Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
wij zijn nieuw in Renault-land: sinds december 2016 in het bezit van een gebruikte Zoe Intens bouwjaar 2014. Toen we de auto (geïmporteerd uit Frankrijk, bij een niet nader te noemen NL Renault-dealer) kochten was de actieradius bij volle accu zo'n 110 km. De afgelopen weken komt de actieradius bij 100% lading nauwelijks meer boven de 90 km. Wij vermoeden dat de accu-status behoorlijk laag is en hebben de dealer in onze woonplaats gevraagd of hij deze wil opmeten. Tot onze stomme verbazing wil hij daar geld voor hebben...
Op het feit dat de actieradius slechts 90 km bedraagt kregen we het antwoord dat dit met deze temperaturen niet ongewoon is. Is dat inderdaad zo?
Het antwoord is "Ja". Zie vele draadjes op dit forum. Geld vragen voor een check is onzin. Er is een methode om het zelf te doen zonder hulpmiddelen, of een bluetooth dongel kopen en de CanZE app installeren. Dan kun je het altijd zelf doen en beschik je over een hoop leuke extra informatie van je auto.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Hartelijk dank voor de reacties; een dongle is al besteld en CanZE geïnstalleerd op mijn telefoon en tablet. Uitrekenen m.b.v. de boordcomputer ga ik ook zeker doen.
Maar als ik zelf minder dan 75% uitkomt, dan zal ik alsnog de dealer nog moeten krijgen dat hij de accu doormeet vóórdat vervanging mogelijk wordt. En als er bij zijn meting 76% uitkomt ben ik de sjaak en moet ik alsnog betalen voor het uitlezen? Ik had gehoopt dat ze iets meer 'service' zouden verlenen voor zo'n bijzonder product...
Ik had met mijn Zoë Intens uit Frankrijk (2013) gekocht via de Dealer Van Kesteren, afgelopen jaar ineens 95 km met 95% range. Bij volledige ZE dealer Indumij is toen een gratis rangetest gedaan, en geconstateerd dat de accu omgewisseld diende te worden. Dit is uiteindelijk ook zonder kosten gedaan gelukkig. Nu heb ik bij dit weer gemiddeld een range van ongeveer 120 km, maar zal wel stijgen met de temperatuur richting lente/zomer.
Jullie hadden gelijk...inmiddels is de OBD-lezer gearriveerd en heb ik met CanZe de gezondheid uitgelezen: 83%. Dit komt overeen met de gezondheid die ik uitreken door de weergegeven range (na reset) te delen door 131.
Kortom: blijkbaar moeten we nog even wennen aan de sterke daling van de range bij lage temperaturen.
Gisteren een afspraak gemaakt voor mn eerste APK..... Helaas is die nog niet te combineren met een accuwissel. Zijn er al ervaringen met die nieuwe accu, de range en de gezondheid daarvan bij nieuwstaat?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.
IK heb de afgelopen vijf weken alleen maar korte ritjes gedaan met mijn Renault Megane Plugin Hybrid.
Nu kreeg ik vanmorgen de melding: Elektrische syst controleren.
Er brandt geel driehoekje links op scherm en het gele lampje met de...
Kan ik ook zien wat de conditie is van de accu pack?
Want men zegt dat je 5 minuten op EV kan rijden maar dat red ik niet. Denk dat ik net 2 minuten haal.
Gebruik accu capaciteit in nieuwe Duster met 140 motor type
Op dashboard wordt de accu in vier segmenten weer gegeven, maar in praktijk zie ik alleen de middelste 2 worden gebruikt.
Valt dit nog bij meerdere auto's op?