Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Je moet nie altijd afgaan op de aangegeven snelheid van TomTom
Ik ben nu op vakantie in Frankrijk en zie ook op behoorlijk wat plaatsen andere snelheden staan op de borden als in de TomTom. En het is niet altijd minder op de borden
Ik heb me nog nooit blind gestaard op de snelhden die de navigatie aangeeft (ook niet vroeger bij mijn VDO Dayton).
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C39788R
Kaart Europa 2025-01
Ik hoop dat er snel een nieuwe kaart is met de nieuwe A9/A1 constructie bij Diemen-Muiderberg. Ik heb nu versie 960 en nu gaat mijn R-Link Navigatie daar nog helemaal op tilt.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Als je R-Link opstart moet je al OK geven op de melding dat je de reglementen moet volgen. Maar tenslotte laten we dat biepje opstaan als hulp, zodat je niet altijd je aandacht nodig hebt voor de 100den snelheidsborden die op de (Belgische) wegen staan.
Theo, ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, of ik begrijp jou niet. De drie jaar voor € 139, is een abonnement voor, naar ik begrijp, vier kaarten per jaar. Waarom dan wachten? Je krijgt dan immers toch de nieuwste kaart, en komt er een nw uit, dan toch weer.....
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Hoe later je begint, hoe langer je kaarten hebt. Dus als ik er pas na volgend jaar mei mee begin zijn de grote veranderingen gebeurd. Daarvoor is het de moeite niet om aan te passen. (volgens mij) ik rijd zo'n 5.000 km per jaar, meestal dezelfde baan. Dus kan het nog even wachten
Het blijft spannend!!! De mogelijkheid om te abonneren op updates voor de kaart Benelux is uit de R-Link store verdwenen. De kaart voor de Benelux die aangeboden wordt is van oktober 2015. De kaart voor Europa (45 landen) kan weer gekocht worden maar is nog steeds versie 960 van maart 2016. En een abonnement op updates voor die kaart van Europa, ik durf er momenteel zelfs niet over te dromen!!
Mijn hoop op een goede afloop met de R-Link is weer danig geslonken. Kennelijk kan Renault de beloftes nog steeds niet waar maken.
Had van de week weer een Rlink update. Iemand enig idee wat die inhield? Kan niet zien dat er iets veranderd is maar hoopte dat het hiermee te maken heeft.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
@Cog: Wanneer ik kijk bij mij (en dat is dus de nederlandse website) wordt Benelux nog steeds aangeboden als abonnement en Europa staat er nog steeds met versie 960.x
@RenaultCaptur: Ik ben nu in Frankrijk op vakantie en zie ook de melding van update, maar die installeer ik volgende week wel wanneer ik weer thuis ben. Stel dat er iets niet oed gaat met updaten, zit ik zonder kaart en verkeersinfo... Inderdaad jammer dat er nergens wordt aangegeven wat de update inhoudt.
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Kaart Europa 2025-01
Zonder aan politiek te willen doen voor de Fransen is België, ook Vlaanderen, Franstalig. Dat ondervind ik nog vaak bij het openen van mails enz. van Renault. Twee jaar geleden werd er al gezegd dat heel de Benelux dezelfde 'klantendienst' zou krijgen. Want er waren duidelijke verschillen: de prijs van de auto's zou in België lager zijn dan in Nederland en als compensatie, kregen die dan betere service voor sommige dingen. Waar of niet waar????
Troost u, in Belgie staat het 36 maanden systeem, noch voor Belgie, noch voor Benelux nu in de store???????
Begrijpe wie kan! Men zet zoiets toch niet eerst te koop om het dan terug in te trekken, waarschijnlijk omdat er fouten in zitten. Er bestaan toch echte programmeurs ook hé
De map update service Benelux staat er weer op.
De kaart van Europa kan weer gekocht worden, maar let op: het is nog steeds versie 960 van 15 maart. Beter niet kopen, maar nog (even?) wachten.
Hier dus wat ik nu vandaag 20 september 2016 om 08.00 krijg (wand dadelijk kan het veranderen.
Europa is van 99€ naar 119€ gegaan om het aanbod van 169€ voor drie jaar nog aantrekkelijker te maken.
Benelux is 5€ in prijs verminderd en voor drie jaar is het 99€
Zo te zien fatsoenlijke prijzen.
En bij mij dus versie 1.0 wat dat dit dan ook mag betekenen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tja, hebben ze verwijderd zie ik. waarschijnlijk toch problemen met de updates. Op mijn SDkaart staat afgedrukt v965, maar door advies van RN op te volgen staat nu v960 op en de RN medewerker reageert niet meer. We zullen moeten afwachten.
Mijn periode van 12 maanden zijn voorbij en updaten is er niet meer bij, althans als ik bij betaal.
Wat nu bijbetalen??? De auto is in privé sfeer geleaset en dan verwacht je op zijn minst dat de kaartupdate loopt tot het einde van het lease contract ( in mijn geval 4 jaar ).
Jammer dus, inderdaad. Gebeld met het lease maatschappij en vertelde mij dat een dergelijke update niet in het contract staat maar het staat er ook niet in dat een dergelijke update door de contractant zelf bekostigd moet worden.
WAT NOU, all-incl met leasen en alleen het tanken zijn de bijkomende kosten, wat een nep zeg.........
Gistermiddag stond Europa update er nog niet in dus ik ben benieuwd
En ik vraag mij af of je 4 updates krijgt voor dat geld want Tomtim brengt er wel 4 uit per jaar maar R-link tot nu toe maar 2 en dan mogen we nog blij zijn....
Wat ik mij afvraag: je spreekt over Europesche-Economische eenheid, dan zou je als Belgische Renaultrijder ook in Nederland bij Renault mogen kopen cq producten afnemen voor de Nederlandse prijs?
De Kia Niro trok mijn aandacht. Ik dacht even kijken hoe Kia met de Navigatie-updates omgaat (ook TomTom navigatie). Zie hier: Kaart-updates worden doorgaans eenmaal per jaar uitgegeven en zijn alleen verkrijgbaar en te installeren via de officiële Kia-dealer of Kia-reparateur. . Prijskaartje is niet bekend op de site.
Ik vermoed dat je wel 4 kaarten per jaar gaat krijgen. Mijn vorige auto (Megane) had de TomTom Carminat (de versie die te patchen was ). Toen ik de auto kocht, kon je een losse SD-kaart bestellen met Europa, deze lag meen ik ook 2 versies achter bij wat TomTom op dat moment uitgaf. Volgens mij was het na een klein jaar ineens mogelijk om via TomTomHome abonnement af te sluiten voor 4 kaarten per jaar. En toen liepen de versie voor de Carminat gelijk met de andere kaarten van TomTom.
Anders hopen dat iemand op het forum de benelux-versie besteld heeft. Dan zou in oktober ongeveer een nieuwe kaart moeten uitkomen.....
groen_duiven
Kaart Europa 2025-01
Bij navraag geeft de klantenservice van Renault aan dat de eerste update in december wordt uitgegeven.
Jammer, aangezien de 965 kaart die ik nu heb (schijnt de laatste versie te zijn die in de R-Link store heeft gestaan) tegen die tijd wel al een half jaartje oud is.
Hopelijk gaan na december de updates dus wat sneller en kunnen we dan elk kwartaal een update verwachten...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...