Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Echt? Sorry hoor, maar dit hoort gewoon, net als bij elke andere auto, bij je eigen verantwoordelijkheid. Bij elke wasbeurt even controleren en troep en vuil verwijderen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Uitspraak van de garage, niet van mij.
Heb nog nooit een paravan (kende het woord niet eens) moeten reinigen.
Dit is dan ook de eerste auto waar het voor is gekomen en na 40 jaar rijden in diverse modellen.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Was het niet een VW Caddy die kapotte computers krijgt door lekkende paravans? Handig, precies daaronder het hart van de auto onderbrengen?
Ik ook bij elke was beurt, even de zaadjes en blaadjes verwijderen, dan hoef je ook niet bang te zijn dar er veel rommel erdoorheen gaat. Tevens, als de klep toch open is, de koplampen mooi schoon maken, want dat lukt met gesloten klep ook net niet helemaal goed.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
In een van de Engelse fora stond een verslagje van een berijder wiens ZOE al een tijd geen contact meer maakte met het thuisfront. Men zegt dat dan ook opladen via de timer niet werkt, zelfs als het in de auto is ingesteld, kortom, erg vervelend als je dat gebruikt.
Uiteindelijk heeft hij op advies van de dealer zekering F31 losgetrokken, de auto even met rust gelaten, daarna weer teruggestoken en voila, alles weer OK.
Geen garantie dat dit werkt natuurlijk, maar als je zo'n euvel op deze manier kan fixen...
F31 zit achter het zekering-luikje, tweede kolom van links, tweede zekering van onderen, 10 Ampère.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Moet ik deze oplossing (F31 trekken) als eerste zelftest zien alvorens tot vervanging van de TCU over moet gaan?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Ik zou zeggen: dat ligt er aan "hoe je er zelf in zit".
Als ik eens per jaar even een zekering moet trekken voor een "snagje" lig ik daar zelf echt niet wakker van. Maar even valide is: niks mee te maken, het moet gewoon werken.
Hoe dan ook de moeite om ten minste even te proberen als je echt vast loopt op zoiets als uitgesteld laden lijkt me.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
@VanAssen,
Als de TCU van jou Zoe geen verbinding had gehad, dan had je bij [My ZE Online] altijd nog de laatste update van de batterijstand gezien. Dus in dit geval was het de back-end server die haperde.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Dank voor jullie input. Maar het haperen duurt nu al 2 dagen.
Heb zelf niet veel nodig m.b.t. de Zoe, prima karretje.
Maar dit onderdeel via de App / site is toch wel onontbeerlijk.
Of is de toegang tot dit onderdeel na 36 maanden uitgezet door Renö?
Net als een redelijke inruilprijs voor een nieuwe.
Ik voel me als Renö Zoë pionier.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
@VanAssen,
Het kan inderdaad ook zijn dat je je ZE Services niet verlengt hebt. Waarschijnlijk heb je daar ook een melding van gehad in R-Link. Ik heb een speciaal onderwerp hiervoor geopend met alle details. Daar kan je o.a. lezen dat de [My Z.E. Connect] voor 12 maanden gratis te verlengen is. Succes, en laat even weten of je het daarmee kon oplossen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Ik was even te snel met een reactie. Inmiddels heeft Harm me een beetje hoop gegeven.
We gaan dit onderzoeken.
Update Harm.
Gevonden!!!
Schermafbeelding 2016-11-29 om 22.12.50.png
Kan even duren voordat het "binnen" is. Wordt vervolgd.
Update 2:
Bevestiging binnen met activeringscode, invullen en je zou zeggen kom maar.
Enige wat ik krijg is, kijk naar geldigheid contract. Maar nada werkend.
Dus alleen een verlenging van ZE-connect ben je er nog niet mee.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Update 3:
Op de iPhone en de I-Mac de nieuwe code door Renault aangeven ingevoerd en dus de melding je contract geldigheid te checken.
Op de iPad echter niets aangepast (nog) en ploep, daar is de data weer na 4 dagen vanuit de auto.
Nu op zoek naar de oude activatie code. Misschien komen de data ook weer naar de Iphone en de I-Mac.........
Krijg ook de info meldingen in de Zoe zelf niet weg (einde service / activatie nieuwe service). Reageren nergens op.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Update 4:
De app werkt nog niet ( onbekende gebruiker ), maar een linkje via Safari op de Iphone als in start scherm doet de job ook.
Idem op de I-Mac.
Klaar.... Kan eerst weer 12 maanden verder of langer als de nieuwe accu er onder gaat.
Dank nog Harm voor de tip.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Sinds 8 oktober geen verbinding meer met het netwerk, dus ook geen verdere info via de app. Ik heb net al mijn moed bij elkaar genomen en de zekering f31 losgemaakt. Minuutje gewacht, terug ingestoken en voila, terug connectie. Voor mij heeft het dus geholpen. Sinds ik de auto heb vanaf maart is dit al de derde keer dat de connectie uitvalt.
De dataverbinding van de auto werd steed minder betrouwbaar en uiteindelijk zelfs konden de life services niet meer gebruikt worden. Het bleek dat de TCU het begeven had. Deze week is deze kosteloos vervangen bij de Renault dealer in Gemert (Zoe is van 2013). Bovendien werd de auto gehaald en gebracht en kregen we een leenauto ter beschikking. Wel fijn dat Renault zich zo coulant opstelt en een pluim voor de service.
Hallo Remcos,
Zoals je aan de berichten in dit draadje kan zien is het een bekend issue. En goed om te zien dat Renault woord houdt, dat ze dit soort problemen buiten de officiële garantie netjes oplossen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut