Voorstellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
GS TechLine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:01

Voorstellen

Bericht door GS TechLine »

Hallo allemaal,

Als nieuweling op dit forum wil ik mij toch eerst even kort voorstellen. Ik ben Rob, getrouwd en heb twee kinderen (tja, anders zou ik waarschijnlijk geen Scénic gekozen hebben :wink: ) van 5 en 7 jaar. Ik ben in afwachting van een zwarte Grand Scénic Phase 2 (7 persoons). Het is een 1.5 dCi 105 Tech Line II met wat extra's (zie signature). Ik heb de auto eind december 2007 besteld en de verwachting is dat 'ie in de tweede helft van april geleverd wordt. Toch nog een behoorlijk lange levertijd (in eerste instantie was 6 tot 8 weken aangegeven), maar dat schijnt met de motor met roetfilter te maken te hebben. Ach, het zal allemaal wel goed komen.

Ik heb vorig jaar 11 maanden (43.000 km) met een nagenoeg zelfde auto mogen rijden. Dat was een gewone Scénic, maar wel met dezelfde 1.5 liter dieselmotor en ook als Tech Line uitgevoerd. Die auto is zeer goed bevallen: ruim, comfortabel, zeer praktisch, een voldoende krachtige en zeer stille motor, ideaal voor kinderen en een zeer fraai DVD navigatiesysteem met handige joystick bediening. Toen ik per 1-1-2008 naar een nieuwe werkgever overstapte had ik de keus tussen mijn oude leaseauto meenemen of een nieuwe leasen. Omdat ik diep in mijn hart vorig jaar al een Grand Scénic had willen hebben heb ik besloten om de oude toch maar in te leveren en een nieuwe te bestellen. Ik heb ook nog uitgebreid met de Citroën Grand C4 Picasso gereden, maar toch weer voor de Renault gekozen. De hoofdredenen hiervoor zijn: de zeer positieve ervaring met de vorige Scénic, het tè Franse karakter van de Grand C4 Picasso en het (fors) hogere leasetarief van de Citroën.

Ik heb al een groot aantal topics op dit forum bekeken en ik hoop hier ook mijn steentje aan bij te kunnen gaan dragen. Er zijn in ieder geval genoeg interessante onderwerpen om te bespreken en ik zal een regelmatige bezoeker worden.

Groeten,
Rob
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Welkom Rob op dit forum!

Je hebt een mooie auto gekozen, ben wel benieuwd naar de foto's als je 'm afgeleverd hebt gekregen :D .

Voor vragen en problemen kun je hier altijd terecht.

Groetjes,
scenic
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door proza »

Ik zit toevallig in een gelijke situatie, oude (1jaar) Grande Scenic 1.5dCi Techline ingeleverd bij de werkgever. En ben nu aan het wachten op een nieuwe Grande Scenic 1.6 Techline met alle snufjes die ook de vorige had. Echter is de CD naviagatie nu een DVD navigatie ivm een actie bij meneer renault. :lol:

Ook jullie veel plezier met de nieuwe wagen.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS TechLine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:01

hij wordt geleverd......

Bericht door GS TechLine »

Nou, vandaag dinsdag 29 april wordt 'ie dan geleverd. Ik ben benieuwd! Net op tijd om er mee op vakantie te gaan. Daar zal ik er wat leuke foto's van maken, zet ik die na m'n vakantie op het forum.
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Nog welkom hier en een fijne vakantie toegewenst.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS TechLine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:01

Update

Bericht door GS TechLine »

Hallo allemaal,

Na bijna 2 maanden en ruim 9.000 km kan ik niet anders zeggen dan dat ik vol lof over de auto ben. Er is maar één ding waar ik echt spijt van heb en dat is dat ik geen panoramadak besteld heb. Voor de rest voldoet de auto helemaal. De 1.5 dieselmotor is weliswaar wat krap bemeten voor deze auto maar in Nederland voldoet hij eigenlijk prima. Vooral bij accelereren en bij het inhalen kom je eigenlijk wat kracht te kort, maar eenmaal op snelheid is het een heerlijke auto. En over de Duitse snelweg met de cruise control op 170 is ook geen probleem. Zolang je maar niet van het gas af hoeft om daarna weer vaart te moeten maken ;-) Ik heb even een zwaardere motor overwogen maar dat scheelde meteen 50 á 60 Euro per maand in het leasetarief. De motor is erg stil (de 1.5 is zelfs nog stiller dan de 1.9) en het wingeruis valt mij ook heel erg mee voor een dergelijke carrosserie. Kortom, een tot nu toe heel tevreden Grand Scénic rijder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS TechLine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:01

Nog even wat foto's

Bericht door GS TechLine »

Zoals eerder beloofd, hierbij nog een paar foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Nog even wat foto's

Bericht door proza »

GS TechLine schreef:Zoals eerder beloofd, hierbij nog een paar foto's
Pracht wagen, z'n zwarte. Zelf ben ik na twee zwarte modellen voor een grijze gegaan. Voorheen altijd diesels gehad maar dit keer een 1.6 16V Techline (Met dak :wink: ). Zelf vond ik de krachten van de vorige 1.5dCi wel meevallen tov de 1.9 dCi daarvoor. Nu dus de benzine versie versie die dus wel degelijk power te kort komt voor deze grande. Maar goed al met al nog steeds een tevrden Renault rijder.

Veel plezier met de wagen. :lol:

album.php?user_id=1779
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Even voorstellen
    door BlueMoon » » in Dacia Duster
    3 Reacties
    217 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Opnieuw voorstellen
    door R5GTE » » in Algemeen R5
    0 Reacties
    216 Weergaves
    Laatste bericht door R5GTE
  • Voorstellen en nieuw bij Renault
    door Putje010 » » in Kadjar
    7 Reacties
    302 Weergaves
    Laatste bericht door goost