Het Allego snellader prijzencircus

Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door jdgh72 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door BB-One »

Leuk! Ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door bertuz »

Ben er ook!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Niek_
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 okt 2016 14:13
Actief als: particulier
Locatie: Lunteren

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Niek_ »

Erg benieuwd wat jullie mening/ervaring is na de bijeenkomst en wat Allego te melden heeft.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door GillettiNo »

Ben ook benieuwd naar hoe de avond verlopen is en dat niet iedereen elkaar in de haren is gevlogen.

Kan er helaas niet bij zijn.. :?
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door VanAssen »

Heb vandaag even de laatste 25 laadsessie's die middels Plug Surfing zijn verrekend doorgerekend naar km prijs bij alle verschillende publieke aanbieders.

Ontluisterend weer wat hier dan de km prijs is en bij een gemiddelde laadsnelheid van gemiddeld max. 11 kW:
5 km per kWh = €0,11/km
6 km per kWh = €0,10/km
7 km per kWh = €0,08/km
8 km per kWh = €0,07/km

Vergelijk bij thuisladen en een kWh prijs van €0,19 van €0,04 -> €0,02 per km (5 km/kWh -> 8 km/kWh)

Misschien toch even te relativeren wat een Allego / Fastned vraagt en de geboden van 43kW laadsnelheid gemak.
Ook niet verstandig dit aan de fossiele gedachtegoed te vertellen (oops, reeds gedaan bij deze), weer een argument tegen EV's.

Zit er ergens een denkfout, laat het weten.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door gurpad »

Naast het laden thuis aan de zonnepanelen is de gratis snellader van Lidl veruit de beste ervaring tot nu toe.
Gemeente was daarover iets minder enthousiast omdat het de aanbieder zoals Allego die in samenwerking met de gemeente
laadpunten plaatst, zou afschrikken.
Natuurlijk is het redelijk dat het kostendekkend is maar maakt het echt groot verschil
of men uitgaat van een verdienmodel of een nutsvoorziening in het algemeen belang.
Gemeenten zouden voor dit laatste moeten kiezen.
Vandaar dat ik het een prachtig initiatief vind van Lidl, vooralsnog voor mij: De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

zou afschrikken
How sad, too bad, your dad! :wink:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door VanAssen »

@gurpad, ook wij laden thuis voor het grotendeels uit de zon. 25% van de 25000 km/jaar en daarbij ook alle elektriciteitsverbruik in huis er mee dekken.

Maar niet een ieder kan dat of heeft een Lidl met gratis lader in de buurt en als elke EV (lees Zoe en met 40kw+ accu) bij de Lidl zou willen laden dan is het in de rij staan. Of zelf Lidl gaat voor een prijsje per kWH.

Mijn punt is de groteske prijzen (-prijsverschillen) bij de openbare palen in de verschillende gemeenten.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door gurpad »

Helemaal mee eens.
Doordat veel gemeenten het uitbesteden is het een marktmodel geworden in plaats van wat het zou moeten zijn een nutsvoorzieningen ter stimulering van de volksgezondheid.
Doordat Lidl het snelladen hier gratis aanbied en dat het dus zo ook kan zou het mooi zijn als de gemeente dat zou stimuleren.
Ander voorbeeld is het Tesla bedrijf hier heel veel laders voor het bedrijf maar alleen voor Tesla.
Gemeente heeft veel gedaan om het bedrijf hier te krijgen maar vergeten om wat laders,liefst snelladers, voor algemeen gebruik te bepleiten ook voor de burgers die zich geen Tesla kunnen permitteren.
Overigens zie ik wel regelmatig Tesla's bij Lidl aan de gratis snellader staan ,misschien de manier om er een te kunnen kopen.
Nee hoor echt geen rancune ik gun hem iedereen ,maar wij zijn helemaal Zoë verslaafd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Ontopic dan. Het wordt in elk geval erg gezellig bij de Allego avond volgende week!!

Allego heeft zich in veel gemeentes naar binnen geluld en hanteren dan hele rare tariefstructuren, zoals:

7,6 - 11 kW €3,60 per uur
11-22 kW €7,20 per uur
€0,75 start + 'transactie' kosten.

Kom je aan met je 41kW Zoe in de winter. Laad je 36kW op 11,3 kWh, dan kan je gemakkelijk €23,- kwijt zijn voor een laadbeurt die bij de EVbox 10 meter verderop (11kW) meer dan drie keer zo goedkoop is, namelijk €7.

Daarom zijn die tarieven per tijds-eenheid zo fucked up. Je kan onmogelijk zelf invloed uitoefenen op hoeveel kWh de Zoe afneemt en bent daardoor compleet afhankelijk van welke tarieven ze bij bepaalde afname hanteren. Je kan niet zien/beinvloeden hoe lang of dat instellen. Je moet er maar op vertrouwen dat het juiste bedrag in rekening wordt gebracht.

Zelfde met die MisterGreen snelladers. Starttarieven van €2,79 WTF.
€0,50 / min ongeacht kWh afname is gekkenwerk.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door werikw »

Ik kom ook op de avond.

Ik vind €0,50 per minuut ook absurd en heb hier ook over gebeld dat dit zeer duur is.De reden van een tijdstarief was dat de lader dan niet onnodig bezet word gehouden.Ik ook aangegeven dat ze beter een tijdstarief kunnen instellen na 30 minuten omdat nu iedereen die de auto er niet lang laat staan ook gepakt word met het tijdstarief.

Nu ben je voor 30 minuten €15 kwijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door GertjanVB »

Dat is ook waar ik het in augustus met hen over gehad heb (wat in eerdere posts is beschreven) en ik heb aanwijzingen om te geloven dat het die kant op gaat. Dat zal overigens niet op die avond publiek worden gemaakt! Ervaringen van die avond gaan nog mee in de besluitvorming vermoed ik.

Ik kom woensdag ook en hoop op een constructief overleg met aandacht voor argumenten van beide kanten. We moeten duidelijk maken dat er niet geladen wordt aan die palen zolang de prijsstelling absurd is, en dat weten ze waarschijnlijk al. We moeten ook begrijpen dat Allego geen filantropische instelling is en gewoon geld wil verdienen en daarom op zoek is naar de grenzen van wat een EV-rijder wil betalen. Dat is hun goed recht net zo goed dat wij besluiten geen gebruik te maken van hun laadpunten. Het is in beider belang die grens te vinden, door een grote opkomst hoop ik dat ons standpunt sterk overkomt, ik hoop ook dat het geen Poolse landdag wordt.

Er zijn meerdere aspecten die reden zijn voor die prijsstelling, een belangrijke is het rendement van de laadpaal. Als daar iemand staat die niet laad wordt de boekhouder van Allego zenuwachtig. Wanneer je oplossingen aandraagt om dat rendement te verhogen ga je op de schouders; luister, praat met inhoud, ken de feiten en argumenten. Dat versterkt je eigen positie en standpunt.

Daarnaast zijn er overigens meer onderwerpen die de moeite waard zijn en tot een interessante avond kunnen leiden. Tot woensdag
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Ha, gezellig :)

LOL @ Poolse landdag. Volgens mij is begrip voor wederzijdse situatie altijd een goed uitgangspunt.

Ik laadde gisterenavond bij een 43kW snellader slechts 8 kW in een half uur. (koud + laatste 20%) Toen dacht ik nog, als ik nu bij een Allego woekerpaal had gestaan was dan was ik nu €1,88 per kWh kwijt geweest (zonder starttarief)

Allego zal zelf ook inzien dat er niet voor niets kWh meters op die palen zitten. Betalen naar verbruik is de enige eerlijke oplossing, betalen per tijd na 30 / 60 minuten is een werkbaar compromis.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

Het omgekeerde is ook waar: In dat in minder dan dat half uur had een ander die er net 100 km op had zitten en dus "leeg en warm" (en waarschijnlijk meer ten einde raad, hehe) was naar 80% kunnen laden.

Ik denk dat het toch goed is ten minste de kant van de laad-providers te begrijpen, zonder het klakkeloos eens te zijn; dat is altijd beter om er uiteindelijk het maximale uit te halen. Kort en goed is dat: iemand die van zeg 75% naar 95% wil opladen met een koude (=langzaam ladende) accu zal uiteindelijk (financieel?) ontmoedigd gaan worden dat bij een snellader doen.

Je loopt het risico te verzanden in "maar er was niemand anders op dat moment". Dat lijkt me geen zinloze invalshoek. Op termijn kan een provider m.i. als hij een goede bezettingsgraad heeft rondkomen. Een goede bezettingsgraad krijg je naast goede locaties, redelijke prijs, etc, ook met een redelijke kans dat de lader vrij is.

Op dit moment zijn de prijzen zo dat de bewuste E-rijder de snelladers enkel als noodvoorziening beschouwd. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Of misschien wel: alleen voor de (relatief zelfzame) lange afstanden.

Anyway, de '90-achtige modellen zullen de eetlust om tegen onredelijke prijzen te laden nog verder verlagen. Ik zal er niet zijn woensdag maar ben erg benieuwd naar jullie verslagen. Veel succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door MartijnEV »

Al een maand snellaad ik nu bij Fastned voor 19 cent per kWh. Heerlijk! En goedkoper dan thuis haha
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Niek_
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 okt 2016 14:13
Actief als: particulier
Locatie: Lunteren

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Niek_ »

Wij betalen thuis 0,169 per kWh, minder dan de 0,19 per kWh van Fastned. Zou haast zeggen dat het tijd wordt dat je een nieuwe energie aanbieder zoekt ;)
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door MartijnEV »

Niek_ schreef:Wij betalen thuis 0,169 per kWh, minder dan de 0,19 per kWh van Fastned. Zou haast zeggen dat het tijd wordt dat je een nieuwe energie aanbieder zoekt ;)
Dat is goedkoop! Is het wel groen?
Wij zitten bij Qurrent. 100% Nederlands groen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

Dit gaat lekker off-topic, maar aangezien we toch met onze EV groot (groter) verbruiker zijn EN veel EV rijders ook een groene instelling hebben.....

Ik doe elk jaar aan de Eigen Huis veiling mee met een één jarig contract en stap ook als een blind paard over. Ik meen dat ze niet altijd de aller-aller-goedkoopste zijn, maar het is "groen" *), pijnloos en met behoorlijk goede support.

De laatste is net bepaald, maar volgens mij kun je dan altijd nog een tijdje instappen. Voor de situatie waar ik inschreef ga ik van NLE (die me vooraf gek belde voor een verlengingsaanbod) naar inderdaad Qurrent.

*) Tja, groen. De vorige ronde "won" E.on en met ik moet zeggen een hele scherpe prijs. Maar dat deden/doen we dus NIET. Dat zijn de grootste kolenstokers die je je maar bedenken kunt (o.a. de MPP3 op de maasvlakte). Je weet dan zeker dat je gewoon een ander "verdringt" naar de kolen of dat je groengewassen kolenstroom koopt (via Noorse certificaten).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door MartijnEV »

Qurrent koopt echte groene stroom in die gegarandeerd uit wind en zon is opgewekt in Nederland. Geen certificatentruucs.

Dat is een groot verschil met de nepgroene leveranciers (waaronder E.on) die via certificatenhandel hun grijze stroom 'groen' wassen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Nivve »

Hier 100% windenergie van de windunie, eigenlijk gewoon greenchoice. Niet echt goedkoop, 21 ct dacht ik, maar daar heb ik het dan ook niet voor genomen.

Maar goed, dit is er idd het topic niet voor, misschien even een nieuwe aanmaken.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door GertjanVB »

Nou, we hebben een lange sessie met Allego achter de rug. Leaf, Zoe (jdgh72, hachy, martijnEV, Sordonne, BB-one en werikw), Golf en Tesla rijders verenigd. Het verfoeide tariefladen gaat er waarschijnlijk aan, per 1-1-17 komt er een nieuwe tariefstructuur die men nog niet publiek wil maken omdat nog wat MSP's mee moeten of geïnformeerd moeten worden over de definitieve plannen (dat zijn degenen die uiteindelijk bepalen wat we betalen). Weer mooi dat ik volgende week bij TNM zit voor een bak koffie. De oude tijden komen niet terug en het is nog steeds veel geld, maar door kWh tarief is er weer grip. Verder maar even het nieuwe jaar afwachten. Positief dat er geluisterd is en dat er ook wat veranderen gaat. Kan natuurlijk altijd beter (er zitten nog wat haakjes en ogen aan het idee wat we hebben mogen zien, waar we al gelijk een work-around voor hebben gevonden overigens :-), laten we het zien als een eerste stap in de goede richting.

Voor de rest inzicht gehad in de aandachtsgebieden van Allego (men denkt vooruit en nu al aan 2030 en verder) en daaruit kunnen afleiden dat niets zeker is en de ontwikkeling hard gaat. De kostenopbouw van een kWh elektriciteit uit de paal is aan de orde geweest, we hebben over de Smoov-app kunnen brainwaven en over de ideale laadplek; waar, hoe en wat. Onderhoudend zodat we de verwachte eindtijd met 1,5 uur overschreden hebben. De Leaf-vrienden waren nog niet helemaal content en waren nog in debat met Allego toen we vertrokken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Ik vond het erg leuk en gezellig, vooral de reacties op het start plaatje in dit topic :)

Ook het publiek applaus bij het afscheid nemen van het tijd laden fenomeen vond ik erg grappig; hoewel een enkele Volkswagen rijder daar geen biet van snapte. Het idee om een camera met kenteken scan je exclusief toegang te geven tot een laadplaats op basis van je ev-kenteken vond ik erg inventief. Uiteindelijk met werikw en wat Allego guys nog een tijdje staan lullen op het laadplein, werikw is nog onderweg naar het noorden denk ik.

Kleine sfeer impressie:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Nivve »

In verband met ziekte was ik aan huis gekluisterd gisteravond, wat erg jammer was want ik had erg graag hierbij willen zijn.
Ik heb twee klein puntjes dan ook per mail ingestuurd. Waarbij ik het tijdtarief achterwege heb gelaten omdat ik erop vertrouwde dat dat al goed aan bod zou komen :thumb:

Gezien MisterGreen ook al aan mij heeft laten weten dat ze naar een kWh tarief willen (geen datum of zo, dus ben benieuwd), komt het misschien in de loop van volgende jaar toch goed met de woekerpalen.

Ik ben erg blij dat Allego dit heeft georganiseerd (dat alleen al vind ik een goed teken) en dat jullie allemaal de moeite namen om input te geven. Bedankt jongens :clap:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door GertjanVB »

Positief idd, maar ik nam ook wat nieuwe beren waar;
  • 22kWh palen worden uitgefaseerd in NL omwille van de hoge aansluitkosten. 11kWh wordt de maat. Daarmee vervalt een voordeel van onze ZOE
  • connected car; klinkt leuk maar dit wordt het nieuwe verdienmodel van de automobielindustrie. Gecombineerd met een nieuw systeem dat eind volgend jaar klaar moet zijn waarbij de laadpaal de auto herkent, zul je voortaan voor allereerst voorbij de fabrikant van je auto moeten, waarbij de nodige pecunia afgedragen zullen moeten worden. Een gelijkaardig verdienmodel als de printer industrie: verdienen op de inkt en zorgen dat inkt van anderen niet in jouw printer kan of werkt
Deze items zijn zwaar off-topic dus maar een nieuw draadje aanmaken als die beren door meer personen gezien worden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

Lang leve de thuislader en grote accu's dus! OK OK, dat is geen nieuws. Sorry ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door BB-One »

Wat ik dus geleerd heb is dus dat 70% van de auto bezitters geen eigen parkeerplaats/oprit hebben. Oftewel de hele grote massa zal het moeten hebben van publiek laden in de toekomst. Maar ik schat zo in dat als elektrische auto's gebruikelijk worden, werkgevers vast wel bereid zijn op hun parkeerplaatsen eigen laadpunten te plaatsen kun je overdag mooi laden, tegen een leuk tarief. Ondanks dat afgelopen woensdag het tegendeel beweert werd denk ik dat de noodzaak van snelladers met de grotere accu's die in het verschiet liggen drastisch zal afnemen, tuurlijk zullen ze er moeten zijn zeker ook meer dan nu, maar belangrijker zullen de hoeveelheid lokaties zijn en niet de hoeveelheid palen. Zelfs met laadpalen van 3.7 kW kom je echt een heel eind en zal de gewone gebruiker maar een paar keer per jaar een snel lader nodig hebben. Je zit 8 uur per dag op je werk dan laad je met 3.7 dus al genoeg voor een kleine 150 km. Heb je standaard palen van 11 kW dan ben je na een werkdag al ruim 400 km verder en dan hoef je dus echt maar 1 keer per week aan de lader om je normale gebruik te dekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Die 70% die ze riepen is overigens wel wat overdreven, het is iets van 55-60% ongeveer.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door bertuz »

Ja, ik was ook wel benieuwd naar de achtergrond van dat cijfer. Laat 20% van de gezinnen geen auto hebben, grosso modo ook geen oprit toch?

Verder: ik vond het ook een erg gezellige bijeenkomst, bovendien informatief. Jammer alleen dat iedereen je uitlacht als je voorsteld de laadpalen maar op munten te laten draaien....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

Precies, dat verhaal van die xx% heeft niks te maken met snelladen. Als al die mensen een BEV kopen en alleen gaan snelladen, nou, maak je borst dan maar nat. En dat gaat dus ook niet gebeuren. Het is niet nodig, en de prijsdifferentiatie houdt het tegen.

Wat natuurlijk wel gaat gebeuren, denk ik, is op iedere parkeerplaats een langzaamlader, onder beheer van de netwerkbeheerder. Die 70% auto's staan natuurlijk wel ergens. Meteen het probleem van het stroomoverschot opgelost bij een beetje storm! Hebben jullie die mooie inbouwtegel gezien? Heel erg mooi. http://www.streetplug.nl/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door GertjanVB »

Verdorie, was jij dat bertuz....
Dus bertuz was er ook bij!
Al die handige apps, maar mijn favoriet is de laadpas. Ff swipen en klaar

Ook over het idee voor veel laadpalen op parkeerplaatsen werd vanuit het Allego kamp lacherig gedaan. Ik denk ook niet dat daar de marktpartijen iets gaan betekenen, maar moet de (gemeentelijke) overheid in actie komen om elektrisch rijden te stimuleren. Daar mag je dan weer bang over zijn want als het geld gaat kosten zijn ze ineens foetsie. Er is een kaart van Nederland met waarderingen van gemeentes voor EV inspanningen, mijn gemeente staat tamelijk hoog. Dat blijkt dan te komen omdat Tesla er een aantal superchargers heeft neergezet, dat levert weer punten en hoef je verder weinig te doen: doelstelling behaald. VPA blijkt daar niet mogelijk omdat ze laadpalen business uitbesteed hebben aan Allego en dan schijnt VPA een no go te zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 16
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door zoe2goe »

Lacherig is meestal geen goed startpunt. Maar je slaat de spijker wel op zijn kop. Gemeenten willen heus wel "iets", maar hebben geen idee hoe en besteden dan het zetten van een paar palen uit. Het ging hier net zo, met letterlijk champagne en wat zijn wij toch goed bezig.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door werikw »

Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige avond,Ik heb er weer wat van opgestoken.

Hachy
Ik was Woensdag heel laat thuis,ik heb 4 uurtjes geslapen en toen ging de wekker weer.

Ik hoor die man bij Allego nog zeggen van 'de woekerpaal dat meen je niet'

Ook was er iemand die zijn laadkabel niet weer uit de 'woekerpaal' kreeg.

Het verhaal over de 22 kw laadpalen dat deze te duur waren en gaan verdwijnen vond ik erg jammer.Ik had liever gehad dat de 11 kw palen gaan verdwijnen en 22 kw er voor terug komt :D

Ik gooide in de groep eens of er veel mensen waren die van openbaar laden afhankelijk waren,en dit waren er veel vond ik.Ik ben blij dat ik een eigen oprit heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 41
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door Hachy »

Kan iemand me trouwens even helpen, ik ben de Plugsurfing tarievenlijst kwijt. Zeg maar degene die hier online stond:

https://www.plugsurfing.com/downloads/p ... ist_nl.pdf

Heeft iemand die nog lokaal staan ergens?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Het Allego snellader prijzencircus

Bericht door HarmOtten »

@Hachy,
Ik had 'm hier nog uitgeprint liggen. Hij is van 4-mei-2016:
PlugSurfing Price list 2016-05-04.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in