Hi allemaal. Ik ben nieuwe hier maar tijd al een tijdje met plezier een Renault kangoo 1.4 benzine uit 2000. Helaas was de koppaking stuk, heel me koelvoeistof zat vol olie. We hebben de koppakking vervangen en er bleek een afgebroken kopbout in t zitten... Na vervaging ook gelijk de distributieriem vervangen en de waterpomp.
We hebben water in het koelsysteem gedaan om hem daarmee samen met een blikje cleaning spul de boel inwendig schoon te maken. Hij reed weer lekker echter werd hij wat te warm in de binnenstad wat bleek, koelvin slaat niet aan. Daardoor kookt het water en toen knapte er een slang omdat er druk werd opgebouwd.
Nu heb ik een andere slang erop maar probleem van de koelvin is er nog steeds. Ik wou hem doorverbinden om te testen, wat blijkt? Als ik de temp sensor los haal op t blok gaat de koelvin draaien, zonder dat ik de draadjes doorverbind.
Is dat normaal? De sensor heeft drie draden trouwens en stuurt ook de dashboard temp aan.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
koelvin slaat niet aan.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 okt 2016
- Laatste bezoek: 17 okt 2016 20:53
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16679
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: koelvin slaat niet aan.
Mogelijk heb je gelijk de oorzaak van de defecte koppakking te pakken.
Is de auto uitgelezen en bijv de temperatuur die de ecu ontvangt wel juist is?
Nu is water ook niet optimaal in het koelsysteem.
Is de auto uitgelezen en bijv de temperatuur die de ecu ontvangt wel juist is?
Nu is water ook niet optimaal in het koelsysteem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 okt 2016
- Laatste bezoek: 17 okt 2016 20:53
- Actief als: particulier
Re: koelvin slaat niet aan.
Bedankt voor de reactie.
Zou de afgebroken kopbout het niet zijn geweest?
Auto is niet uitgelezen, is dat een probleem dat vaker voorkomt?
De reden van het water is dat hij gespoelt moet worden vanwege de olie in de leidingen.
Zou de afgebroken kopbout het niet zijn geweest?
Auto is niet uitgelezen, is dat een probleem dat vaker voorkomt?
De reden van het water is dat hij gespoelt moet worden vanwege de olie in de leidingen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 424 Weergaves
-
Laatste bericht door beachbiker
-
- 3 Reacties
- 321 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door Andre1964
-
- 1 Reacties
- 391 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 76 Weergaves
-
Laatste bericht door Gooch
-
- 4 Reacties
- 540 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone