Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Met de update van je R-Link V2 (vanaf begin April) bij de dealer, werkt het systeem super. Vroege aanwijzingen die meermaals herhaald worden. Er zitten dan ook versere kaarten op die goed werken. Ik heb in 4 maanden met mijn auto 20.000 km gereden dus voldoende kunnen ervaren.
Eind deze maand komt er weer een kaart update van Renault die je zelf kan downloaden en installeren.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Ben alleen kritisch over de kaarten rij nieuwe Kadjar en dan verwacht je niet dat wegen die al 2 jaar bestaan randweg bij mij achter er niet opstaan .auto van eind november 2015 en nog geen update gehad kaarten wel de grote R link 2 update..bij ieder gratis navigatieapp staat de weg er wel op..
Grot Update heb ik gehad ook de kaarten die iedereen nu heeft,dealer heeft gecontroleerd,
maar staat er niet op randweg .dealer gaf toe dat dit zeer slordig is en geen schoolvoorbeeld is hoe het moet.
Dit onderstaand bericht van Kadjar forum Engeland gisteravond gelezen en vanmorgen Renault Nederland gebeld en dit is bevestigd,Zou deze week of volgende week bij de dealer zijn eindelijk probleem met S6 en S7 opgelost ( hoop ik )
Breaking news .. The R-link2 team are pleased to announce a fix to solve the Samsung Bluetooth issue .. Final testing has not revealed any compatibility problems with Renault's state of the art infotainment system.It is part of a bundle of fixes including a wind up radio for signal drop outs ,and an abacus to help you convert KPH to MPH when approaching speed cameras .A 2016 RAC road Atlas is available as an optional extra,for up to date peace of mind navigation.Please visit your local dealer for the updates and full instruction manuals .
Weet één van jullie hier ook of dat het rlink2 systeem tmc heeft?
Dus dat in geval van het verlopen van de TomTom service je terug kan vallen op TMC.
Of heb je dan helemaal geen verkeers info meer?
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Ja, staat ergens bij instellingen volgens mij. Ben dat geloof ik eens tegen gekomen. Wil wel nooit nog TMC gebruiken wegens veel te laat met doorgeven van info...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Ja, heeft ook TMC. Dat noemen ze "verkeersinfo", en Tomtom Traffic heet "online verkeersinfo" als ik me niet vergis.
@sup: in verband met je "breaking news". Ik heb dit even nagevraagd bij mijn contactpersoon bij Renault Connected Services:
I am afraid that I am not able to confirm the information you found on the Forum. This is not official information.
We have not received the list of fixes for the new version of the firmware and we do have the release date either.
Ik begin het vooral lachwekkend te vinden hoe lang dit nu al duurt en hoe er (niet) wordt gecommuniceerd...
Voor mijn eigen klacht / vraag ivm. Bluetooth hebben ze gevraagd om mijn wagen binnen te brengen in de garage om wat diagnostische info te verzamelen. Die vraag is nu al bijna een maand in behandeling! Ze geraken er maar niet uit wie die controle gaat moeten betalen, Renault Central, Renault België of de dealer. Jezus.
Dit ligt niet aan mijn dealer, denk ik. Maar als ze van Renault centraal een prestatie vragen van mijn dealer (nl. mijn auto onderzoeken) dan zal die daar intern wel voor vergoed worden. Alleen is het nog niet duidelijk welke Renault dienst dat gaat betalen. Zo begrijp ik het toch.
The technical team requested the booking your vehicle for service and you provided us the email of your contact withing the dealership whom I contacted.
However, each country has it's rules for the bookings and payment of the service between dealership and Renault Central, so I have contacted Customer Relations who will mediate the process for me.
Zo voor diegene die problemen heeft met Samsung S6 en S7 er is bij de dealer een nieuwe update ( firmware ) die deze problemen met name android 6.1 oplost.Las het al op de Duitse en Engelse forum dat dit per 14-06 beschikbaar is. Vanmorgen even mijn eigen dealer gebeld en ja daar was het nieuws ook binnen dus afspraak gemaakt. Kun je eindelijk na maanden de foon weer normaal gebruiken via R-Link 2 ( hoop ik ) maar ga daar van uit.
Beste forummers, ik heb mijn privé Samsung S5 ingeruild voor de Huawei P9. In mijn R Link2 staat dus een connectie met dit oude toestel die niet meer nodig is. Ik heb gezocht hoe ik die bluetoothconnectie moet verwijderen maar kan nergens de instructie vinden. Heeft iemand een idee hoe dit moet?
NB. (Off topic) De wisseling van toestel kwam overigens niet vanwege problemen met R Link2 maar vanwege de veel betere kwaliteit van de camera bij de Huawei. De S5 had een, voor mij, teleurstellende cameraprestatie. Toen daar de regelmatige batterijdrain (leeglopen van de accu met zeer heet worden van het toestel) bij kwam was het met mijn voorkeur voor Samsung snel gedaan ).
In MyRenault krijg ik de melding dat mijn Discovery Services en Digital Services software van mijn R-Link-2 eerdaags verloopt. Wat doet deze software eigenlijk? Iemand enig idee?
Vorige week laatste software update van mijn R-Link-2 systeem gehad en te horen gekregen dat er een nieuwe kaart update beschikbaar is die ik via R-Link-2 toolbox moet downloaden op een USB stick. Instructies gevolgd maar lees dat er voor mijn Kadjar geen updates beschikbaar zijn. Mijn kaart licentie verloopt overmorgen. Morgen dus maar weer langs de dealer.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major
Rijd nu 1,5 maand de Kadjar met veel plezier. Echt een fijne auto.
Ik zit echter met één probleem. Wellicht hebben jullie voor mij de oplossing. Op het scherm zie ik dat de auto een verbinding heeft met internet.
Echter als ik naar het menu apps ga valt mij als eerste op dat de knop “R-Link Store” niet oplicht.
Druk ik hierna op “Mijn apps” dan zie ik dat het deel van de apps die gebruik maken van internet niet oplichten.
M.i. maakt de auto wel verbinding met internet maar niet met de “R-link Store” terwijl ik mij hiervoor wel aangemeld heb. Ik heb tenslotte de verschillende apps kunnen downloaden.
Zowel in stilstand als rijdend kan ik geen gebruik maken van de diensten.
Inmiddels heb ik het systeem een harde reset gegeven door de aan/uit knop lang ingedrukt te houden, waardoor het scherm uiteindelijk op zwart springt. Bij opstarten van het systeem blijkt helaas dat dit niet geholpen heeft.
Ik krijg overigens continue meldingen binnen met “Activation Product Confirmation” met daarbij twee mogelijkheden “Later” en “verlengen”. Heb op beide knoppen gedrukt in de hoop dat dit de oplossing biedt, echter dit is niet het geval.
Het is uiteraard niet het grootste probleem, maar Renault brengt het systeem op de markt alsof het allemaal goed en eenvoudig werkt. Dat is dus helaas niet zo. Men krijgt het eerste jaar gratis toegang tot deze diensten maar als je er geen gebruik van kan maken, dan heb je ook natuurlijk niets aan dit gratis jaar
Het lijkt er op dat je de auto niet nieuw gekocht hebt, gezien je schrijft dat je “Activation Product Confirmation”meldingen krijgt. Die krijg je dus als (na een jaar) je licentie(s) verlopen zijn. Ik heb de auto nu ruim een jaar en kreeg deze meldingen ook. In dat geval moet je gewoon de TOMTOM traffic control + connectivity app in de R-Link store aankopen (nu aanbieding voor Euro 49,95 voor één jaar). Daarna even een dagje wachten en vervolgens in het Apps menu onder Systeem "delen" uitschakelen. R-link systeem uitschakelen, auto verlaten en afsluiten. Auto na 2 minuten weer openen (waarna R-link systeem start) en in Apps / Systeem menu Delen weer inschakelen.
Deze oplossing komt Van Renault Nederland afd Klantrelaties die mij opweg hielpen bij de internet verbinding herstellen, nadat ik de aankoop van TomTom Traffic control + connectivity had aangekocht maar ik dit niet volgens instructie op de site via de R-link-2 toolbox kon downloaden en via USB in de auto kon installeren. Bovenstaande procedure werkte gelukkig wel.
Overigens Connectivity in de software TomTom Traffic control + connectivity betekent aankoop van Discovery Services en Digital Services tesamen.
Hoop dat dit de oplossing voor je biedt.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major
Dan zou ik me toch snel bij de dealer melden en als die het niet oplost dan een telefoontje of e-mail naar Renault Nederland afd. Klantrelaties.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major
Ik heb al vanaf de aflevering de melding "your subscription is ending soon". Daarnaast af en toe geen radio na de start. Afgelopen weekeinde was de malaise compleet. Toen had ik alleen nog een zwart scherm. Via de stembesturing kan ik nu nog enkele zaken regelen zoals de NAV. Probleem is nu wel dat ik twee mobiele telefoons heb en dus niet meer kan switchen.
Morgen wordt er nieuwe software geïnstalleerd en moet het weer werken....
Ja, de eerste melding Subscription ending soon komt al heel snel immers de proeflicentie voor de Belgische software Coyote verloopt al na 3 maanden. Heb je na het zwarte scherm al eens een harde reset gedaan?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major
De harde reset, zo leerde ik vandaag, is de klemmen van de accupolen halen. Inmiddels heb ik de nieuwste software er op zitten en doen zelfs meer dingen het vooralsnog goed. Helaas kon het defect van de uitklapbare trekhaak niet gelijk verholpen worden. Er mist een draad die alsnog getrokken moet worden. Gebeurt over een week.
Het defect was het detectiesysteem dat de fietsendrager als een obstakel ziet en bijnachteruitrijden volledig in paniek raakt,
Ja, dat klopt ook. Maar dit zou hetzelfde effect hebben als lang de on knop induwen tot hij herstart, zo vertelde de technieker me destijds. Batterij bij Espace was moeilijk te bereiken. Dus de twee oplossingen zijn goed.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Bij de nieuwe update is alles weer te gebruiken en functioneert goed. Echter... De DAB+ radio heeft nu wel een bijzonderheid. Op het moment dat de betreffende zender bijvoorbeeld overschakelt van muziek/programma naar verkeersinformatie of een andere locatie valt de zender heel kort weg. Daarnaast komt het voor dat de laatste seconden van de muziek of gesproken tekst wordt herhaald. Dit alles gebeurde op NPO1 en het kan natuurlijk ook de zender zelf zijn geweest. Heeft iemand zonder update dit de laatste dagen ook meegemaakt? Dan ligt het namelijk niet aan de update.
R Link2 is een traag systeem met slechte software.
Wij Kadjar rijders zijn dure test rijders
.1 Opnemen telefoon dan ongeveer 6 sec wachten eer dat de verbinding staat, zowel Android als IOS.
.2 Geen mute toets om microfoon uit te schakelen tijdens gesprek.
.3 Spraak besturing werkt slecht.
.4 Parkeerhulp is traag.
.5 Navigatie werkt slecht geen signaal, rare routes.
Dat tweede puntje is zo raar niet hoor, heb dit in mijn wagens ook niet. Dat zou ik schrappen als malfunctioneren. Andere zaken zijn dan weer herkenbaar geweest in mijn Espace.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
DHL schreef:Dat tweede puntje is zo raar niet hoor, heb dit in mijn wagens ook niet. Dat zou ik schrappen als malfunctioneren. Andere zaken zijn dan weer herkenbaar geweest in mijn Espace.
Punt twee is iets wat echt van deze tijd is.
Verder is R Link een waardeloos traag systeem, andere voorbeelden van andere auto's deze hebben veel betere systemen in dezelfde klasse.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
wij hebben een renault kadjar uit 2016 met rlink2 erin.
alleen heeft deze geen camera erin zitten
is het mogelijk om deze achteraf erin te bouwen en te activeren?
ik zal op alli ook wel een setje met kabels of gaat dit niet werken.
Ik wil de meldigen van de verlopen abonnementen verwijderen uit het scherm van de Rlink. Elke keer als ik de auto opnieuw start, dan staan er echter wederom 16 meldingen.... hoe verwijder ik die permanenent?
Ik heb een update (Versie 11.25) gekocht voor mijn Captur uit 2017 maar deze geeft een foutmelding als ik deze in de auto plaats.
Als ik het goed begrijp komt dit door mijn Rlink niet up te date zou zijn en geen sd-kaart van 16GB kan lezen....
Hoi,
Ik heb een megane 2018 (bose versie) en mijn rlink 2 kan niet meer updaten. Tevens weigert hij de iphone 14 te herkennen via een kabel.
Nu wil ik de navigatie software gaan update, volgens mijn renault garage, moet ik dat via de officiele...
Bij mijn Renault Talisman uit 2017 start plotseling het multimediascherm in de middenconsole niet meer op.
Wat ik ook doe, hij reageert nergens op. Het gevolg is dat mijn radio, navigatie, parkeersensoren en...
Ik heb me al even op dit forum ingelezen over het 1.2 TCe compressie probleem.
Betreft de 1.2 TCe Bose 2016 met 115000 km op de teller. Het is een keurig nette auto.
Deze pas 1,5 jaar in bezit en pas na aanschaf gelezen over het...
Hoi
mijn Kadjar van 2016 heeft geen mogelijkheid om carplay in te stellen.
zit er gewoon niet op.
mijn vraag is : kan je hier ook een of ander apparaatje koppelen zodat dat wel mogelijk is om carplay te activeren.
ik heb al eens gegoogeld maar zie...