Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering :Clio II Bouwjaar :2004 Brandstof
Hallo,
Een vraagje. Zijn er leden die inzicht hebben in het aanbod, met name de kwaliteit, van onderdelen die de onderdelen sites aanbieden. In mijn speurtocht op diverse sites naar een onderdeel kwam ik veel merken met grote prijsverschillen voor het zelfde onderdeel tegen. Ik zag dat er ook OEM producten worden aangeboden. Maar waar schaar ik de rest dan onder. En de uiteindelijk vraag, wat is hiervan de kwaliteit ten opzichte van OEM.
Ik hoor het graag.
De clio is uit 2004,12 jaar oud. Daar zou ik geen originele delen voor gebruiken.
Alle eigen auto's en veel die ik onderhield zitten vol imitatie delen. Van filters,distributieriemen,tot remdelen.
Nog geen enkel probleem ervaren. Pas voor een 98er scenic voor €1,39 een olie filter besteld van een merknaam die onbekend was. Kwam gewoon een bosch filter binnen. Voor dezelfde auto 2 schokdempers achter,55euro. Komt van de leverancier van de rn-fabriek.
De distributieset met waterpomp van de k7m motor kostte nog geen 50euro,zit er nu zonder problemen 65.000km op.
Bestel voor deze oudere auto's in overleg met klant vaak het goedkoopste,geen probleem.
Onze vw polo uit 98 vorig jaar voor 150e voorzien van:
Disributieriem,waterpomp,multisnaar,bougies,oliewissel,lucht/pollenfilter,bobineblok en kabels,en remblokken en schijven voor.
Wat wil je vervangen waar je over twijfelt?
Dag Mechanic,
Ik ben nogal nieuwsgierig en toch ook achterdochtig van aard. Ik was op zoek naar draagarmen voor mijn clio. Ik kwam daarbij veel merken en afwijkende prijzen tegen. Vandaar mij vraagstelling. Merk A wil voor het ogenschijnlijke gelijke product 60 euro en merk B vraagt daar 30 euro voor(heb ik het niet over korting van de aanbieder). Dus vanwaar het verschil? Of worden deze producten bij maar een paar producenten gemaakt en een er ander merklabel aan gehangen.
En ja, sorry. Mijn vraag heeft weinig met oplossen van problemen te maken.
P.s. Ik lees al jaren dit forum en stel je mening zeer op prijs.
Kijk eens op www.atp-autoteile.de,daar bestel ik regelmatig. Zag voor de clio 2 een set draagarmen l/r voor €33,incl fusee kogels.
Duurdere delen staan inderdaad vaak gelijk aan oem delen,dat wil niet zeggen dat goedkope delen slecht zijn.
Alle delen via atp hebben ook een keurmerk,slecht zal het zeker niet zijn.
Renault heeft een motrio onderdelenlijn voor auto's vanaf 5jaar oud. Dat is ook imitatiespul,en niks mis mee.
Had bijv een wasmachine van een c-merk,die ging na 7jaar stuk. Kostte 1/4 van een a-merk,maakt het dat een slecht product?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ben sinds gisteren 07-02-2025 eigenaar van een Austral Techno Esperit Alpine Full Hybrid in de kleur zwart, tijdens proefrit verkocht en de auto besteld, pas “achteraf” gelezen van de vele horror verhalen en dan vooral over de...
Ik loop er tegen aan dat het schakelaartje van de ACC slijtage heeft. Ik begrijp dat schakelaartje niet vervangen kan worden en een nieuw stuur kan wel maar dat kost 600 euro. Met of...
Benieuwd waar de mensen op dit forum hun onderdelen vandaan halen. Zelf ben ik weinig trouw aan een vaste leverancier. De laatste jaren kom ik vaak bij autodoc uit. Nadeel(tje) van deze leverancier is dat ze slecht communiceren en...
Vraagprijs: € 150 euro
Ik heb te koop een carburateur icbt 22 perfecte staat een aandrijfas voor een 4 cv van 1957 cilinderkop 95 procent compleet koplamp nieuw bobine 6 volt nog wat pakkingen achterlicht glaasjes bumper rozetten onsteking mist een...