Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb dezelfde waarde, maar als ik ga rijden staat ie in no time op 87km. Terwijl ik dan toch op die lading uiteindelijk 107km gereden heb. Blijf het een verbazend fenomeen vinden.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Ik had vandaag voor de eerste keer een dip naar 95%, al weet ik niet in hoeverre dit gewoon door de lagere temperatuur komt. Ook deed CanZe het momenteel niet (om precies te zijn, de dongel weigerde), dus kon ik het ook niet verifiëren.
Als de huidige waarde inderdaad klopt, dan ben ik dus van de erg nette 102% naar 95% gegaan (124km op de teller na de reset) bij 67700 km.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
0111 Mtbiker schreef:Ik heb dezelfde waarde, maar als ik ga rijden staat ie in no time op 87km. Terwijl ik dan toch op die lading uiteindelijk 107km gereden heb. Blijf het een verbazend fenomeen vinden.
Bij mij veranderde de 107 km ook in 97 km toen ik 6 m achteruit de oprit af was gereden.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Shameless Self Plug: Ik begrijp niet zo goed dat je nog met de reset-en-bereik truc werkt. Het schijnt te werken, maar je hebt bv ook weer twee reset procedures, één via R-Link en een via de double-pedal truc. Doggeltje van een tientje en je roept het zo op. Met nog vééél meer (CanZE )
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
zoe2goe schreef:Shameless Self Plug: Ik begrijp niet zo goed dat je nog met de reset-en-bereik truc werkt. Het schijnt te werken, maar je hebt bv ook weer twee reset procedures, één via R-Link en een via de double-pedal truc. Doggeltje van een tientje en je roept het zo op. Met nog vééél meer (CanZE )
Ik werk al heel lang met CanZE, sinds het prille eerste begin.
De 98% SOH verscheen echt, werkelijk waar, gisteren bij 70098km in mijn CanZE scherm! Niks aan gehoofdrekend dus
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Mijn dongel heeft veel problemen met communiceren met Canze (of andersom). Meestal werkt de constructie maar even met redelijk wat foutmeldingen wat vervolgens resulteert in harde reset van bluetooth wat vaak het einde is.
Het is wel beter geweest. Ik weet niet of mijn dongel niet helemaal meer functioneert of zijn dit nog bugs in Canze?
Dit is een van de hardnekkigste problemen in CanZE. Het lijkt er langzamerhand op dat het echt de BT stack in Android is. Wat meestal lijkt te werken is CanZE verlaten, bluetooth uitzetten op de foon, half minuutje wachten, omgekeerde route.
Ik kan dat, als was het maar voor test, een keer inbouwen, maar het nadeel is dat dan andere verbindingen over BT gesloopt worden. :-/
Overigens raad ik je aan de meldingen meteen op None te zetten.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Off-topic CanZE;
Volgens mij niet perse Android probleempje; de windows variant heeft er ook structureel last van. Heb van ellende maar weer een BT-dongle over laten komen om met Android aan de gang te gaan. Jammer als zich daar hetzelfde probleem voordoet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Lees in de 1e post dat de formule voor het berekenen de volgende is:
Vervolgens: actieradius / 131 = batterij-gezondheid %
Dan scoor ik wel heel erg hoog met m'n Zoe
Iemand een idee wat ik in plaats van de 131 moet invullen bij een Zoe met 41kW accu?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Megane E-Tech wilde niet open vanwege lege batterij van de keycard. Noodsleuteltje uit de keycard gehaald, auto geopend maar starten lukte niet. Via Google erachter gekomen dat je de keycard in de middenconsole moet leggen bij het sleutel symbool,...
Mijn Opel Vivaro Tour uit 2003 (1.9 Diesel = identiek aan Trafic) staat in panne in Frankrijk.
Voor zover ik zelf kon zien, is het de alternator die het begeven heeft.
De lokale garagist heeft ernaar gekeken en bevestigt deze diagnose. Hij...
Ik bezig nog geen Renault maar er is een Renault 5 52kWh besteld in de iconic uitvoering. Zoals vele wel voor opvallend kiezen ben ik voor zwart gegaan.
Maar nu mijn vraag, ik zit alvast te kijken naar laadpas apps enz.
Batterijvraag: Renault Master 3, 2016, 2.3dci, 125kW/170pk
Is het nodig om het BMS te resetten na het vervangen van de batterij?
Vorige batterij was efb, nieuwe is agm. Na vervangen geen foutmeldingen.
Indien het nodig is om een reset te doen, welke...
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...