Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het speculeren is (zo goed als) voorbij. Een 41 kWh accupakket en leverbaar met zowel de Continental (voorheen Q210) als Renault motor (tot nu toe R240). Met een nieuwe instapversie die nog wel het 22 kWh pakket behoud. En tevens een nieuwe topmodel welke "Bose" gaat heten.
In ieder geval kun je het accupakket huren en kopen. Meerprijs voor het accupakket: € 7.900,-
Bose uitvoering: als in beter geluid, lederen bekleding met stoelverwarming en van die kekke inklapbare spiegels... Ze hebben wel naar ons geluisterd of niet dan ? !
Wow, even op me in laten werken. Ben ik ?
Dank voor de bijdrage. Ga vrijdag informeren wat de dealer er van gaat / kan zeggen.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Voor ons (particulier) wordt het weer huur.
Ben daar (ook qua aanschafprijs en bewezen capaciteit) tevreden mee.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
01
Renault ZOE vestigt nieuw record met 100% elektrische actieradius van 400 kilometer (NEDC), per 1 oktober te bestellen
Renault heeft een nieuwe Z.E. 40 batterij geïntroduceerd voor de ZOE. Daarbij biedt Renault ZOE-eigenaren een aantal nieuwe connectiviteitsdiensten en uitrustingsupgrades aan. De ZOE met de nieuwe Z.E. 40 batterij wordt gebouwd in de Flins-fabriek van Renault in Frankrijk en is per 1 oktober 2016 te bestellen, leverbaar vanaf januari.
“Renault heeft een nieuwe dimensie toegevoegd aan de wereld van elektrisch rijden nu de actieradius van de ZOE is verhoogd naar 400 kilometer volgens de NEDC testcyclus. Het is een doorbraak op het gebied van elektrisch rijden en de actieradius is groot genoeg voor de meeste automobilisten om voor een elektrische auto te kunnen kiezen.”
Eric Feunteun - Directeur Electric Vehicle Division
De ZOE met de nieuwe Z.E. 40-batterij heeft de grootste actieradius van alle in serie geproduceerde elektrische auto’s in zijn klasse
Een twee keer zo grote actieradius voor nog langere ritten
Als pionier op het gebied van elektrische mobiliteit en marktleider in het Europese segment van elektrische auto’s tilt Renault het innovatieprogramma en de implementatie van zijn Z.E. strategie(1) naar een hoger plan.
(1) Nul emissie bij gebruik op de openbare weg: geen CO2-emissies of andere gereguleerde schadelijke stoffen tijdens gebruik op de openbare weg volgens NEDC-testcyclus (met uitzondering van slijtageonderdelen).
Met de nieuwe Z.E. 40-batterij biedt de Renault ZOE een record-actieradius van 400 km volgens de NEDC testcyclus. Dat is twee zo groot als toen het model debuteerde. De nieuwe Z.E. 40-batterij biedt in de praktijk bijvoorbeeld een reële actieradius van 300 kilometer in stedelijke gebieden(2).
De Renault ZOE biedt de grootste actieradius van alle middenklasse elektrische auto’s van dit moment. Automobilisten kunnen per 1 oktober 2016 de ZOE met Z.E. 40 batterij bestellen. De ZOE is de best verkochte elektrische auto in Europa en vormt een sterk alternatief voor auto’s met verbrandingsmotoren, omdat de gemiddelde afstanden die dagelijks gereden worden ook mogelijk zijn met de ZOE.
De grotere actieradius neemt de laatste zorg weg van een ontoereikend bereik op een enkele batterijlading van een elektrische auto. Met de ZOE kunnen eigenaren nu zorgeloos grote afstanden rijden. Ook zijn weekendtrips mogelijk.
De actieradius van de ZOE in kilometers als de batterij volledig is opgeladen(3):
NEDC-TESTCYCLUS ‘REAL-WORLD’ VERKEERSOMSTANDIGHEDEN (STAD) EN TEMPERATUUR (STEDELIJK GEBIED)
De Z.E. 40-batterij (41 kWh)
De nieuwe batterij is in Europa leverbaar voor alle uitvoeringen van de ZOE, met uitzondering van de Entry basisversie
400 km
300 km
240 km
170 km
De tijd die nodig is voor het opladen van de Z.E. 40-batterij is vergelijkbaar met die van een standaard batterij. Zo duurt het slechts 30 minuten om 80 kilometer rijbereik bij te laden via een van de vele openbare oplaadpalen in Europa(4). De ZOE is nog altijd voorzien van de Quick Charge(5) motor om optimaal gebruik te maken van snellaadstations langs snelwegen.
MOTOR UITVOERING kW / pk Actieradius (NEDC-testcyclus)
R90 Entry (22 kWh batterij) 57 / 77 240 km
Life (41 kWh batterij) 65 / 88 400 km
Intens (41 kWh batterij) 65 / 88 400 km
Bose (41 kWh batterij) 65 / 88 400 km
Q90 Life Quickcharge (41 kWh batterij) 65 / 88 370 km
Intens Quickcharge (41 kWh batterij) 66 / 88 370 km
Bose Quickcharge (41 kWh batterij) 66 / 88 370 km
(2) De vermelde actieradius geldt voor ZOE modellen met de R90 motor (tot voor kort de R240). De cijfers in de motoraanduiding verwijzen nu naar het vermogen in plaats van naar de NEDC-actieradius.
(3) ZOE uitgerust met de 90-motor en 15- of 16-inch lage rolweerstand wielen en banden.
(4) De laadsnelheid kan variëren, afhankelijk van de luchttemperatuur, het oorspronkelijke laadniveau van de batterij en het effectieve vermogen dat wordt geleverd door het laadpunten.
(5) ZOE modellen uitgerust met de Q90-motor. De cijfers in de motoraanduiding verwijzen nu naar het vermogen in plaats van naar de NEDC-actieradius.
Een innovatie die de batterijcapaciteit verdubbelt bij gelijkblijvend formaat
De nieuwe Z.E. 40-batterij van de ZOE heeft een capaciteit van 41 kWh, ofwel bijna twee keer zo veel als de 22 kWh-batterij van de huidige ZOE. De batterij is ontwikkeld in samenwerking met LG Chem en maakt gebruik van lithium-ion technologie met een hoge energiedichtheid.
De ingenieurs van Renault en LG zijn erin geslaagd de opslagcapaciteit te vergroten zonder de batterij groter of zwaarder te maken. Dat is bereikt door de samenstelling van de cellen te optimaliseren, met het doel de energiedichtheid te verhogen in plaats van extra batterijmodules te plaatsen. Deze nieuwe technologie heeft bovendien geen effect op de betrouwbaarheid en de veiligheid van de batterij.
Behalve de grotere opslagcapaciteit is de toegenomen actieradius van de ZOE ook te danken aan het vele werk dat besteed is aan de integratie van de batterij in de auto. Het elektronische managementsysteem van de batterij optimaliseert het energiegebruik tijdens het rijden, terwijl het nieuwe luchtcirculatiesysteem de temperatuur van de batterij op een constant niveau houdt, zodat de ZOE in alle omstandigheden zo efficiënt mogelijk is.
De ZOE: volledig ontworpen en gebouwd door Renault
Renault bouwt niet alleen de auto’s en het merendeel van de elektrische aandrijflijnen, maar heeft de ZOE ook compleet ontworpen. Dat is niet alleen te danken aan het feit dat Renault pionier en marktleider is in het segment van elektrische auto’s, maar ook door Renaults prominente rol in het FIA Formula E kampioenschap. De knowhow van Renault is hoofdzakelijk te vinden in Frankrijk, waar de meeste auto’s en de componenten worden ontworpen en geproduceerd.
Net als de 22 kWh-batterij wordt ook de nieuwe Z.E. 40-batterij geassembleerd in Renaults Flins-fabriek, nabij Parijs. Dezelfde fabriek is verantwoordelijk voor de productie van de Renault ZOE, naast de Renault CLIO. De ZOE is ontworpen en ontwikkeld in het Renault Technocentre in Guyancourt, ook in de buurt van Parijs.
De R75/90-motor wordt geproduceerd in Renaults Cléon-fabriek in Normandië, een hoofdfaciliteit op het gebied van motoren- en transmissieproductie voor de gehele Renault Groep. Deze in het voorjaar van 2015 geïntroduceerde motor – die oorspronkelijk de aanduiding R240 had – is volledig ontwikkeld door Renault en waaruit 95 patenten resulteerden.
De behuizing van de batterij in de ZOE, alsmede de voor- en achterwielophanging, zijn ontwikkeld en gebouwd door de Groupe Renault Chassis en Electric Vehicle Engineering Division in Le Mans.
Nieuwe functies en connectiviteitsdiensten maken het leven van ZOE-eigenaren nog gemakkelijker
Z.E. Trip en Z.E. Pass: twee nieuwe diensten die het laden via openbare laadstations in Europa vergemakkelijken
In Europa zijn circa 80.000 openbare oplaadstations operationeel. Om deze goed toegankelijk te maken voor ZOE-eigenaren heeft Renault twee gratis services gelanceerd: Z.E. Trip helpt klanten bij het vinden van laadpunten, terwijl Z.E. Pass toegang geeft tot een groot aantal laadstations.
Z.E. Trip: laadpunten zoeken met behulp van het R-LINK navigatiesysteem
Z.E. Trip maakt het rijden van lange afstanden met de ZOE tot eenvoudig doordat bestuurders alle openbare laadpunten kunnen lokaliseren in diverse Europese landen. Z.E. Trip is direct toegankelijk via het Renault R-LINK navigatiesysteem met behulp van de bedieningsknoppen op het stuurwiel of via internet, zodat de benodigde tussenstops van tevoren kunnen worden ingepland. Deze service geeft informatie over de real-time beschikbaarheid van elk laadpunt, het type laadpunt en of dat geschikt is voor de auto. De bestuurder kan bovendien een laadpunt selecteren op basis van laadsnelheid. Z.E. Trip is vanaf september 2016 verkrijgbaar voor ZOE-eigenaren in Europa. De uitrol vindt plaats per land en wordt voor Nederland medio 2017 verwacht.
Z.E. Pass: een universele toegangs- en betalingsoplossing voor de meeste openbare laadpunten
De Z.E. Pass-app maakt het opladen van de ZOE via het merendeel van de openbare laadpunten in Europa nog eenvoudiger, ook al zijn ze eigendom van verschillende exploitanten. De bestuurder kan betalen met behulp van de smartphone-app of met een RFID-badge.
Het is tevens mogelijk om met behulp van de smartphone of tablet een laadstation te zoeken en prijzen te vergelijken, zonder dat de bestuurder zich moet aanmelden bij een netwerk.
Deze in samenwerking met Bosch ontwikkelde service werd in september 2016 geïntroduceerd in Duitsland en wordt de komende maanden uitgerold in Frankrijk, Groot-Brittannië, België, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Noorwegen en Zweden.
Z.E. smartphone-app uitgebreid met deur-tot-deur navigatie
Binnenkort verkrijgbaar
In de eerste helft van 2017 zullen nieuwe features worden toegevoegd aan de Z.E.-app die het rijden in de Renault ZOE nog prettiger maken, zoals deur-tot-deur navigatie.
Dankzij deze feature kan de gebruiker met behulp van de smartphone-app een bestemming invoeren en vervolgens doorsturen naar het navigatiesysteem van de ZOE (Renault R-LINK). Als de bestuurder in de auto stapt, kan deze de ingevoerde rit eenvoudig opvragen.
Na het parkeren, neemt de app de taken over van het navigatiesysteem van de ZOE om te helpen bij het laatste deel van de reis die te voet wordt afgelegd. De bestuurder kan de app tevens gebruiken om te kijken waar hij de ZOE geparkeerd heeft, in de ritgeschiedenis kijken of andere informatie van de boordcomputer opvragen.
Batterijlaadmanagement op afstand
De Z.E. smartphone-app verbindt ZOE-eigenaren met hun auto – zelfs als ze niet in de auto zitten – om het laadproces te optimaliseren.
ZOE-eigenaren kunnen op afstand:
Gegevens opvragen, zoals het laadniveau, de verwachte resterende actieradius, de resterende laadtijd etc. Ook wordt de eigenaar geïnformeerd als het laden start en eindigt.
Functies van de auto bedienen, waaronder de stand van de klimaatregeling (interieurtemperatuur) en het laadproces van de batterij, maar ook profiteren van lagere stroomtarieven tijdens daluren.
Uitrustingsniveaus: meer keuze en features
De ZOE Bose: een nieuwe versie met exclusieve features
Renault lanceert een nieuwe versie van de ZOE, gericht op klanten die waarde hechten aan exclusieve details.
De highlights zijn onder meer de premium lederen bekleding, de verwarmbare voorstoelen en het BOSE® audiosysteem. De nieuwe versie is gelanceerd als Edition One limited edition in Frankrijk en als BOSE in andere Europese markten.
De ZOE Bose is leverbaar in de exclusieve kleur Yttrium Grey.
Nieuwe designfeatures bij andere uitrustingsniveaus
De ZOE is leverbaar met keus uit twee nieuwe carrosseriekleuren(7), namelijk Rouge Intense en Gris Titanium.
Dat geldt ook voor de interieurafwerking van de uitvoering LIFE die nog moderner oogt met onder meer een verchroomde omlijsting van het R-LINK-systeem, een geometrisch patroon voor de dashboardpanelen en een hoogglans metallic grijze afwerking rond de versnellingspook en omlijsting van de speakers.
De INTENS-versie is nu voorzien van elektrisch inklapbare buitenspiegels en nieuwe two-tone 16-inch lichtmetalen wielen. Ook is het interieur verder verfijnd, vooral met dank aan de zwarte bekleding en nieuwe materialen in het interieur. Een elegant en levendig Intens Color Pack is eveneens leverbaar.
(7)Leverbaar voor alle uitrustingsniveaus, met uitzondering van de Bose-versies.
Klopt, indien het niet kan is het jammer. Ik vermaak nu ook prima met de Zoe. En dan rij ik door totdat deze is afgeschreven en kijk ik dan naar een opvolger (model 3, Ampera-E of wat er tegen die tijd maar een goede deal is )
Ik lees geen AC -> DC laadaansluiting, dus nog gewoon vertrouwde AC optie, right?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Het persbericht meldt dat de R75/R90 modellen de Renault motor hebben (R240) en dat de versie voor snelladen ook nog te koop blijft (nu Q90 geheten, Q van Quickcharge). Daarmee lijkt het duidelijk dat (voorlopig) 43 kW AC laden de snelste optie blijft.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
De tranen rollen nog over mijn wangen van het lachen. Renault gaat nieuwe functionaliteit toevoegen aan het R-Link systeem en de app. Ik denk dat ze per ongeluk 'nieuwe' hebben gebruikt.
Wat een trieste vertoning is die hele R-link en app business. Zelfs als het al werkt (wat het bij mij, ondanks 2x nieuwe BCB nooit echt heeft willen doen, eens in de week maakt de auto contact met het internet) is echt een aanfluiting. Dat je het aandurft om dat in te zetten als verkoop argument.... Zorg eerst eens dat het huidige systeem gewoon werkt.
@VanAssen, kan niet echt blij zijn met nieuws dat mij auto in 1 keer afschrijft tot een restwaarde van € 0,-. Wellicht komt het verlossende nieuws nog, dat we kunnen upgraden naar de nieuwe batterij, maar zonder dat nieuws vind ik deze aankondiging alleen maar in en in triest. 100.000 huidige klanten in de kou laten staan.
Hahahahah, alleen de Nederlandse site had dit persbericht online. Iets te vroeg waarschijnlijk, want nu is het weer weg!
Los daarvan vind ik het heel goed nieuws!:
Doordat je bij de nieuwe modellen nog steeds kan kiezen voor 43kW AC, blijft die standaard voorlopig bestaan en zal het snellaadnetwerk ook voor 43kW AC worden uitgebreid.
De ingenieurs van Renault en LG zijn erin geslaagd de opslagcapaciteit te vergroten zonder de batterij groter of zwaarder te maken.
Dat biedt hoop dat deze dus ook in bestaande Zoe's zal worden aangeboden, maar zeker is het dus nog niet.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
@jsj, nee hoor zeker geen ICE, maar indien geen upgrade wel een fabrikant die de oude first mover blijft ondersteunen. Begrijp me niet verkeerd ik heb er ok geld voor over, maar als er geen upgrade mogelijkheid komt zal ik zeker de volgende keer overstappen naar een fabrikant als Tesla of BMW die dat wel biedt. Als er wel een upgrade is koop ik mischien ook wel een nieuwe Zoe, mijn huidige auto heeft dan immers nog wel restwaarde.
Tja, en het gedoe over al die interactieve movelijkheden is gewoon hilarisch als je ziet wat ze er nu van bakken. Ik mis het allemaal niet super dat het voor geen meter werkt, maar het is nou niet bepat een verkoop argument. Kijk zelf in dit forum maar eens bij R-Link of de discussie over de app....
@HarmOtten, ja dat zinnetje is hoopgevend maar wel raar dat er dan niet gelijk achterstaat 'zodat deze ook past in de huidige Zoe'? Het battery pack bestaat, ook in de nieuwe zoe, naar ik begrijp uit 192 3,75 volt cellen van LG Chem die ook in de Volt gebruikt worden. 96 cellen in serie en 2 series parallel geeft 360 volt. Chemie bepaalt voltage. Het voltage blijft gelijk, de motor blijft immers ook gelijk. Form factor is ook gelijk. Software zal aangepast moeten worden.
Je zoe zeggen, mot passen. Maar waarom dan niet aankondigen??
@erijder, goedemorgen. Wees blij man....
Restwaarde nul lijkt me sterk en de dealer zal vanuit Renault wel de juiste instructies meekrijgen om de mogelijk inruil Zoe een goede prijs te geven.
Tenslotte is dat een deel van hun fundatie aan klanten die graag met een Zoe verder wil en nu een grotere bereik kan worden geboden.
R-Link en andere kleine ongemakken is maar geneuzel. Mooi als het werkt en zo niet, ik rijd er inmiddels 75000 km met plezier van A naar B.
Overstappen naar een BMW o.i.d. komt bij ons "nicht im Frage", wil ik niet betalen.
Kan de upgrade erin, als koop accu zou ideaal zijn. Maar met de huidige huurconstructie is ook prima.
We zullen de berichten verder afwachten.
Maar dat het in eerste instantie een upgrade of toch een nieuwe Q90 wordt is voor mij wel duidelijk.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Yes! Een verdubbeling van de range wie had dat durven dromen, dat is nog eens wat anders dan de Leaf die van 24 naar 30kWh ging. Dit is natuurlijk het fantastische nieuws waar we als Zoe rijders al die jaren op hebben zitten hopen en of er nu de mogelijkheid komt om bestaande Zoe's aan te passen, we zullen het allemaal gaan meemaken. De Zoe is straks in ieder geval weer de nieuwe maatstaf! Ook de nieuwe versies zijn natuurlijk een mooie uitbreiding en verbetering en de nieuwe features in R-link kan ik alleen maar toejuichen. Persoonlijk vind ik het R-link systeem prima en heb er nog nooit problemen mee gehad, de app is een ander verhaal maar gebruik ik in de praktijk eigenlijk nooit. Ook het 43kW AC snelladen is prima. Die zwartkijkende berichten van hierboven kan ik echt niet onderschrijven.
Na drie jaar Zoe rijden kan ik terug kijken op heel veel rijplezier met de auto en kan niet wachten om de auto in te ruilen voor de nieuwe Q90 versie. Blij dat de Chameleon lader blijft want dat is en blijft het sterke punt van de Zoe, daarnaast begrijp ik nog steeds niet dat er mensen zijn die kiezen voor een R90 versie want wat heb je nu aan een EV die niet kan snelladen? Die 240 motor is destijds alleen maar ontwikkeld om een beetje meer range te krijgen die in de praktijk bijna te verwaarlozen is. Dat beetje meer rendement dat deze motor geeft is door de nieuwe batterijtechniek ineens van ondergeschikt belang geworden.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
@jsj, Linkje in primaire link van Zoepionierin werkt nog.
@EV-Pioneer, eens echter denk ik niet dat Nissan achterblijft. Nissan / Renault alliantie of zoiets.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
@ZoePionierin, @JSJ veel dank voor het cachen van de persberichten! Renault was duidelijk iets te vroeg met het publiceren.
Als ik de nieuwe specs van Q90 Intens lees, dan lijkt inruilen toch ook wel aantrekkelijk. Alles wordt bepaald door de prijs natuurlijk. Stel deze 2 scenarios
- inruil oude Zoe (Zen 3 jaar oud, met <50k km in nette staat): 11.500. Aanschaf Q90 Intens 26.690: bijbetalen: 15k
- omruilen batterij: eenmalig 8k. (puur aanname)
Wil je dan voor 9k een nieuwe auto, met 0km op de teller, kinderziektes opgelost, echte werkende Rlink met real-time laadpaalinformatie?
Dat in het persbericht geen verwijzing staat naar het eventueel kunnen omwisselen van de huidige batterij naar de nieuwe vind ik logisch. Het persbericht is gericht op nieuwe klanten. Oftewel een auto die de blijkbaar magische grens van 300 km doorbreekt met een prijs ruim (?) onder de 35000. Denk dat het niet lang duurt of er komt ook info welke voor de huidige gebruikers interessant is. Alles wijst er op dat een swap mogelijk is. Via Tweakers de melding dat dat blijkbaar mogelijk is bij einde huurcontract.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
@BB-One, einde huurcontract zou prima zijn, is het uiteindelijk toch verstandig geweest om een 1-jarig contract af te sluiten. (conform advies dealer)
Heb jij het linkje naar het juiste GoT topic?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Denk niet dat het afhangt van de duur van je contract.
Eerder van boekwaarde bij Renault finance. En dat hangt af van totale betaalde huurpenningen, die gelieerd is aan de ouderdom, en gereden kilometers. En natuurlijk van de restwaarde van de batterij.
21 kWh is best leuk voor thuis achter de meter met je zonnepanelen. Dussssssss
Kom je echt een stapje dichterbij van het moment "los van het net".
@jsj, je moet even naar beneden scrollen in de pagina achter de link van Zoepionierin.
Het NL stuk heeft ze wederom als extra linkje naar een PDF document gemaakt.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling
Ik heb een paar nieuwe koplampen gespot op het internet, zogenoemde “angel eyes”. Ik vind deze er geweldig uitzien en wil deze graag bestellen. Maar volgensmij zijn dit led lampen, en in de beschrijving staat de de “elektrische...
Ik heb weer een nieuwe set 195/55/16 91H Michelin e-primacy ter overname voor 300€. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een PB, ophalen in Nijmegen of op werkdagen Eindhoven