advies over defect espace 4 privilege 200 turbo

Plaats reactie

Topic author
oostijen
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 aug 2016 22:37
Actief als: particulier

advies over defect espace 4 privilege 200 turbo

Bericht door oostijen »

Hallo,

ik heb even een vraag over een probleem met oliedruk.
in januari 2015 een espace uit 2007 gekocht.
Op een gegeven moment (net buiten de gerantieperiode) begon de auto tijdens het rijden te piepen en brandde het STOP-lampje met de melding oliedruk.
Meteen naar de garage, even uitlezen. het zou de sensor zijn want met de druk was niets mis. Vervangen en verder.
Na nog geen 10 minuten rijden weer piep, terug naar de garage. Motor laten flushen want dat moet het zijn.
wagen toch een tijdje achter moeten laten. eenmaal opgehaald, je raad het al. na nog geen 100 meter PIEP.
Weer terug, dan moet het de oliepomp zijn.. Vervangen, auto weer een tijdje kwijt. en na het ophalen weer na een kwartier PIEP.
Dan denk je dat je gek wordt, maar het kan nog erger.
Ik heb een tijdje doorgereden met het gepiep, overtuigd dat die garage het toch niet voor elkaar krijgt.
wel wou ik de auto weer verkopen, maar wie wil nou een auto die piept.
Dus nog maar een poging. hele dashboard opgestuurd om deze te resetten, maar helaas. na 3 weken geen auto weer PIEP.
na wat getwijfel dacht ik laat het hem nu maar echt oplossen dus toen hebben ze de auto naar Duitsland gestuurd.
Na 5! weken wachten auto terug. en geen Piep meer. Te gek. Bij het wegrijden viel me wel meteen op dat de auto heel erg stonk. een soort benzinegeur.
Ik dacht eerst dat het wel over zou gaan en aangezien ik de baas van de garage een beetje had uitgescholden nadat ik de auto had opgehaald. daarna werd het erger maar kreeg ik de motorkap niet open. naar huis gereden maar daar vergeten alsnog onder de motorkap te kijken.
Tevens heb ik in die week de auto maar 3 keer gebruikt voor korte stukken, dus al met al maar enkele kilometers gereden.

Nu rij ik een paar dagen later, rook uit mijn dashboard. Meteen gestopt, ligt de distributieriem ervan af.
de garage gebeld en zij hebben de auto afgesleept.

Nu dan mijn vraag.
De laatste reparatie duurde 5 weken. Ik weet niet meer precies wat de garage me heeft verteld wat ze hebben gedaan.
maar zou het zo kunnen zijn dat deze laatste keer de reden was dat er rook ontstond.
De garage zegt nu dat de poelie versleten is maar ik denk dat, zeker gezien de geur vanaf dag 1 in de auto hing, dat dit defect te linken is aan de reparatie in Duitsland.

is er hier iemand die hier verstand van heeft? Ik wil namelijk goed voorbereid zijn wanneer ik het gesprek aanga met de garagehouder.

O ja, vandaag erachter gekomen de ze niet bij Bovag of wat dan ook zijn aangesloten. Dus helaas geen rechtsbijstand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 11 mei 2025 13:25

Re: advies over defect espace 4 privilege 200 turbo

Bericht door mechanic »

De krukaspoulie is een slijtagedeel dat bij elke distributieriemwissel vervangen dient te worden.
Is de distributieriem versprongen,of alleen de multiriem zoals op de foto?
Krukaspoulie incl loop/spanrol en v-riem vervangen,wanneer is de laatste distr.riem gewisseld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Frans van Lier
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 21 sep 2016 11:36

Re: advies over defect espace 4 privilege 200 turbo

Bericht door Frans van Lier »

[pb] Hoi mechanic,

Heb jij nog tijd voor een distributie van een Espace 2005 141.000km. Voor het laatst in 2011 gedaan.

Ik hoor graag van je.

Gr Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community