Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat het dan te maken heeft met het verschil van groot en klein R-link 2 scherm ?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door El-Salvador »


Re: Nieuwe kaarten Europa

Ongelezen berichtdoor Izzy » 14 Jul 2016 09:17
Dat gebeurde bij mij ook.

In de auto kan je checken of de nieuwe kaarten echt zijn geïnstalleerd.

Uit mijn hoofd:
Onder menu, navigatie, instellingen, versie, details, kaarten.
Daar moet je alle kaarten zien staan met 2015 - 06 erbij.

Mijn dealer adviseerde de usb te formatteren en weer twee minuten in de auto te zetten.
Bij mij werkte dat. De hernieuwde pogingen tot installeren zijn nu weg.
Rare is dat de nieuwe kaarten bij mij zijn geïnstalleerd maar in de r-link store blijft hij continu aangeven dat er kaart updates zijn.....weet iemand hoe dat zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



iq62ut36
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door iq62ut36 »

Heb ik ook

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door stefan-kadjar »

Heeft er iemand al een nieuwere kaart dan Versie: 2015.06 ?
Ik heb een map update service en deze verloopt over 9 dagen. In de beschrijving staat '12-month subscription allowing at least 2 updates' maar die 2 updates per jaar worden dus lang niet gehaald. Waar betaal je dan voor? Misschien maar eens een klacht indienen bij Renault NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Angelo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 aug 2015 10:28
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Angelo »

stefan-kadjar schreef:Heeft er iemand al een nieuwere kaart dan Versie: 2015.06 ?
Ik heb een map update service en deze verloopt over 9 dagen. In de beschrijving staat '12-month subscription allowing at least 2 updates' maar die 2 updates per jaar worden dus lang niet gehaald. Waar betaal je dan voor? Misschien maar eens een klacht indienen bij Renault NL.
Dat heb ik net gedaan. Ik vind het onacceptabel dat de kaarten anderhalf jaar oud zijn. En inderdaad: ze schermen zelf met minimaal twee updates per jaar. Als ze dat nu niet redden, hoe weet ik dan dat als ik de kaartupdates aan schaf, ik komend jaar wel updates ga krijgen.

Ik heb tevens mijn beklag gedaan over de slechte werking van de verkeersinformatie. De helft van de tijd waarschuwt hij me voor files die er niet zijn en als er wel een file is, dan zie ik die niet terug komen. Het is allemaal een grote stap terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door bakicc »

Angelo schreef:
stefan-kadjar schreef:Heeft er iemand al een nieuwere kaart dan Versie: 2015.06 ?
Ik heb een map update service en deze verloopt over 9 dagen. In de beschrijving staat '12-month subscription allowing at least 2 updates' maar die 2 updates per jaar worden dus lang niet gehaald. Waar betaal je dan voor? Misschien maar eens een klacht indienen bij Renault NL.
Dat heb ik net gedaan. Ik vind het onacceptabel dat de kaarten anderhalf jaar oud zijn. En inderdaad: ze schermen zelf met minimaal twee updates per jaar. Als ze dat nu niet redden, hoe weet ik dan dat als ik de kaartupdates aan schaf, ik komend jaar wel updates ga krijgen.

Ik heb tevens mijn beklag gedaan over de slechte werking van de verkeersinformatie. De helft van de tijd waarschuwt hij me voor files die er niet zijn en als er wel een file is, dan zie ik die niet terug komen. Het is allemaal een grote stap terug.
Eens dat de verkeersinfo slecht werkt. Was bij de Megane velen malen beter. Stond vanochtend in de file en kreeg om de minuut meldingen dat er een snellere route was (telkens dezelfde) terwijl ik al akkoord heb gegeven om de. Nieuwe route te rijden. Pffff


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Alderaan »

Bij mij werkt traffic info vanaf de dag dat ik mijn megane GT gebruik niet dis is vanaf juni 2016. De Traffic is niet up to date, spook files, vaakt geen verbinding. TCU vervangen geen resultaat. Omleidngen werken ook niet.
De oplossing zou zijn de nieuwe firmware in juli, maar dat verergerde het probleem. Toen zou de update in Dec de oplossing zijn. Maar die is er nog steeds niet. Het probleem bestaat al vanaf dag 1 dat R-link geintroduceerd is en daarna ook doorgezet in R-link2. De dealer kan er niets aan doen en Renault Nl zegt we zijn afhangkelijk van Renault Frankrijk.
De oplossing is apple en android carplay. Maar daarvoor heb je nieuwe V3 Rlink hardware nodig en die zit pas op alle 2017 autos. De oude autos kunnen niet aangepast worden. Omdat android en Apple carplay de oplossing biedt zal de oplossing in de bestaande systemen niet de hoogste prio meer hebben vrees ik. Dus zitten 10 duizenden klanten met een niet goed werkend rlink systeem. helaas gebruikt 98% van de klanten het maar amper en dus komt Renault er mee weg vrees ik.
Maar ik blijf volhouden tot mij een oplossing wordt geboden want ik vind dat dit niet kan. Een lastige klant voor de dealer ben ik nu, omdat hij het niet kan oplossen en ik helaas hem er op moet aanspreken.

Ik denk dat het probleem zit in de servers van renault en niet in de autos maar wat weet ik er van.... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door stefan-kadjar »

Angelo schreef:
stefan-kadjar schreef:Heeft er iemand al een nieuwere kaart dan Versie: 2015.06 ?
Ik heb een map update service en deze verloopt over 9 dagen. In de beschrijving staat '12-month subscription allowing at least 2 updates' maar die 2 updates per jaar worden dus lang niet gehaald. Waar betaal je dan voor? Misschien maar eens een klacht indienen bij Renault NL.
Dat heb ik net gedaan. Ik vind het onacceptabel dat de kaarten anderhalf jaar oud zijn. En inderdaad: ze schermen zelf met minimaal twee updates per jaar. Als ze dat nu niet redden, hoe weet ik dan dat als ik de kaartupdates aan schaf, ik komend jaar wel updates ga krijgen.

Ik heb tevens mijn beklag gedaan over de slechte werking van de verkeersinformatie. De helft van de tijd waarschuwt hij me voor files die er niet zijn en als er wel een file is, dan zie ik die niet terug komen. Het is allemaal een grote stap terug.
De files kloppen bij mij wel aardig, alleen ik krijg wel vaak meldingen van flitsers die er niet (meer) staan. Wat ik wel sinds een aantal dagen heb is dat ik omleidingen voorgesteld krijg die nog langer duren dan de huidige route... Als ik het voorstel annuleer krijg ik binnen een minuut gewoon doodleuk weer het voorstel. En dat terwijl ik heb ingesteld alleen een omleiding te willen als dit meer dan 15 minuten scheelt. Ik hoop echt dat er een upgrade mogelijk wordt naar Android Auto... want ik verwacht dat dat een stuk beter ontwikkeld is en ge-support wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door DHL »

Dat zijn wellicht meldingen voor mobiele radars die je krijgt. Komt niet door een fout van rlink, op mijn los toestel heb ik dit ook...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door stefan-kadjar »

DHL schreef:Dat zijn wellicht meldingen voor mobiele radars die je krijgt. Komt niet door een fout van rlink, op mijn los toestel heb ik dit ook...
Dat klopt, alleen verwacht ik dat de melding na een dag wel verdwijnt, maar soms krijg ik de melding een week lang (zelfde route woon-werk), terwijl de flitser er maar 1 keer stond (volgens flitsservice.nl)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door DHL »

Ha nee, dat is de bedoeling niet. Dat heb ik niet met mijn Coyote apparaat. Die 'valse' meldingen zijn verklaarbaar (controle reeds vertrokken of zo), maar dagenlang dezelfde melding krijgen, dat mag niet...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door El-Salvador »

Berichtdoor stefan-kadjar » 10 jan 2017 09:52

Angelo schreef:

stefan-kadjar schreef:
Heeft er iemand al een nieuwere kaart dan Versie: 2015.06 ?
Ik heb een map update service en deze verloopt over 9 dagen. In de beschrijving staat '12-month subscription allowing at least 2 updates' maar die 2 updates per jaar worden dus lang niet gehaald. Waar betaal je dan voor? Misschien maar eens een klacht indienen bij Renault NL.



Dat heb ik net gedaan. Ik vind het onacceptabel dat de kaarten anderhalf jaar oud zijn. En inderdaad: ze schermen zelf met minimaal twee updates per jaar. Als ze dat nu niet redden, hoe weet ik dan dat als ik de kaartupdates aan schaf, ik komend jaar wel updates ga krijgen.

Ik heb tevens mijn beklag gedaan over de slechte werking van de verkeersinformatie. De helft van de tijd waarschuwt hij me voor files die er niet zijn en als er wel een file is, dan zie ik die niet terug komen. Het is allemaal een grote stap terug.



De files kloppen bij mij wel aardig, alleen ik krijg wel vaak meldingen van flitsers die er niet (meer) staan. Wat ik wel sinds een aantal dagen heb is dat ik omleidingen voorgesteld krijg die nog langer duren dan de huidige route... Als ik het voorstel annuleer krijg ik binnen een minuut gewoon doodleuk weer het voorstel. En dat terwijl ik heb ingesteld alleen een omleiding te willen als dit meer dan 15 minuten scheelt. Ik hoop echt dat er een upgrade mogelijk wordt naar Android Auto... want ik verwacht dat dat een stuk beter ontwikkeld is en ge-support wordt.
Dat van de flitsers kan kloppen. TomTom levert namelijk geen online flits info meer aan. Daar heb je Coyote voor nodig. Ik heb de mobile flitsmeldingen uitgezet want hij laat daar alleen maar risico zones mee zien.
De File momleidingen is een bekend probleem en ik hoop dat Renault snel werkt aan een update...ik heb vandaag weer bij de dealer geinformeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Hoe kun je in de auto zien welke kaart versie je hebt ?

Renault geeft het antwoord "geen idee.... "

In de R-Link Toolbox staat dat er een kaart update is van 5400 GB met de aanduiding 2015.06.
De update al meerdere keren uitgevoerd (tijdrovend klusje) maar hij blijft aangeven dat er een kaart update is.

Heb dit bij Renault neergelegd, die gaan het uitzoeken..... effe wachten....
Maar heeft iemand tips ?

Dat met de kaart updates en de uitgifte data is je reinste struikroversmentaliteit van Renault.

Heel de wereld heeft al life time kaart updates gratis, Google bewijst dat de kaarten niet langer dan 2 maanden achterlopen met de laatste aanpassingen (het staat sneller op Google Maps dan dat de schep de grond weer uit is) en Renault laat ons astronomisch veel geld betalen voor kaarten van meer dan anderhalf jaar oud, geen updates en vage informatie hierover.

Dit is echt een schande, meer kan ik er ook niet van maken.

hoor graag of er tips zijn om te kijken welke kaart versie ik in de auto heb ?
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Izzy »

In de auto auto is dat zichtbaar.
ik weet het niet precies uit mijn hoofd.

Menu
Navigatie
Details
Kaarten

Zoiets is het.

Als 2015 06 eenmaal is geinstalleerd daarna je usb formatteren.
Dan stopt hij met steeds opnieuw voorstellen om de update te installeren.

In de toolbox wordt de update dan wel weer aangeboden maar dat kan je negeren.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door bakicc »

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door bakicc »

bakicc schreef:Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MM2014?? Basis content 2014_12? Ik heb de recentste kaart erin zitten. Dat zal de extra content zijn.

Kaarten zijn echt niet up to date.... net weer op de A1 zaanstad totaal de weg kwijt, de navi....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Warry
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 20:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Warry »

Na navraag bij Renault waar toch de kaartupdate voor RLink2 blijft..
2015.06 vind ik persoonlijk écht schandalig oud: meer dan een jaar ouder dan de auto zelf.

De reactie:

Wij verwachten dat de eerstvolgende kaartupdate voor uw R-Link systeem in februari kan worden aangeboden. We kunnen nooit de exacte datum aangeven van de eerstvolgende update.

Uw R-Link systeem is niet geschikt voor Apple CarPlay. In 2017 wordt Apple CarPlay gefaseerd uitgerold. Dit geldt echter alleen voor nieuw af fabriek in 2017 geleverde systemen (dus niet achteraf op bestaande systemen te installeren).

Dat laatste is dan weer erg balen! Hopelijk komen ze dan snel met Waze ondersteuning!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ronald_Mertens
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ronald_Mertens »

Na een Renault 5, 11, Scenic, 2x Grand Scenic nu een Megane Estate Bose DCI130 per Nov 2016.
Pracht auto, echt blij mee. En toen was er RLink2... De kaart, na update is dus de 2015.6 (anderhalf jaar oud).
Ik word wegen opgestuurd, die afgesloten zijn; omgeleid omdat nieuwe wegen niet op de kaart staan; gewaarschuwd voor flitspalen die al minimaal 2 jaar daar niet meer staan.
Klacht ingediend bij Renault Nederland. Na een behoorlijke tijd antwoord: "2015.6 kaart heet wel zo, maar dat is een wat ongelukkig gekozen naam, hij is véél recenter dan juni 2015. Dadelijk komt 2015.12 uit (ook ongelukkig gekozen?) en dan is alles weer up2date".
Gevraagd aan Renault of ze weten hoe oud ik ben (> 10) en dat ik hun antwoord ronduit beledigend vond.
Ook op Facebook even de vraag gesteld.... meteen erna van de site, kan er niets meer op antwoorden en of ik een pm wilde sturen. Ook gedaan, maar nog geen response.
Hiervoor in mijn Grand Scenic een TomTom Carminat Live; altijd up2date (4x per jaar_, nooit problemen.
Nu koop ik dus een auto van 33K en wat ik krijg is verouderde informatie.
Het lijkt als ik een nieuwe computer heb gekocht, er XP op geinstalleerd is, en de verkoper roept dat de "X" in XP voor 10 staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ronald_Mertens
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ronald_Mertens »

Ronald_Mertens schreef:Na een Renault 5, 11, Scenic, 2x Grand Scenic nu een Megane Estate Bose DCI130 per Nov 2016.
Pracht auto, echt blij mee. En toen was er RLink2... De kaart, na update is dus de 2015.6 (anderhalf jaar oud).
Ik word wegen opgestuurd, die afgesloten zijn; omgeleid omdat nieuwe wegen niet op de kaart staan; gewaarschuwd voor flitspalen die al minimaal 2 jaar daar niet meer staan.
Klacht ingediend bij Renault Nederland. Na een behoorlijke tijd antwoord: "2015.6 kaart heet wel zo, maar dat is een wat ongelukkig gekozen naam, hij is véél recenter dan juni 2015. Dadelijk komt 2015.12 uit (ook ongelukkig gekozen?) en dan is alles weer up2date".
Gevraagd aan Renault of ze weten hoe oud ik ben (> 10) en dat ik hun antwoord ronduit beledigend vond.
Ook op Facebook even de vraag gesteld.... meteen erna van de site, kan er niets meer op antwoorden en of ik een pm wilde sturen. Ook gedaan, maar nog geen response.
Hiervoor in mijn Grand Scenic een TomTom Carminat Live; altijd up2date (4x per jaar_, nooit problemen.
Nu koop ik dus een auto van 33K en wat ik krijg is verouderde informatie.
Het lijkt als ik een nieuwe computer heb gekocht, er XP op geinstalleerd is, en de verkoper roept dat de "X" in XP voor 10 staat.
Update: Renault heeft contact opgenomen, onderkend het probleem, beloofd beterschap en inderdaad even wachten op 2015.12 kaart. Mocht deze idd ook weer een jaar achterlopen en veel "gaten" hebben, dan neem ik weer contact op met Renault voor vervolgacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Alderaan »

Mij is door Renault NL verteld dat er in de 1ste week van Februari een nieuwe Rlink2 firmware update komt. Maar dat is onder voorbehoudt. Hierin zouden o.a. de traffic info en route omleiding problemen opgelost moeten gaan worden. Maar mij is ook verteld in October dat dit in Dec zou gebeuren en toen de jaarwisseling en nu weer begin Februari dus erg betrouwbaar is dit niet.
Wat kaart updates aangaat heb ik gehoord uit betrouwbare bron dat voortaan elke auto gratis een 3 jaar abbo gaat krijgen op kaartupdates. Of dat ook voor bestaande auto geld geen idee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Helemaal mee eens. Auto uit 2017 en systeem uit 2015.

Er wordt een hoop geld betaald en je bent geen eens up to date.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door DHL »

Zou enkel zijn voor nieuw geleverde voertuigen vanaf 1 januari (in Belgie)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ja hoe moeilijk kan het zijn als je gewoon de kaarten van TomTom overneemt. Die zijn gewoon goed dus hoe kan het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ronald_Mertens
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ronald_Mertens »

Het is nu half Februari en nog niets te bekennen.
Als het eind van de maand nog niet is geupdate, dan ga ik bij Renault een vervangende TomTom vragen, die het wel doet.
Wordt er een beetje (erg) kriegel van.
Zoals eerder gezegd: "een auto uit 2017 met routedata uit 2015"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



quiptix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door quiptix »

Ronald_Mertens schreef:Het is nu half Februari en nog niets te bekennen.
Als het eind van de maand nog niet is geupdate, dan ga ik bij Renault een vervangende TomTom vragen, die het wel doet.
Wordt er een beetje (erg) kriegel van.
Zoals eerder gezegd: "een auto uit 2017 met routedata uit 2015"
Ik vind die verouderde kaarten een minder groot probleem dan slecht werkende (navigatie) software.
En ik denk dat de kaartdata helemaal niet zo oud is, want ik kom rotondes en stukken weg tegen die in 2015 zeker nog niet bestonden en toch in de navigatie opgenomen zijn.

Vincent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Gebruikt er iemand Coyote V2 en wat zijn de ervaringen daarmee. Licentie is standaard volgens mij maar 3 maanden actief dus voordat ik dat installeer wil ik graag wat ervaringen horen. Voor de rest heb ik persoonlijk met de navigatie als zodanig weinig problemen. Tja wellich kom je wel eens op een nieuw stukje weg dat nog niet in de navigatie zichtbaar is. Als dat nou het ergste is. De kaarten zijn echt niet dusdanig verouderd dat je hier echte problemen mee hebt. Ben het wat dat betreft ook wel met Quiptix eens.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Guglielmo schreef:Gebruikt er iemand Coyote V2 en wat zijn de ervaringen daarmee. Licentie is standaard volgens mij maar 3 maanden actief dus voordat ik dat installeer wil ik graag wat ervaringen horen. Voor de rest heb ik persoonlijk met de navigatie als zodanig weinig problemen. Tja wellich kom je wel eens op een nieuw stukje weg dat nog niet in de navigatie zichtbaar is. Als dat nou het ergste is. De kaarten zijn echt niet dusdanig verouderd dat je hier echte problemen mee hebt. Ben het wat dat betreft ook wel met Quiptix eens.
Met de navigatie op zich heb ik niet echt een probleem. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat de meeste files pas zichtbaar worden als ik eenmaal stilsta. Google Maps (alsook m'n jaren oude losse tomtom live) doen het veeeeeeel beter.

Wat de Coyote betreft, ik heb 'm geactiveerd gehad (toch 3maand gratis) en heb' m na enkele dagen terug weggegooid. Ik probeer m'n snelheid sowieso wat te beheersen en werd onnozel van de vesproken meldingen van dat ding. Je kan die namelijk niet permanent stil zetten, maar moet dat telkens opnieuw doen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



quiptix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door quiptix »

Guglielmo schreef:Gebruikt er iemand Coyote V2 en wat zijn de ervaringen daarmee. Licentie is standaard volgens mij maar 3 maanden actief dus voordat ik dat installeer wil ik graag wat ervaringen horen. Voor de rest heb ik persoonlijk met de navigatie als zodanig weinig problemen. Tja wellich kom je wel eens op een nieuw stukje weg dat nog niet in de navigatie zichtbaar is. Als dat nou het ergste is. De kaarten zijn echt niet dusdanig verouderd dat je hier echte problemen mee hebt. Ben het wat dat betreft ook wel met Quiptix eens.
Ik heb het welgeteld 2 weken actief gehad in de auto. Ik werd helemaal gek van die dame die maar bleef waarschuwen. Na dat merendeels uitgezet te hebben redelijk werkbaar, maar het blijkt in Nederland nauwelijks gebruikt te worden. Flitsmeister of Waze werken in NL daar toch beter in. In Belgie daarintegen is het wel heel groot. Daarnaast vind ik de kosten echt veel te hoog irt wat het oplevert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Izzy »

Ik heb Coyote drie maanden geprobeerd maar het niet gemist toen de drie maanden voorbij waren...
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ik gebruik het nu maar vindt het ook niet erg spannend.
Heb er nog niet veel aan gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

keesenjos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:46
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door keesenjos »

Izzy schreef:Er is een update van de kaarten voor Europa :clap:
5400 MB
Hij staat nu te downloaden. Het gaat niet heel erg snel, maar dat doet er niet toe. Fijn dat-ie er is.
Bij mijn Scenic IV gaat R-Link voor de 4e keer kaart 2015-06 updaten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Nou die staat bij mij al weken als nieuw maar is zo oud als het maar zijn kan. Update blijft overigens gewoon staan ondanks dat deze al geïnstalleerd is.

Veel wegen in de randstad als rotterdam en Spijkenisse kloppen niet, terwijl deze wegen al meer dan een jaar in gebruik zijn.

Hiep hoi leve het R Link 2 Systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

keesenjos schreef: Bij mijn Scenic IV gaat R-Link voor de 4e keer kaart 2015-06 updaten?
Effe USB-stickje leegmaken (of toch alle R-Link gerelateerde bestanden verwijderen).
Daarna terug in R-link steken. Deze zal de bestanden voor de toolbox-koppeling terug aanmaken zoals het hoort.

Blijkbaar is R-link uit zichzelf niet slim genoeg om te zien dat ie een bepaalde update al gehad heeft... Zolang deze op de USB-stick staat, zal ie 'm dus telkens opnieuw willen installeren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Bij mijn blijft ook de site zelf wanneer ik inlog dat er een update is. Dat is ook 2015-06 terwijl hij al is geïnstalleerd. Van alles geprobeerd maar de update van 2015-06 blijft terugkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Red Devil schreef:Bij mijn blijft ook de site zelf wanneer ik inlog dat er een update is. Dat is ook 2015-06 terwijl hij al is geïnstalleerd. Van alles geprobeerd maar de update van 2015-06 blijft terugkomen.
Ook nadat je leeg stickje in de auto gestoken hebt, en daarna in de r-link toolbox op pc/mac gesynchroniseerd hebt?
Bizar dan, maar het blijft Renault natuurlijkAfbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ja ook dan nog steeds :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht