Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Laat hij bij jou wel de celvoltages zien?Batterij gezondheid meten
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Nee bij mij ook niet, wel de temperaturenNiek_ schreef:Laat hij bij jou wel de celvoltages zien?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Heb vandaag, na een hele nacht aan de lader te hebben gehangen, ook even de LBC uitgelezen en kom op, schrikbarende, 80% uit (afgelezen waarde). Auto is 2 jaar oud, 19800 KM op de teller..
2020 Zoe -R50 First Edition
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Batterij gezondheid meten
De nieuwe versie van CanZE iOS die sinds vrijdag in de Apple App Store staat laat de celspanningen wel goed zien.MartijnEV schreef:Nee bij mij ook niet, wel de temperaturenNiek_ schreef:Laat hij bij jou wel de celvoltages zien?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Zou een snelle batterij degradatie niet alleen kunnen liggen aan het laadgedrag, maar ook aan het rijgedrag?
Ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor een batterij die koud is en maar bijvoorbeeld 8 kWh mag laden, hard op te trekken en 30 kWh de batterij uit te trekken. Of gelden er hele andere regels bij het laden en ontladen als het gaat om de duurzaanheid van de batterij?
Ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor een batterij die koud is en maar bijvoorbeeld 8 kWh mag laden, hard op te trekken en 30 kWh de batterij uit te trekken. Of gelden er hele andere regels bij het laden en ontladen als het gaat om de duurzaanheid van de batterij?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Ja voor laden versus ontladen zijn er grote verschillen in belastbaarheid bij lage temperaturen zonder schade.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Ik merk dat regelmatig in de winter door met een koude accu "flink" gas te geven.MartijnEV schreef:Ja voor laden versus ontladen zijn er grote verschillen in belastbaarheid bij lage temperaturen zonder schade.
De Zoe komt dan direct met melding elektrisch probleem.
Melding is direct weer weg als ik de pedaal loslaat. Geef ik dan rustig gas gaat het goed.
T.a.v. SOH moet er toch voor de 40KW accu ook een calculatie als de /131 versie op de 22KW mogelijk zijn?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Als de melding "Controleer electrisch systeem" is, zit het 99% in de 12 volt accu. Ik zou die even laten controleren, dan kan je voor veel naar onheil behoeden. Kan elke garage, er is niets bijzonders aan die accu.Ik merk dat regelmatig in de winter door met een koude accu "flink" gas te geven.
De Zoe komt dan direct met melding elektrisch probleem.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Ok Jeroen. Ik ga dat even laten doen.
De accu is nog niet gewisseld bij laatste beurt. Volgens monteur nog niet echt nodig.
T.a.v. SOH calculatie een poging tot standaard calculatie in CAN ZE en uitgaande van:
1. Chemie karakter van beide accu type's hetzelfde behalve dan inhoudelijk capaciteit per gegeven ruimte.
2. Temperatuur en rijgedrag invloeden uitsluitend hetgeen diverse waarden produceert.
131 uit 210 geeft factor 0,62 op basis van de Q210 model.
Dus voor de 240 versie zou dat dan 148 km kunnen zijn?
De Q90 229 km en de R90 249 km?
Of is deze gedachtengang krom?

De accu is nog niet gewisseld bij laatste beurt. Volgens monteur nog niet echt nodig.
T.a.v. SOH calculatie een poging tot standaard calculatie in CAN ZE en uitgaande van:
1. Chemie karakter van beide accu type's hetzelfde behalve dan inhoudelijk capaciteit per gegeven ruimte.
2. Temperatuur en rijgedrag invloeden uitsluitend hetgeen diverse waarden produceert.
131 uit 210 geeft factor 0,62 op basis van de Q210 model.
Dus voor de 240 versie zou dat dan 148 km kunnen zijn?
De Q90 229 km en de R90 249 km?
Of is deze gedachtengang krom?

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
De gedachtengang is niet krom, maar ik heb hem nog niet zien werken. Niek_ heeft dacht ik een poging gedaan en die kwam op steeds verspringende getallen uit. Shameless Self Plug, maar ik zou het uit CanZE halen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Jazeker, weer een procent erbij! 91% bij 83.228 km. Batterijtemperatuur 31°.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Het SOH resultaat is toch een verzameling uit gemeten waarden en misschien additionele calculaties, waar het getal uit voort komt?zoe2goe schreef:De gedachtengang is niet krom, maar ik heb hem nog niet zien werken. Niek_ heeft dacht ik een poging gedaan en die kwam op steeds verspringende getallen uit. Shameless Self Plug, maar ik zou het uit CanZE halen.
Dus als er een afspraak/definitie is op de basis calculatie per type model (Q en R series) en je kunt op basis van verbruik (= rijgedrag / weeromstandigheden etc.) een juiste "correctiefactor" berekenen en loslaten op de basis calculatie, zou een redelijke SOH verwachting moeten geven.
Wat ik nu lees (en corrigeer me als ik het fout heb) uit reacties op ervaren SOH (oplopend / aflopend) worden alleen vaak losse invloeden op de SOH losgelaten.
Gooi je deze invloeden in 1 grote bak en berekent daar een (gemiddelde) correctie uit.
Zou nivellerend moeten werken.

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Correct, gemaakt door de LBC (computer in de batterij)VanAssen schreef:Het SOH resultaat is toch een verzameling uit gemeten waarden en misschien additionele calculaties, waar het getal uit voort komt?
Correct, alleen hebben we het algoritme niet. Op zijn best kun je gokken dat de SOH de gemeten capaciteit van de batterij zou moeten zijn, gerelateerd aan een norm. Let vooral op de onderstrepingen, want daar zit nou precies het "zou moeten dat" an andere onzekerheden, zoals bijvoorbeeld zoiets triviaals als hoe dan te bepalen wat de huidige capaciteit is als het beheerssysteem de batterij niet eventjes helemaal leeg en vol kunt laden.VanAssen schreef:Dus als er een afspraak/definitie is op de basis calculatie per type model (Q en R series) en je kunt op basis van verbruik (= rijgedrag / weeromstandigheden etc.) een juiste "correctiefactor" berekenen en loslaten op de basis calculatie, zou een redelijke SOH verwachting moeten geven.
Ik snap niet precies wat je hier bedoelt, maar volgens mij kwamen we hier om vast te stellen of na volledig opladen en een reset van de trip computer de range een een-op-een verhouding heeft met de SOH zoals de LBC die in zijn kop heeft. Voor de 22 kWh modellen bestaat die relatie. Voor de 41 kWh modellen is het nog niet onomstotelijk vastgesteld. Bij mijn beste weten dan hè?VanAssen schreef:Wat ik nu lees (en corrigeer me als ik het fout heb) uit reacties op ervaren SOH (oplopend / aflopend) worden alleen vaak losse invloeden op de SOH losgelaten.
Gooi je deze invloeden in 1 grote bak en berekent daar een (gemiddelde) correctie uit.
Zou nivellerend moeten werken.Ik doe maar een gooi.

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Duidelijk verhaal.zoe2goe schreef:Ik snap niet precies wat je hier bedoelt, maar volgens mij kwamen we hier om vast te stellen of na volledig opladen en een reset van de trip computer de range een een-op-een verhouding heeft met de SOH zoals de LBC die in zijn kop heeft. Voor de 22 kWh modellen bestaat die relatie. Voor de 41 kWh modellen is het nog niet onomstotelijk vastgesteld. Bij mijn beste weten dan hè?VanAssen schreef:Wat ik nu lees (en corrigeer me als ik het fout heb) uit reacties op ervaren SOH (oplopend / aflopend) worden alleen vaak losse invloeden op de SOH losgelaten.
Gooi je deze invloeden in 1 grote bak en berekent daar een (gemiddelde) correctie uit.
Zou nivellerend moeten werken.Ik doe maar een gooi.
Maar omdat deze 22 kWh calculatie vanuit de "LBC" naar boven en onder varieert dacht ik aan een gecompenseerde weergave in CANZE.
Hier zijn standaarden voor nodig, afgeleid van. Maar wat je aangeeft toch nog teveel onzekerheden vanuit de LBC.
Maar weer wat geleerd

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 57
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Batterij gezondheid meten
Als je van de verhouding van de aangegeven range bij 100% SOC en boordcomputer reset t.o.v. de NEDC waarden uit kan gaan, dan kom je op de volgende waarden:VanAssen schreef:131 uit 210 geeft factor 0,62 op basis van de Q210 model.
Dus voor de 240 versie zou dat dan 148 km kunnen zijn?
De Q90 229 km en de R90 249 km?
Q210: 131km
R240: 150km
Q90 : 231km
R90 : 251km
Om dit te controleren zou iemand met een R240, Q90 of R90 de SOH uit CanZE moeten lezen, en de aangegeven range bij 100% SOC en boordcomputer reset moeten uitvoeren. Als de SOH 100% is zouden hier dan precies deze actieradiussen uit moeten komen. Indien de SOH geen 100% is dan zou [Weergegeven range] / [SOH%] = [bovenstaande Range] moeten opleveren.
Als iemand met een R240, Q90 of R90 dit wil testen, heel graag!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Ben ook heel benieuwd naar deze getallen.HarmOtten schreef:Als je van de verhouding van de aangegeven range bij 100% SOC en boordcomputer reset t.o.v. de NEDC waarden uit kan gaan, dan kom je op de volgende waarden:VanAssen schreef:131 uit 210 geeft factor 0,62 op basis van de Q210 model.
Dus voor de 240 versie zou dat dan 148 km kunnen zijn?
De Q90 229 km en de R90 249 km?
Q210: 131km
R240: 150km
Q90 : 231km
R90 : 251km
Om dit te controleren zou iemand met een R240, Q90 of R90 de SOH uit CanZE moeten lezen, en de aangegeven range bij 100% SOC en boordcomputer reset moeten uitvoeren. Als de SOH 100% is zouden hier dan precies deze actieradiussen uit moeten komen. Indien de SOH geen 100% is dan zou [Weergegeven range] / [SOH%] = [bovenstaande Range] moeten opleveren.
Als iemand met een R240, Q90 of R90 dit wil testen, heel graag!
Excuses voor de afrondingwaarden en dus minimale verschillen met Harm zijn calculatie.
Ik calculeer niet teveel achter de komma met mijn telraampje.

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Ik heb hem zojuist zo goed als leeg gereden tbv Harm z'n berekeningen. Morgenochtend als ik weer naar m'n werk ga zal ik de reset uitvoeren. Moet wel zeggen dat ik de vorige keer dat ik de reset uitvoerde geen verandering zag in de range (kan je die reset ook verkeerd uitvoeren?). Dat was toen al vrij onwaarschijnlijk (heb in het begin 260km als range gehad) omdat ik flink doorgereden had, maar morgen zal er dan zeker verschil te zien moeten zijn omdat ik continue maximaal gereden heb in de laatste rit om de accu zo leeg mogelijk te krijgen bij aankomst thuis.
Wel grappig die meldingen bij 15km, 10km (incl zenuwachtig piepje) en daarna de ---
Wel grappig die meldingen bij 15km, 10km (incl zenuwachtig piepje) en daarna de ---
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 57
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Batterij gezondheid meten
@Niek_,
Alvast dank voor al je moeite!
Een tip voor het uitvoeren van de [range bij 100% SOC en boordcomputer reset]: Doe de reset zo kort mogelijk nadat het opladen helemaal klaar is, en lees dan de range af. Wacht je een nacht, dan is de waarde namelijk meestal al weer ietsje lager.
Alvast dank voor al je moeite!
Een tip voor het uitvoeren van de [range bij 100% SOC en boordcomputer reset]: Doe de reset zo kort mogelijk nadat het opladen helemaal klaar is, en lees dan de range af. Wacht je een nacht, dan is de waarde namelijk meestal al weer ietsje lager.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Lees je tip net te laat, hopelijk de volgende keer boven de magische 300km 
Gisteravond rond 2200u was de accu vol. Zojuist een screenshot gemaakt:


Gisteravond rond 2200u was de accu vol. Zojuist een screenshot gemaakt:

Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 57
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Batterij gezondheid meten
Dankjewel Niek!
Dat zou betekenen dat het magische getal voor de Q90 wordt: 292 / 1.03 = 283km
Dat is dus hoger dan verwacht op basis van de berekening a.d.h.v. de NEDC waarden.
Maar doordat je pas de volgende dag de reset had gedaan, kan dit getal zelfs nog ietsje hoger worden. (Je was de reset toch niet vergeten hè?)
Laten we dit getal de typische range noemen (bij Tesla noemen ze dat ook Typical Range):
Q210: 131km
R240: ...
Q90 : 283km (voorlopig)
R90 : ...
Dat zou betekenen dat het magische getal voor de Q90 wordt: 292 / 1.03 = 283km
Dat is dus hoger dan verwacht op basis van de berekening a.d.h.v. de NEDC waarden.
Maar doordat je pas de volgende dag de reset had gedaan, kan dit getal zelfs nog ietsje hoger worden. (Je was de reset toch niet vergeten hè?)
Laten we dit getal de typische range noemen (bij Tesla noemen ze dat ook Typical Range):
Q210: 131km
R240: ...
Q90 : 283km (voorlopig)
R90 : ...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 64
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Batterij gezondheid meten
Dat zou betekenen dat de effectieve range van de Q90 toch méér dan 2 keer hoger is dan de Q210, ondanks dat het accupakket minder dan verdubbeld is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Heb een R90, geen quickcharge. Heb de reset 's ochtends uitgevoerd nadat ik de stekker uit het voertuig heb gehaald.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten










Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 44
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
DC power flink negatief? Je zit die screenprints toch niet onder het rijden te maken? 

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Zou niet durven, stop netjes elke keer als hij weer 5% lager is om even een screenshot te maken 
Telefoon netjes in een houder, dus dat gaat helemaal goed

Telefoon netjes in een houder, dus dat gaat helemaal goed

Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Wat een range weergave bij Niek, 147 km range en RSOC van 57,5%. Echt top!!! 

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 22
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Heb je deze snapshot vanmiddag genomen? Zie dat de temperatuur van je accu 13 graden is. Ik ben vanavond naar huis gereden met 110km en accu temperatuur op 27 graden.
Super actie radius overigens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Super actie radius overigens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 okt 2016
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
- Locatie: Lunteren
Re: Batterij gezondheid meten
Vanochtend en vanmiddag. De eerste 20% tijdens de rit naar het werk toe, de tweede 20% weer richting huis.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 44
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Eergisteren nog SoH 86% bij 71.500km, gisteren met 71.600 km 85%. Beiden bij ca. 6 graden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Batterij gezondheid meten
Ik heb vanwege de 'kraamvakantie' al ruim een week een doorbroken rijpatroon. Even geen dagelijks lange snelwegritten naar kantoor en/klanten, maar korte ritten, niet ver van huis, in de stad en omgeving en niet dagelijks, veel start-stopverkeer. En ook even niet dagelijks laden, en dus ook met dagenlang stilstand bij SOC ruim beneden de 100%.
Ben heel benieuwd of de SOH nu opeens is veranderd van 98% naar een andere waarde. Zal straks eens kijken en hier posten.
Ben heel benieuwd of de SOH nu opeens is veranderd van 98% naar een andere waarde. Zal straks eens kijken en hier posten.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Dankje!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Gisteravond nog steeds 98% SOH.MartijnEV schreef:Ik heb vanwege de 'kraamvakantie' al ruim een week een doorbroken rijpatroon. Even geen dagelijks lange snelwegritten naar kantoor en/klanten, maar korte ritten, niet ver van huis, in de stad en omgeving en niet dagelijks, veel start-stopverkeer. En ook even niet dagelijks laden, en dus ook met dagenlang stilstand bij SOC ruim beneden de 100%.
Ben heel benieuwd of de SOH nu opeens is veranderd van 98% naar een andere waarde. Zal straks eens kijken en hier posten.

Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 78
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Batterij gezondheid meten
Voor wie er in geïnteresseerd is, hier verzamel ik SOC / temperatuur / maximaal laadvermogen "triplets" om te zijner tijd het batterij model verder mee te verfijnen. Ik ben met name geïnteresseerd in die gebieden die
- Onder de 40 kW liggen (op 40 kW "kapt" de lader sowieso af, dus wordt het model verstoord). We hebben het dus in feite over de driehoek linksboven -> rechtsonder -> linksonder. Voor de R modellen geldt natuurlijk 20 kW.
- Waar nog weinig data is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
Mijn stand op 3 februari 2017;
- gezondheid: 88% (volgens CanZE)
- kilometerstand: 63686
- auto nieuw gekocht op: 07-2014
- gezondheid: 88% (volgens CanZE)
- kilometerstand: 63686
- auto nieuw gekocht op: 07-2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 17
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Batterij gezondheid meten
@harm voor de accu statistieken, bij 37000km 80%, nu bij 48500m 78%.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 272 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 266 Weergaves
-
Laatste bericht door LaTiNo156
-
- 9 Reacties
- 882 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 152 Weergaves
-
Laatste bericht door Jasper79
-
- 1 Reacties
- 278 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 237 Weergaves
-
Laatste bericht door JanDemin
-
- 1 Reacties
- 496 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin Megane