RenaultCaptur schreef:Jermaiin,
Wat heb jij gedaan om 9.75 werkend te krijgen? Mij lukt het helaas niet.
gr
Ik heb als eersten een Back-up gemaakt van mijn SD-kaart voor als het fout gaat.
Daarna ingelogd op de R-link store website en hier de oude Europa kaart 9.65 verwijderd van de SD-kaart.
Dat gaat via: Mijn producten -> Mijn apps beheren
Toen dit gebeurt was heb ik via de zelfde manier 9.75 er opgezet.
Europa 9.75 is herkenbaar aan:
Kaart van Europa (4.056,7 Mo)
cog schreef:txgrl: Een Benelux kaart heeft als vereiste ruimte 165.5 Mo en een Europa kaart 4.056.7 Mo. Wat "Mo" precies betekent, weet ik niet, maar het zal wel met "bites" te maken hebben. Dan gaat een Europa kaart dus niet op een Sd kaart van de Benelux. Het is zelfs zo dat bij mij op "My Renault" bij de SD kaart van West Europa aangegeven wordt dat er te weinig ruimte is voor de kaart van heel Europa.
Als je nog een paar Euro's over hebt na de aanschaf van de auto, zou ik je willen adviseren aan de Renault dealer te vragen een nieuwe kaart van Europa (45 landen) voor je te bestellen. LET ER WEL OP: De nieuwste versie is 975 .7732. Dat staat op de verpakking en laat je geen oudere versie in de maag splitsen! Waarschijnlijk vraagt de dealer meer dan 99,00 euro, maar als je de auto daar gekocht hebt, mag hij wel een beetje soepel zijn. Na de aanschaf ben je in ieder geval van een hoop gezeur en ellende af. In de toekomst kun je dan nieuwere versies updaten, als dat lukt tenminste!!
Het ID nummer van het apparaat staat volgens mij ergens op het apparaat zelf, maar dat is wel even zoeken. Sluit je dan aan bij "MY Renault" want dat werkt wel.
Bij mijn is Zowel de Europa als Benelux een 8GB SD-kaart ?
R-link store geeft aan dat allebei de SD-kaarten: 7458 Mo is.
@txgrl
Naar mijn weten is op dit moment de laatste versie 9.65 op SD-kaart, wilt de dealer hier geen korting op geven ?
Vraag dan of ze een oude versie hebben van Europa, zo ja koop deze dan met een leuke korting
Voor Map Update Service maakt het niet uit welke versie je hebt van europa, als ie maar nieuw is en niet gebruikt is in een andere auto !!