Renault Megane Scenic 1.9 Dci
2002
Diesel
Na plotseling geen vermogen meer te hebben en het gaspedaal niet meer reageert heeft de Wegenwacht de auto uitgelezen en geconstateerd dat de Egr niet meer functioneert.
Internet bied vele mogelijkheden waaronder afdoppen, stekker uittrekken en schoonspuiten met remreiniger.
Ik had de stekker uitgetrokken en gehoopt dat het lampje uitbleef, echter er gebeurd niets, zelfs geen melding van MM.
Alleen boven de 100km/u gaat het lampje als vanouds branden en is mijn vermogen weer weg.
Ik ben niet van plan een paar honderd euro uit te trekken en hoop hier een oplossing te vinden, die ik als niet automonteur gemakkelijk kan uitvoeren. De stekker uittrekken kon ik zelf ook nog wel. Mijn vraag is ook, waarom blijft de lamp aanspringen en reageert de Egr als ik de stekker heb getrokken? Ik zou het niet vreemd vinden als motormanagment aan gaat.
Graag jullie mening hierover.
Egr
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Oscar203
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Egr
Een nieuwe egr klep kost ongeveer €45 euro,excl verzenden. Als er een diagnose is dat de klep defect is,is dat een goede oplossing die met basisgereedschap en kennis vrij eenvoudig te vervangen is.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
lagerwaard
- lid

Re: Egr
ik had het zelfde probleem en heb hem gewoon afgeblind met een plaatje.
De wagen loopt hierop gewoon normaal.
Maar ik vraag mij eigelijk af hoe mechan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
De wagen loopt hierop gewoon normaal.
Maar ik vraag mij eigelijk af hoe mechan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in