Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Een Tesla opladen met een 3,7kW aansluiting schiet inderdaad niet op, maar ook bij Fastned zou je met een Tesla, en een lege accu, al snel zo'n twee uur staan te laden... Duurt toch nog te lang?
Gelukkig voor Tesla rijders heeft Tesla hun eigen Supercharger netwerk... Hoe mooi zou het zijn als ooit ook andere merken (tegen betaling) gebruik zouden kunnen maken van dat netwerk...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie...
@PieterZoe Echt, die rijders zien/zagen het probleem niet. Je komt om 6 uur thuis (huisje-boompje-beestje scenario) en gaat om half 8 weg. 13.5 uur laden per dag, dat is meer dan 40 kWh per nacht, dus ik vergeet gemakshalve "laden op de zaak". En zoals gezegd, voor de wintersport en zo de superchargers.
Natuurlijk, als je structureel elke dag 300 km rijdt heb je akelig weinig reserve.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maar zonder eigen oprit verandert het scenario toch wel sterk en het is nog steeds niet echt duidelijk of er straks wel op elke parkeerplek een laadpaal/stopcontact komt te staan (in de openbare ruimte).
In dat scenario blijft Fastned nodig voor 3,7kw ladende voertuigen. Even op zondag 300km bijladen en je kan weer een week vooruit.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
's Werelds eerste zelfrijdende taxi's pikken vanaf donderdag in Singapore hun eerste klanten op. De ritjes worden gratis aangeboden door autosoftwarebedrijf Nutonomy, dat daarmee Uber - dat binnen zeven dagen ook zelfrijdende taxi's gaat aanbieden - net te snel af is.
Nutonomy maakt gebruik van elektrische auto's, de Renault Zoe en Mitsubishi i-MiEV, en hoopt in 2018 een volledig zelfrijdende vloot taxi's in Singapore te hebben. http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... xi-s.dhtml
Aardig stukje op Pushevs waarin ook de Zoe (als meest verkochte elektrische auto in Europa) ter sprake komt. Volgens de auteur heeft Renault een winnaar in handen als (1) batterij naar >40 kw gaat (2) er een snellaad - CCS optie bijkomt voor > 100 KW (3) de prijs maximaal 25.000 euro inclusief batterijen bedraagt en (4) de achterklap normaal naar beneden kan voor een vlakke laadvloer. Kan me eigenlijk wel vinden in deze analyse. Persoonlijk zou ik een iets minder 'plastic/fantastic' interieur ook nog wel op prijs stellen en een geconditioneerde accu ruimte zodat het bereik 's winters gelijk is aan zomers.
Zie het hele stuk op: http://pushevs.com/2016/09/04/the-best- ... or-europe/
Aangenomen dat elektrische machines in alle auto's vrijwel even efficient zijn (zowel bij tractie als bij recuperatie) en aangenomen dat de verbruikscijfers gebaseerd zijn op dezelfde gestandaardiseerde testrit, dan kunnen de verschillen alleen maar komen door:
- luchtweerstand (is inderdaad slecht bij Zoe in vergelijking met lagere autos in de top 10 maar Tesla zou daar juist een goede score door moeten krijgen)
- gewicht in combinatie met banden (dit zet Tesla met de 85kwh accu en grote carroserie op achterstand)
- electronica/mechanica die de verhouding frictie/recuperatie tijdens het remmen regelt
Het is dus inderdaad altijd een combinatie van factoren, BMW i3 lichtgewicht maar hopeloze luchtweerstand, Golf zwaar maar gestroomlijnd en de Zoe neigt meer naar zwaar en minder gestroomlijnd maar wellicht efficiëntere motor...
Dan kan ik uit eigen ervaring spreken, veel snelweg, dan is luchtweerstand belangrijker en gewicht minder enzovoort...
Veel variabelen die voor ieder in een andere verhouding en daardoor is de keus lastig zonder zoveel mogelijk je eigen ritjes proef te rijden en goed op het verbruik te letten.
De Zoe gebruikt een gebobinneerde rotor en is daardoor, volgens mij, efficiënter dan andere mogelijkheden. De koolborstels moeten af en toe vervangen worden, maar de kost daarvan is beperkt.
Een factor die over het hoofd wordt gezien is het testende labo. Van een Duits labo/autoblad mag je verwachten, hoe jammer het ook is, dat een Duitse wagen net iets beter uit de test komt. Ooit een wintertest gelezen waarbij de i3 véél beter scoorde dan de Zoe. Ze hadden bij de i3 de voorverwarming van de batterij opgezet, dus verwarmen op netstroom en dan weg. Voor een wintertest heeft dat natuurlijk een enorme invloed, maar dan moet je dat expliciet vermelden.
Bij testritten verbruiken vergelijken is erg moeilijk. Ik kan met dezelfde wagen en hetzelfde parcours met een ICE 2l meer verbruiken al naargelang mijn rijgedrag.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Buiten de test vielen de Twizy en een knutselapparaat. Beide erg lichtgewicht, dus uiteraard vallen deze beter uit dan de zwaardere modellen, dat hadden ze vantevoren ook wel kunnen voorspellen. De Up is ook niet erg zwaar, beetje stomme test.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder, en nu een 4!
Renault 4 e-tech 2025, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Fully Charged over lease en 2de hands EV.
Opvallend zijn mening over de huur issue bij de Zoe in de 2de hands situatie.
Helaas geen Zoe in de rij achter hem, waren geen meer in voorraad om mee te nemen.
Alles in de lease blijkbaar.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
In bovenstaande link ook een mooie reactie op het artikel.
Reveal of the long-range ZOE (300 km EPA/real world, 450 claimed) is indeed confirmed by all internal Renault sources for the Paris Car Show starting on Oct 1st.
As the date approaches (end of september), some news should start leaking in the press.
Zal het toch gebeuren?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Echt wel, maar als je dit dan weer leest, maar moet ik maar beter niet doen.
Je rolt van de ene verwachting in de ander.
Renault Zoe (expected)
The 26 kWh battery is expected to be upgraded to 40 kWh. The LG Chem cells should be the same that will be used in Chevrolet Bolt, but instead of 288 cells, the Zoe will keep the 192 cell configuration, so expect 2/3 of Bolt’s battery capacity. The announcement should be made at Paris Auto Show in October, the same month that Chevy Bolt will have its production started. Renault will try its best as Nissan did, to not offer the possibility of current Zoe’s owners get the new battery. I think they will say a 40 kWh battery will need 100 kW fast charge, and the new Zoe will have to support CCS
(bron Pushev.com)
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Niet "ZOE", maar wat wel weer opvalt is dat een platgereden Tesla wereldwijd in het nieuws komt (de vrachtwagen in de VS, Baarn, het geval in China), en deze "alternatieve" brandstof auto, uiteraard geheel niet CO2 vrij (wel frisser) door niemand wordt opgepakt. Bekijk de video en oordeel zelf. Ik heb liever een overspannen batterij........
Het ding-dong geluidje gaat continue af tijdens de eerste proefrit en gaat op het einde zelfs naar de snelle interval. Klinkt best maf, al zal het de gemiddelde kijker misschien niet opvallen. Kunnen jullie zien waarom de ding-dong steeds klinkt? de handrem lijkt niet aangetrokken en ze heeft haar riem aan. Waarschijnlijk zal de cameraman z'n riem niet aangehad hebben of ligt er iets zwaars op de bijrijdersstoel. Het komt toch wel een beetje onprofessioneel over.
Een artikel met veel onzin (2 versnelling gearbox en ledverlichting die range vergroot, right) maar goed. Ook een suggestie dat de nieuwe batterij minder groot is dan verwacht. Ik zou het niet allemaal voor waar aannemen, maar goed, het is ZOE in de media
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Heb het ook gelezen. Denk dat het niet helemaal onzin is, de tekst beschrijft dat een twee-bak overwogen wordt door Renault voor toekomstige EV generaties. Andere fabrikanten zijn daar ook mee bezig, waaronder BMW. Bij de Zoe zou dat kunnen leiden tot een hogere topsnelheid, bij zwaardere EV's tot een snellere accelleratie vanuit stilstand.
Dat LED headlights gaan komen op de Zoe lijkt mij meer dan logisch, dat die de range zouden vergroten, tja, misschien met een paar centimeter. Verder suggereert het artikel dat het klimaatsysteem nieuw zou zijn, dat is het natuurlijk niet. Maar misschien wel geupdate. Neanmoins, ik ben zeer benieuwd wat er op 29 september gepresenteerd zal gaan worden!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
In Utrecht wordt de nieuwe ZOE ingezet in een deelauto project. De auto wordt ook gebruikt voor opslag bij stroomoverschot en afname bij stroomtekort. http://wedrivesolar.nl/
Mooi dat de Zoe na drie jaar eindelijk weer eens volledig in de spotlights staat na de facelifts in Parijs. Ik hoop echt dat Renault Nederland nu ook eindelijk weer de handschoen oppakt en de Zoe opnieuw gaat promoten door b.v. filmpjes als deze:
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Vandaag te lezen op Automobile-propre.com: introductie nieuwe 150 kW supercharger gepresenteerd door het Franse bedrijf DBT. De lader heeft zowel ChADeMo en CCS als ook AC, bij het laden van drie auto's tegelijkertijd geeft de lader 50kW per voertuig. Mooi te zien dat de nieuwe laders er nu echt aankomen, ook Fastned is er al mee bezig.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Het is sinds vandaag geen geheim meer: de volgende generatie Renault EV's krijgt een CCS snellaadaansluiting op de nieuwe ultrafast 350kW standaard (300 km in 20 minuten ofwel 900 km/uur).
Strikt genomen staat dat nergens in het persbericht MartijnEV. Dat Renault partner in het project is, wil niet direct zeggen dat een volgende Renault EV (meteen) daarvoor geschikt is.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Mijn telefoon, een Samsung A53 is gekoppeld aan R-Link2 maar ik kan alleen bellen. Media afspelen via de telefoon lukt niet. Het maakt niet uit welk type gsm ik gebruik of via welk kanaal ik muziek of een podcast probeer af te spelen, de...
Ik heb hier een offerte voor inruil op een R5 e-tech van 39000€. Maar ik schrok toch wel van het lage bedrag wat ze voor mijn Zoe teruggeven. Bij deze start ik een topic met de vraag wat jij voor je Zoe terug krijgt of hebt gekregen.
Nu enkele weken later ben ik nog steeds niet veel wijzer en krijg ik terug heel vaak foutmeldingen.
Gisteren heb ik na 140km gereden te hebben de volgende fout gekregen. Opladen niet mogelijk.
Heeft er iemand weet van onafhankelijke renault garages in België die werken aan EV's?
Ik probeer een garge te vinden die Zoe's herstelt door effectief herstellingswerken uit te voeren aan onderdelen zonder deze in zijn geheel te vervangen (€€€)....