Sneeuwkettingen
-
MrTweety
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
Sneeuwkettingen
Ik heb de Talisman dCi110 Intens met de standaard 245/45 R18 wielen. Voor de winterport heb ik mij rot gezocht naar sneeuwkettingen voor dit formaat banden. Bij de dealer konden ze voor deze maat geen kettingen leveren, wel sokken. Deze zijn echter alleen maar in Frankrijk toegestaan en niet in Oostenrijk en Duitsland. Ik heb profile tirecenter op de brug na laten kijken hoeveel ruimte er achter de banden zat voor kettingen. Tussen de veerpoot en de band kan niet eens een vinger tussen dus kettingen is geen optie, die slaan alles kapot. Ik heb uiteindelijk MaggiTrack Sport kettingen gekocht...... voor 250 euro. Rib uit m'n lijf maar ik moest wat. Deze kettingen klemmen op een wielbout en centreren zich boven op de band, niet er achter zoals de standaard kettingen. Afgelopen weekend ben ik naar La Plagne geweest in de franse alpen en kreeg meteen de vuurdoop, 1,5 meter sneeuw. Mijn nieuwe kettingen had ik er in een paar minuten op liggen zonder gekloot met je armen in de wielkassen. Ze waren dus gelijk hun geld dubbel en dwars waard.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
guy janssens
- lid

Re: Sneeuwkettingen
Ik begrijp dit verhaal niet goed. Bij de dealer in belgie heb ik voor deze bandenmaat kettingen kunnen kopen, ze staan in de cataloog met accessoires van de talisman.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-
| Hide post links |
-
Thomas84
- lid

Re: Sneeuwkettingen
Die van Renault kosten 320 euro 
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 72 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in