Ratelend geluid onder de motorkap

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Eric H »

Beste Forumgenoten, zo tegen het eind van het jaar heb ik toch nog even een vraagje, het valt mij op dat ik een nogal apart ratelend geluid onder de motorkap hoor, doordat ik er misschien eerder niet zo op gelet hebt kan het zijn dat dit geluid standaard bij de captur hoort maar misschien was het altijd zachter of hoort het geratel toch juist echt niet ? , nou heb ik een video met geluid gemaakt waar je een beetje kan zien en horen waar het ratelen vandaan komt, voor de technische mensen hier op het forum is dit misschien herkenbaar en weten deze wat er misschien aan de hand is en van welk onderdeel dit komt, ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Bij voorbaat weer mijn hartelijke dank,
groeten,
Eric H
Klik hier op de link om de video te bekijken:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Gl1800 »

Klinkt niet echt gezond. :(
Zou ik zeker niet mee doorrijden en zo snel mogelijk naar een dealer, moet niet zo moeilijk zijn om dit te vinden lijkt me. Veel succes alavast, ben ook wel benieuwd wat het is. Misschien wil je dat hier nog laten weten? :D
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Eric H »

Ja zal er maandag toch maar eens langs rijden want heb ook echt het idee dat er iets niet prettig werkt, ik ben erg benieuwd of er meerdere captur rijders dit zelfde geluid op die plek horen, ik heb ook echt geen flauw idee welk onderdeel dit kan zijn, op het filmpje laat ik wel de plek zien waar het vandaan komt en zit je in de auto dan hoor je het echt aan de passagiers kant.
Zou echt graag willen weten wat een andere captur rijder die ook de 120 pk automaat rijdt wat hij op diezelfde plek hoort want dan heb ik maandag teminste een serieus punt bij de dealer mocht mijn geluid echt niet goed zijn.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Gl1800 »

Op basis van jouw filmpje is echt niet te zeggen waar dit door veroorzaakt wordt. Maar daar zou ik me geen zorgen over maken, een monteur zal direct horen dat dit geluid niet normaal is en zal n.m.m snel de oorrzaak vinden. :D
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door TCe120ECD »

@Gl1800, als je niet weet waardoor het geluid wordt veroorzaakt, dan moet je je toch enigszins zorgen maken? Zeker als leek zijnde. Een monteur zal het heus wel achterhalen, maar toch...toch....toch. Ik zou me zorgen maken, zou misschien niet meer rijden om "erger" te voorkomen. Misschien zou ik RN bellen, daar ik een RenaultCard heb.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Gl1800 »

TCe120ECD schreef:@Gl1800, als je niet weet waardoor het geluid wordt veroorzaakt, dan moet je je toch enigszins zorgen maken? Zeker als leek zijnde. Een monteur zal het heus wel achterhalen, maar toch...toch....toch. Ik zou me zorgen maken, zou misschien niet meer rijden om "erger" te voorkomen. Misschien zou ik RN bellen, daar ik een RenaultCard heb.
Ik dacht dat ik dat ook zei in mijn eerste bericht, en het heeft weinig met leek zijn te maken want dat ben ik niet. Met geen zorgen heb ik bedoeld dat het filmpje geen uitsluitsel kan geven. Het is meer dat aan de hand van dat filmpje niet te bepalen is waardoor het wordt veroorzaakt.het kan onschuldig maar net zo makkelijk ernstig zijn.
Vandaar mijn 1e opmerking niet mee doorrijden en zo snel als mogelijk naar een dealer
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door TCe120ECD »

@Gl1800, Met "als je niet weet waardoor het geluid wordt veroorzaakt, dan moet je je toch enigszins zorgen maken" bedoel ik in het algemeen en voor mensen als ik, zonder technische kennis. Geen aanval op jou! Ik en een leek en zou mij dus WEL zorgen maken en Renault bellen voor directe hulp, om erger te voorkomen. Met de RenaultCard (daar is o.a. die kaart toch voor, kost € 49,50 per jaar) voor pech in Nederland staat er binnen een kwartier hulp voor de deur. Zij kunnen dan bepalen of je door mag/kan rijden.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Eric H »

Beide beste Forumgenoten, er is even een misverstand, gl1800 bedoelde dit : alleen door het luisteren en kijken naar het filmpje wat ik gemaakt heb is het niet eenvoudig om daar een conclusie uit te trekken en bedoelde te zeggen dat als ik naar de dealer werkplaats rijd dat de monteur dan direct kan vertellen wat er aan de hand is en me geen zorgen hoef te maken dat ze het euvel niet weten, zo komt het in ieder geval bij mij over.
Maar Maandagmiddag rijd ik meteen naar de Dealer en laat hun er naar kijken, zodra ik wat weet zal ik het hier melden .
Ik ga er nu bijna vanuit dat dit ratelen niet normaal is want heb nog geen enkele reactie gehad dat een andere captur rijder dit ook heeft.
Voor jullie beiden en alle Forumleden, een hele gezellige jaarwisseling en een goed begin van 2017. :Beer:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Gl1800 »

Eric H schreef:Beide beste Forumgenoten, er is even een misverstand, gl1800 bedoelde dit : alleen door het luisteren en kijken naar het filmpje wat ik gemaakt heb is het niet eenvoudig om daar een conclusie uit te trekken en bedoelde te zeggen dat als ik naar de dealer werkplaats rijd dat de monteur dan direct kan vertellen wat er aan de hand is en me geen zorgen hoef te maken dat ze het euvel niet weten, zo komt het in ieder geval bij mij over.
Maar Maandagmiddag rijd ik meteen naar de Dealer en laat hun er naar kijken, zodra ik wat weet zal ik het hier melden .
Ik ga er nu bijna vanuit dat dit ratelen niet normaal is want heb nog geen enkele reactie gehad dat een andere captur rijder dit ook heeft.
Voor jullie beiden en alle Forumleden, een hele gezellige jaarwisseling en een goed begin van 2017. :Beer:
Jij hebt het helemaal begrepen Eric H, fijne jaarwisseling :D
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

Bij mij is het ook een ratelend geluid.Niet zo hard.En ook alleen op stationair toerental.Eens ik mijn gaspedaal wat indruk is het gedaan.Ga morgen of overmorgen ook eens langs de garage.In de wagen zelf is het ook goed te horen.
Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Eric H »

@drefacteur, ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen wat het is .
Ik ga Vanmiddag ( nu inmiddels maandagmiddag dus ) eens bij mijn dealer informeren.
Laten we elkaar op de hoogte houden. :thumb:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

Ben vanmorgend gegaan.De uitleg was,daar het een driecilinder is en zoveel pk (90) kan het wel dat het enigzins wat geluid geeft.Ik heb een 900cc.Oliepeil ook nagekeken.Ook ok.Hij heeft zelfs een andere wagen met dezelfde motor gestart (was een Dacia) en ook hetzelfde geluid.Moest het wel in het oog houden en moest het nog harder worden,zeker langskomen.Zodus,zullen maar afwachten he ;-) Moet er wel bij zeggen dat het bij u wel harder is dan bij mijne wagen.
Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Eric H »

Ik ben gistermiddag even langs mijn dealer gereden en een monteur heeft de Captur even mee de werkplaats in genomen.
Wat je hoort is het geluid van de "Brandstofpomp Drukregelaar" , want zodra hij de stekker van dit onderdeel los haalde was het "ratelen" over.
Hij heeft een andere Captur gestart en de geluiden met elkaar vergeleken, ook deze gaf dit zelfde ratelend geluid vertelde hij me.
Hij vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat dit gewoon hoort, ik was echt bijna zeker dat ik dit "ratelen" in het begin niet gehoord heb maar schijnbaar is dat toch een illusie geweest.
Ik heb zeer goede ervaringen met de monteurs uit deze werkplaats dus heb aangenomen dat het dus allemaal oke is met de motor.
Nou kan je beter bij een twijfel even langs je dealer rijden en je goed laten informeren dan dat je de boel gegeven moment kapot rijd.
Nou is het ook zo dat het filmpje het geluid veel harder laat horen dan dat je buiten op de straat met de motorkap omhoog luistert, met de camera zit je stukken dichterbij omdat je ook de plek waar het vandaan komt wil filmen en zal hierdoor het geluid aanzienlijk versterkt weergeven.
Groeten,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

Bedankt ook voor uw uitleg,dan zijn we toch een beetje gerustgesteld he,
Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door CapturIvoire »

Ik was laatst met de Captur in de werkplaats van de Renault dealer omdat de banden wegens onbalans opnieuw moesten worden uitgelijnd.
Monteur heeft daarbij nog even de auto nagekeken.
Hij ontdekte daarbij een rammel in de motor. Mij was dit tikkende geluid ook weleens opgevallen tijdens de stationaire loop maar maakte me er geen zorgen daar het getik ophield als ik gas bijgaf en, tja, het is een driecilinder en die produceert nu eenmaal andere geluiden dan een viercilinder. Is vooral stationair ook behoorlijk in onbalans.
Wat bleek dus, de rammel bleek afkomstig te zijn van de luchtinlaatbuis naar het luchtfilter. Deze zeer lichte kunststof buis rammelde door de bewegingen die ontstaan door het stationaire onbalans van de driecilinder motor. De monteur heeft deze buis vastgezet met een tywrap en het geluid was verdwenen. Een heel verschil moet ik zeggen als de motor stationair loopt. Loopt nu erg rustig. Voorheen leek het stationair wel een dieselmotor!
De monteur vertelde dat alle 0.9 TCE's dit euvel hebben en dat bij iedere 0.9 TCE als ze de eerste keer in de werkplaats komen deze plastic buis standaard wordt vastgezet met een tywrap.
Verder vertelde de monteur dat deze 0.9 TCE's geen zwaktes schijnt te hebben en een vrij probleemloze motor is.
Nou, laten we het hopen voor de toekomst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

Bedankt voor dit te melden :-)

Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Huite »

De Tce 90 is een (relatief) probleemloze motor inderdaad!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Seakoala
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2017 10:59
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Seakoala »

Dat ratelen kan pingelen zijn zoals bij mijn 1.2TCE na 30.000 km kreeg ik een nieuwe motor.
Captur 1.2 TCE EDC Xmod 2016
Megane Cabrio 1.6 16V 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

CapturIvoire schreef:Ik was laatst met de Captur in de werkplaats van de Renault dealer omdat de banden wegens onbalans opnieuw moesten worden uitgelijnd.
Monteur heeft daarbij nog even de auto nagekeken.
Hij ontdekte daarbij een rammel in de motor. Mij was dit tikkende geluid ook weleens opgevallen tijdens de stationaire loop maar maakte me er geen zorgen daar het getik ophield als ik gas bijgaf en, tja, het is een driecilinder en die produceert nu eenmaal andere geluiden dan een viercilinder. Is vooral stationair ook behoorlijk in onbalans.
Wat bleek dus, de rammel bleek afkomstig te zijn van de luchtinlaatbuis naar het luchtfilter. Deze zeer lichte kunststof buis rammelde door de bewegingen die ontstaan door het stationaire onbalans van de driecilinder motor. De monteur heeft deze buis vastgezet met een tywrap en het geluid was verdwenen. Een heel verschil moet ik zeggen als de motor stationair loopt. Loopt nu erg rustig. Voorheen leek het stationair wel een dieselmotor!
De monteur vertelde dat alle 0.9 TCE's dit euvel hebben en dat bij iedere 0.9 TCE als ze de eerste keer in de werkplaats komen deze plastic buis standaard wordt vastgezet met een tywrap.
Verder vertelde de monteur dat deze 0.9 TCE's geen zwaktes schijnt te hebben en een vrij probleemloze motor is.
Nou, laten we het hopen voor de toekomst.

Dit was ook bij mij het geval.Het luchtfilterhuis en de luchtinlaatbuis rammelde bij stationair toerental.Ook vastgezet en nu draait hij zo zacht :D

Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ceesio
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:44
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Ceesio »

Zouden jullie een foto kunnen plaatsen waar jullie de tywrap hebben geplaatst dan kan ik het ook doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door drefacteur »

Het is alleen op de luchtinlaatbuis dat het is vastgezet.Ook omdat het één geheel is,staat alles ook vast.

Groeten,
Dré
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jojo61
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2021 13:48
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Jojo61 »

Hoi allemaal,
Mijn captur ratelt behoorlijk bij koude start, zodra hij warm is dan stopt dit.
Is dit normaal? mijn vorige captur kan ik mij dit niet van herinneren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door mechanic »

Dat is zeker niet normaal, en vereist actie voordat er mogelijk schade optreedt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door BenDH »

Onze Captur TCe 120 Dynamique (motortype H 5 FT / 412) heeft vanaf nieuw (april 2017), bij stationair lopen, een geluid bij de motor ter hoogte van distributie, aircopomp, dynamo enz.
Hij heeft nu bijna 17.000 km gelopen en het geluid is ongewijzigd. Het treedt op naast het normale motorgeluid; het klinkt als een ronddraaiende cirkel die op één punt aanloopt; zo van “hag hag hag of zo” Een wat “zagend” geluid.
Het is lastig te horen; als de motor koud is hoor je het niet; dan maakt de totale motor meer geluid.
Het beste hoor je het na een rit, zo ontdekte ik het ook.
Als ik thuiskom zet ik de auto voor de garage, loop om de auto heen om de deur open te doen en dan hoor je de motor eigenlijk niet eens, maar alleen dat geluid.
De garage heeft drie keer geluisterd, maar ik weet eigenlijk niet eens of zij het wel gehoord hebben. Buiten in een wat rumoerige omgeving hoor je het eigenlijk niet goed. Zij zeiden dat het niets was.

Maar ik heb inmiddels een heleboel motoren horen lopen en die hebben het niet. Mijn hele leven ben ik met motoren bezig, maar dit herken ik niet.

Ik hoop dat de mensen op dit forum het herkennen en mogelijk ervaringen kunnen delen.
Geluid Captur.mp4
Het zagende geluid op de achtergrond.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Seakoala
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2017 10:59
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door Seakoala »

De climate control in en uit schakelen om te horen of het geluid anders wordt.
Captur 1.2 TCE EDC Xmod 2016
Megane Cabrio 1.6 16V 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door BenDH »

Dat heb ik al gedaan; ben er al 4 jaar mee bezig.
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door ap1 »

Heb eens een mismaakte multiriem met een verdikking gehad die een zag zag geluid veroorzaakte. Misschien heb je ook zoiets

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door BenDH »

ap1, dat is een heel goede suggestie.
Ga ik onderzoeken!
Bedankt!
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid onder de motorkap

Bericht door nikk »

Bij mijn Megane had een monteur de multiriem eens in de verkeerde groef van de poelie gelegd. Dus een poelie waar niet alle groeven bezet zijn. Apart geluid wat alleen tot een 1500 rpm hoorbaar was. Zelf de riem in de juiste baan gelegd en opgelost.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht