Daarom besloten om de deuren te dempen en de speakers te vervangen. Het liep echter een beetje anders...
Als speakerset heb ik gekozen voor een composet van Audiosystems. 16.5 cm met zelf gemaakte MDF ringen.
Echter uiteindelijk toch de originele speakers weer terug geplaatst. Deze hebben een hoog rendement en klinken erg goed met het lage vermogen van de R link. Een deftige composet heeft dus alleen zin als je met een extra versterker wilt werken. En dat ging me weer net te ver. De standaard speakers zijn dus van prima kwaliteit. Dit kun je ook wel zien, ze lijken niet van papier pulp te zijn gemaakt.
Uiteindelijk 5x silentcoat startset in beide voordeuren verwerkt. Ik had de hoop nog wat over te houden voor de achterdeuren maar dat is niet gelukt omdat ik zo enthousiast aan het plakken ben geweest. Ook omdat ik de achterkant van de deurpanels heb beplakt.
De deuren aan de binnen goed ontvet en toen lekker begonnen met plakken. Het spul verwerkt erg makkelijk en is veel lichter dan die oude bitumen matten van vroeger.
De kunststof ring van de standaard speaker heb ik ook beplakt met silentcoat. Zo krijgen ze wat meer body en gaan ze niet trillen. Daarna een laag schuim. Dit schuim zit ook weer aan de achterkant van de deurpanels zodat dit mooi aansluit. Het geluid gaat dan allemaal de auto in.
De achterdeuren komen dus later nog aanbod.

Ik ben erg tevreden met het resultaat van dit leuke klusje.
Resultaat:
* Solide deuren
* Degelijk gevoel
* Meer dan prima geluid
* Flinke bas
* Geen rammels meer
* Licht isolerende werking wellicht ?
Hoor wie klopt daar test.... (klik op het plaatje voor het filmpje)
Ontevreden over de audio en heb je een Zoe met Arkamsys audio? Koop voor 60 euro aan demping materiaal en ga lekker plakken. Wil je nog meer dan moet je met versterkers gaan werken en/of subwoofers.