Diverse kleine vragen

met betrekking tot het R19 gedeelte
Plaats reactie

Topic author
TerminalNL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:50
Actief als: particulier

Diverse kleine vragen

Bericht door TerminalNL »

Sinds kort rijd ik een R19 1.7 TXE, prachtig wagentje die letterlijk bij een oude opa vandaan komt omdat hij niet meer durfde te rijden. Altijd prima onderhouden, en op wat parkeer butsen en wat roest bij de dorpel en achterklap na een erg net ding.
Interieur is als nieuw, en alles werkt zo ongeveer.
Nu alleen een paar kleine probleempjes die ik graag opgelost zou hebben.

De distributie is in 2005 voor het laatst vervangen, en ondanks dat het pas 25k km geleden is ga ik hem vervangen om de leeftijd. Heb ik hier nog speciaal gereedschap voor nodig? En wat is de juiste spanning voor de riem?

Mijn interieur verlichting blijft branden, deur dicht, deur open, schakelaar op elke stand geprobeerd het maakt niks uit.. De schakelaar lijkt gewoon te functioneren, maar krijgt niet achterhaald wat het probleem nu is. Achter gaat de verlichting btw niet branden, de kofferbak verlichting doet het wel gewoon als de klep open gaat, en gaat uit als die dicht is.

ABS pomp maakt een raar geluid bij het starten, en heb in het begin last dat de lampjes van de ABS en het remsysteem branden. Na een seconde of 5 tot 10 gaan ze altijd uit. Remmen doet die prima, hooguit dat ik merk dat de remolie wat oud geworden is.

De bak schakelt wat stroef in de 1 en 2 op het moment dat de bak op temperatuur is, kwestie van nieuwe olie of is er meer aan de hand?

Is er ergens een handboek te vinden over de auto? Werkplaatshandboeken of Haynes?

Ik hoop dat iemand me vragen kan beantwoorden, er is helaas niet erg veel info over de wagens te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Diverse kleine vragen

Bericht door mechanic »

Dan is de riem inderdaad 11 jaar over de interval heen.
Een slagmoersleutel is altijd makkelijk voor de krukasbout. Verder geen speciaal gereedschap nodig.
De riemspanning,doe dat altijd op gevoel. Maar als je de riem net geen 90gr kan draaien ligt deze normaliter goed.
De remvloeistof maar gewoon verversen,kan geen kwaad. Lampje uit is niks aande hand.
Bakolie ook verversen,evt 0.5l atf toevoegen.
Functioneren de portierschakelaars nog goed mbt de verlichting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TerminalNL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:50
Actief als: particulier

Re: Diverse kleine vragen

Bericht door TerminalNL »

Dankje voor de reactie!

Nou ik kan heel de portierschakelaars niet vinden haha. Dus die heb ik nog niet kunnen checken of ze werken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht