espace III 3.0 24V 2001 JE0G : MINUS (-1) CILINDER

Topic author
Zicht
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 apr 2018 10:25
Actief als: particulier

espace III 3.0 24V 2001 JE0G : MINUS (-1) CILINDER

Bericht door Zicht »

Dag allemaal,
Hebben jullie op dit forum geen voorstelrondje?
Dan doe ik het hier even kort in mijn eerste post:
Mijn echte voornaam is Andre, ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen, dat is nog net een stukje enclave-Nederland in het zuidwesten.
Ik sleutel graag, maar de laatste tijd gaan de defecten sneller dan ik ze kan oplossen. Gelukkig heb ik de ruimte (grote schuur) en de middelen (hefbrug) om behoorlijk wat zelf te kunnen doen. Ik had de laatste 18 jaar bijna alleen amerikaanse autos, dus deze espace is helemaal nieuw voor mij. Ik heb wel al gezien dat de ingenieurs bij Renault heeeeel anders te werk gaan dan bij Jeep/Chrysler. ik ben er nog niet uit , welke beter is. Zelf hou ik wel van auto's die je met sleutel 10, sleutel 13 en een paar torxen uit elkaar kunt halen, maar tot nu toe ben ik al vanalles tegen gekomen. Okee, niet helemaal eerlijk want er duidelijk al wat aan gesleuteld. Zo kwam ik gosteren nog een verdwaald inbusboutje tegen tussen de benzine rail...

Maar goed, mijn meningsverschil met mijn pas gekochte Espace, is dat ik vind dat hij(/zij?) alle 6 cilinders moet gebruiken en zij vind dat 5 genoeg is.

1 cilinder werkt dus niet ....

Inmiddels nieuwe bougiekabels gekocht naar achterste bank, nieuw bobineblok (valeo) op de voorste bank, maar probleem is niet verholpen.

Ik heb ook alle bougies bekeken, maar niets aan te zien, ze zijn ook van het speciaal type, met zo'n platina elektrode.

Wat me opviel is dat de linkse bougie onder water stond. In een bad van roest.... :(
gat schoongemaakt en nieuw bougieblok in gezet.

vanochtend nog alle voorste injectie stekkers los gemaakt; op alle stekkers viel de motor terug , of helemaal stil. Dus alle voorste cilinders werken, inclusief degehe die onder water stond. Dus één van de achterste cilinders is defect. Maar ik kan moeilijk testen, omdat het spruitstuk er overheen zit. Dus spruitstuk los, stekker 1 voor 1 los maken en testen om de motor terugvalt in toeren. Is er een makkelijker manier ? Als ik de bougiekabels naar achteren op het bobineblok los maak 1 voor 1, en bij de aansluiting houdt , dan slaat daar een goede vonk over. Dan zou het probleem dus komen uit één van de achterste bougies, of één van de achterste injectoren.

Zou een OBD scanner me verder helpen ? (vandaag besteld) de elm327 die ik had, maakte geen verbinding met de auto-computer, Hopelijk deze wel...

het lampje Check Engine gaat NIET aan !?

verder hoor ik een klop linksboven (achter) op het blok. Is dat het bonken van de motorophanging door het onregelmatig lopen, of komt dat uit de motor zelf ? (iets mis met de kleppen) ? HOe check ik dat ?

Oja de uitlaatgassen stinken naar benzine (onverbrand)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut