte Zoe rijden. Op de A1 tussen Apeldoorn en Utrecht steevast ook in beide richtingen een witte Zoe. (Ikzelf in een blauwe)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Een witte kwam ik rond 16:30 tegen op de A12 t.h.v. Nieuwegein/ Laagraven, in de richting van Den Haag.
Een zwarte reed even later op de A2 t.h.v. Utrecht/ Lage Weide in de richting van Amsterdam.
En in Mijdrecht stond een witte geparkeerd op de Prinses Beatrixlaan, bij de ABN Amro.
En ik? Ik was trouwens op de motorfiets.. Dus als jullie die rare motorrijders niet snapten, dan weten jullie nu waarom
Volgens onderstaande grafiekje moet het toch ook geen echte uitzondering meer zijn een Zoe tegen te komen.
29 gemiddeld per maand toegelaten vanaf 2013. Ben zelf ook altijd weer blij 1 te zien, maar mijn tijdsstip van rijden naar en van mijn werk geeft niet vaak een Zoe momentje.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
He GillettiNo, dat was ik die je tegenkwam in de parkeergarage in Mijdrecht. In ieder geval een paar Zoe's in de Ronde Venen, in Vinkeveen rijdt er ook heel regelmatig een (electric blue).
erijder schreef:He GillettiNo, dat was ik die je tegenkwam in de parkeergarage in Mijdrecht. In ieder geval een paar Zoe's in de Ronde Venen, in Vinkeveen rijdt er ook heel regelmatig een (electric blue).
Vandaag in Barneveld op de rotonde met 3 Zoe's!!!! Allemaal komend van een andere richting
Om dat voor elkaar te krijgen moeten er toch al heel wat Zoe's rond rijden.
Vandaag voor het eerst een andere Zoe gezien op de parkeerplaats bij mijn werk:
Een witte Zoe met Elize bestickering, waarschijnlijk van de zonnepanalen leverancier.
Deze Zoe lijkt zonnepanelen op het dak te hebben. Maakt mij wel nieuwsgierig.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Ja, ik zit lekker op hun site te neuzen op dit moment...
Misschien laat ik ze direct eens een keer naar de opties voor een zonneboiler in mijn huis kijken.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Ik heb de boiler al (aangesloten op zowel de hout CV als de gas CV) dus ik hoef alleen de panelen zelf. De boiler hangt heel gunstig vlak onder het dak in de schuur dus installatie is ook niet al te lastig.
En ik doe het natuurlijk niet (alleen) voor het geld
Weekje in Texas geweest, ongeveer 1.7 miljard auto's gezien, waarvan 1.6 miljard pickup trucks.
Exact 1 elektrische auto gezien: een BMW i3 die volledig in puin op een auto-ambulance werd afgevoerd.
In Zuid-Frankrijk (Provence), twee Zoe's gespot, maar de laadpaal infrastructuur in deze contreien (ten noorden van Aix) is om te huilen. Laadpalen ver uit elkaar en op 1 hand te tellen. Blij dat wij met de ICE waren. In Italie zowaar ook 1 dappere (Franse) Zoe gespot. Wel diverse Nederlandse Tesla's waaronder 1 ver van gebaande paden bovenop een Col.
Duitse Zoe gezien die stond te laden bij IKEA Groningen.
Zelf bleek ik geen laadkabel mee te hebben!!!
Paar dagen later toch eens geprobeerd - paal is erg onduidelijk maar vooruit, laden kwam niet in de buurt van de beloofde 22 kW (uit mijn hoofd iets van 8.6 kW door de paal geboden volgens CanZE).
Een witte ZOE op de A58 van Eindhoven naar Tilburg om 18:00 ter hoogte van Oirschot, die opgeduwd werd door een gele vrachtwagencombinatie. Ging weer niet snel genoeg natuurlijk.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Lege accu ? Anders is het gewoon vragen om moeilijkheden.
Ik snap best dat een Zoe rijder zo zuinig mogelijk probeert te rijden maar als er een vrachtwagen op je bumper gaat zitten rij je gewoon te langzaam. Zoek dan een route via de binnenwegen ofzo.
Had niet de indruk dat ie langzamer dan 80 reed. Daarnaast nog geen reden om er bovenop te kruipen. 80 mag wel, bumperen niet, lijkt mij.
Ook maar even opgezocht, essentie: idd geen gevaar veroorzaken.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Ik rijdt regelmatig met het vrachtverkeer mee op gepaste afstand van mijn voorligger en is gemiddeld een 86-90 km/uur.
Maar ook dan zit er regelmatig een vrachtbumberklever of bouwvakkerslaapbus achterop mijn bumber op de snelweg.
De regel "Boete voor gevaarlijk of hinderlijk gedrag" is m.i. niet op de genoemde Zoe rijder van toepassing en ik vertik het daarom ook op binnen wegen te gaan rijden. De "snel"weg is er ook voor mij.
Snelweg is niet de definitie voor snel rijden maar de kortste afstand van A naar B.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Yep, ik rij meestal 98 en zorg er voor net wat harder als vrachtverkeer te rijden. Wordt het kritisch met de batterij dan zoek ik een vrachtwagen uit het voormalig Oostblok uit (die rijden harder dan 80) en ga daar op gepaste afstand achter hangen. De focus van achterop komend verkeer zal de vrachtwagen zijn.
Houd er rekening mee dat vrachtverkeer mikt op 80 werkelijke km/h, dwz. ca. 88km/h op de teller. De bouwvakkersbusjes en aanverwanten trappen het pedaal onderin en zijn alleen lastig bij inhaalacties; ze gaan echt niet van het gas. Bij inhaalacties versnel ik om met of voor de andere inhalers in te halen.
Afgelopen zondagnacht rond 2:15 wilde ik even bijnippen in Heerde bij Fastned. Staan er 2 andere Zoe's te laden. Het moet niet gekker worden [WHITE SMILING FACE]. Vast mensen van het Forum. Ik wist niet dat je hier slechts max. 22 kW kon laden, dus doorgereden naar de Brink op advies van een van de Zoe rijders en mooi op 43 kW volgeladen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut