Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Inderdaad. Die had ik niet zien aankomen.
Goede ontwikkeling, voor de Kangoo ZE biedt deze nieuwe aandrijflijn zeker meerwaarde en kansen. Maar ik vraag me af hoe groot de markt is voor de Master ZE.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Wel erg jammer dat zowel de Kangoo ZE als de Master ZE niet kunnen snelladen en ook niet driefase kunnen laden. Snelste laadvermogen is 7kW op 1-fase 32A.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Ja, dat viel me ook op. Ik had toch wel verwacht dat ze beiden 22kw konden laden.
Ik zou bijna denken dat het nog goedkoper is ook, gewoon overal dezelfde lader = groter inkopen bij de laderleverancier, en dus misschien zelfs goedkoper.
Ook de 33kWh batterij is in dat opzicht best vreemd. Maar ze hebben er misschien hun redenen wel voor.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ik vermoed dat de redenatie daarvoor is: deze auto's rijden overdag pakketjes / post (ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zo geschikt zijn voor de loodgieter, stucadoor en klusjesman) en dat kan in één lading. Daarna worden ze met zijn 30-en naast elkaar opgeladen bij het distributie centrum. In zo'n scenario is snelladen ten minste duurder (7 en 43 kW maakt een fors verschil in de lader). Ook zou het een potentieel fikse netwerk aanslag tijdens de vroege avond kunnen doen, zij het dat dat is een veel overzichtelijker probleem is, namelijk gewoon de laadpalen laten temperen.
Wat mij eerlijk gezegd méér verbaasd in die hoek is geen CCS, voor dat incidentele ritje waar je dan toch even de koerier moet spelen. Ze doen het duidelijk rustig aan wat dat betreft bij Renault.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
GertjanVB schreef:Bedankt Harm, was de link van het opvolgende filmpje. Nu is de juiste verwijzing ingesloten.
Weliswaar de zoveelste constatering dat EV's het gewoon zijn, maar wel mooi dat Renault in de achtergrond altijd hiermee bezig is geweest ondanks alle fossiele tegenwerking.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Erg leuk filmpje weer (dank Emile voor de notificatie)
Wat me op viel:
- er wordt gesproken over het snelladen op 60kw. Dat zou de cameleonlader aan moeten kunnen. We kennen nog geen 60 Kw AC-laders maar als Fastned z'n plannen doorzet dan valt dit niet uit te sluiten in de nabije toekomst
Verder interessant om het range-verloop fast forward te zien op het einde van het filmpje. Dat was in ieder geval een efficient ritje in Portugal want de range werd verhoudingsgewijs steeds beter
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Voor het eerst zie ik dat je een Zoe kan winnen. Dan ben je goed bezig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Prima en realistische review wat mij betreft, inclusief de kritische opmerkingen die ook terecht zijn.
Ook nu weer wordt gesproken over een warmtepomp die de batterijen op 17 graden houden. Dat klinkt vaag en is meer klok dan klepel.
In Noorwegen heeft Bjorn Nyland een flinke rit gemaakt met een Zoe. De truuks die je moet uitvoeren om tijdens het laden er warm bij te zitten moeten hem nog uitgelegd worden
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Mooie uitslag zoals we die als Zoe rijders graag zien en ook te verwachten was met de nieuwe ZE40 batterij, dit in tegenstelling tot de bevindingen van James and Kate gisteren die erg negatief was:
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Actie radius is ok, de opmerking over afwerking en technische snufjes in de Zoë is terecht. Renault blijft achter met de Zoë en is een gemiste kans. Als je kijkt naar alle de andere modellen van Renault is het wel mogelijk. Voor mij zou daarom een nieuwe Zoë niet op het verlanglijstje staan en wacht ik liever op de Ampera-e of Tesla.
De RAI cijfers geven bij de modellen met ook een ICE, Hybride of PHEV geen splitsing op. De BMWi3 met range extender haal je dus niet uit die 84 stuks, de Hyundai Ionic (284 stuks) idem
RVO laat een t/m stand zien. De hoogste binnenkomer (Hyundai Ionic) zie je dus nog even niet in deze lijst
De Leaf doet het nog erg goed ondanks zijn nu kleine batterij, de e-golf.... wacht op de nieuwe batterij
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sindskort een mooie Clio met een media navigatie systeem. Daar is echter een klein probleempje mee en terug naar fabrieksinstellingen werkt niet..
Hopelijk weet één van jullie iets .
Elke keer als de motor uit is geweest vergeet dit ding zijn...
Hallo,
Mijn telefoon, een Samsung A53 is gekoppeld aan R-Link2 maar ik kan alleen bellen. Media afspelen via de telefoon lukt niet. Het maakt niet uit welk type gsm ik gebruik of via welk kanaal ik muziek of een podcast probeer af te spelen, de...