Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heeft iemand enige ervaring/oplossing met de Multi sense knop op stand Sport?
Want bij mij is de kleur van de draaiknop in het midden op stand Sport Roze-achtig ipv rood.
Alles in de auto is rood, behalve de draaiknop in het midden .
idd, het rood rond de knop is bij mij ook niet echt mooi rood.
Nu gebruik ik de sport stand eigenlijk nooit, wordt de Talisman te stuiteren van, dat vind ik niet bij de auto passen, dus persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem.
Je kunt tijdens sportstand de kleur ook weer aanpassen (bijv. blauw maar nog steeds sportstand) als je daarna weer rood kiest lost dit iets op? Wat mij wel opvalt is dat de sportstand niet permanent is bij volgend gebruik. Dan krijg ik een melding iedere keer bij volgende keer instappen of ik zeker weet of ik in sportstand wil blijven? Best irritant want alle andere prefab modi doet ie dat niet. Wellicht met energieverbruik te maken? Oja, brand bij jou ook het kleine lampje bij binnenspiegel? Deze schijnt vooral in donker op je middentunnel en dus ook op je nav knop. Ik heb dat lampje in menu uitgezet want het leid teveel af in je zicht maar da's persoonlijk
Bull schreef:Je kunt tijdens sportstand de kleur ook weer aanpassen (bijv. blauw maar nog steeds sportstand) als je daarna weer rood kiest lost dit iets op? Wat mij wel opvalt is dat de sportstand niet permanent is bij volgend gebruik. Dan krijg ik een melding iedere keer bij volgende keer instappen of ik zeker weet of ik in sportstand wil blijven? Best irritant want alle andere prefab modi doet ie dat niet. Wellicht met energieverbruik te maken? Oja, brand bij jou ook het kleine lampje bij binnenspiegel? Deze schijnt vooral in donker op je middentunnel en dus ook op je nav knop. Ik heb dat lampje in menu uitgezet want het leid teveel af in je zicht maar da's persoonlijk
Lampje in de binnenspiegel????? die heb ik nog nooit opgemerkt, wellicht staat ie al uit bij mij.
Waar in het menu kan ik dat vinden?
Dat is een piepklein rond lampje in plafond net voor je binnenspiegel welke brand in de zelfde kleur als dat je ingesteld hebt voor de rest van het interieur. In het menu uit mijn hoofd is dat de instelling Dashboard Voor verlichting. Het enige wat die doet is dat ene lampje aan of uit zetten.
Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge
In ieder geval heeft dat eindelijk mijn probleem met de buitenspiegel leds opgelost. Als dat plafondlampje uit staat in menu (instelling voertuig/omgevingsverlichting/dashboard voor) dan doen de welkomst leds buitenspiegels het ook niet automatisch meer..) Wel jammer dat dat plafondlampje aan moet staan want het leidt, vooral in donker, best wel af.
Er zijn ergere dingen
Marnel schreef:Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Thanks ik kon het lampje idd ook niet terugvinden in mijn Talisman.
Marnel schreef:Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Wat is eigenlijk de meest sportieve Multi sense stand na sport. Ik vind de talisman in sport lekker vlot rijden (160PK diesel EDC) maar erger me inderdaad mateloos dat deze stand voor elke rit gerest wordt. In de stand comfort rijdt hij soepel maar naar mijn mening iets te lui.
Volgens mijn kun je alle instellingen van de Sport stand kopiëren naar je persoonlijke omgeving (inclusief de kleur en het motorgeluid over je speakers). Als je die vervolgens selecteert ben je van de vervelende vragen af over het behouden van je instellingen en rij je toch in Sport modus? Dan instellingen worden gereset is mij nog niet opgevallen...
MrTweety schreef:Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.
Als je altijd die modus gebruikt (Sport) kun je die instellingen allemaal in je Persoonlijke Modus (Perso) kopiëren/aanpassen/etc, en als je die gebruikt dan zal die die altijd default gebruiken. Makkie hoor.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016
MrTweety schreef:Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.
Als je altijd die modus gebruikt (Sport) kun je die instellingen allemaal in je Persoonlijke Modus (Perso) kopiëren/aanpassen/etc, en als je die gebruikt dan zal die die altijd default gebruiken. Makkie hoor.
Alleen als je in de regel aandrijving "Sport" kiest in de "Perso" modus wordt deze elke keer weer teruggezet, de rest van de sport instellingen blijft wel behouden onder "Perso". Wil je de aandrijving "Sport" behouden dan zul je dat elke keer moeten selecteren.
Alleen als je in de regel aandrijving "Sport" kiest in de "Perso" modus wordt deze elke keer weer teruggezet, de rest van de sport instellingen blijft wel behouden onder "Perso". Wil je de aandrijving "Sport" behouden dan zul je dat elke keer moeten selecteren.
Vreemd zeg, Perso zou alles moeten kunnen behouden, daar is het een persoonlijk profiel voor.
Heb zelf een Perso met wat varianten van Sport en Neutraal door elkaar gemaakt en werkt prima. Maar niet aandrijving Sport in Perso, dus dat weet ik niet. Maar gek is het, dat wel.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
Hallo, de lampjes van de bediening ventilatiesysteem doen het af en toe niet
Door op de knop te tikken branden ze weer
Mijn vraag is hoe krijg ik de knop er af en is het met contact spray te verhelpen ?
Bv dank
Graag reactie aub
Bij het omschakelen van het profiel van mijn partner naar mijn profiel of andersom dien ik altijd 2x te drukken op de profiel knop?!
De 1e keer schakelt hij nooit gelijk om.
En wachten op je eigen stoelinstelling duurt dan weer lang eer dat je weg...