radio-logo op dashboard

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

radio-logo op dashboard

Bericht door Bert O. »

(R-link 2 - Megane 2016)

Als digitale radio speelt, en ik heb de radio-aanduiding aanstaan op het dashboard, dan verdwijnt regelmatig de naam van de zender. In de plaats komt dan (enkele cm lager) een soort van yin-yang-logootje. Dit staat er 1 à 2 seconden en dan komt de zender-naam terug.

Op de display van de radio zelf gebeurt er niets, je hoort ook niets. Het heeft mijns inzien dus niets te maken met signaal kwijt ofzo...

Iemand enig idee wat het wil zeggen?


Het logootje verschijnt op dezelfde plek als waar het 'afstemknopje' verschijnt als je van zender verandert...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door puccini »

Misschien moet je het probleem wat duidelijker omschrijven, ik ben ook in het bezit van een Megane 2016 maar begrijp het niet echt !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door Bert O. »

Heb even in de rapte een fotootje gemaakt. Hopelijk is dit wat duidelijker dan mijn verhaal...

Op het moment dat dit icoontje actief wordt, telkens enkele seconden, verdwijnt de aanduiding van de naam van de radio tijdelijk.

Het lijkt overigens alsof ik niet van zender kan veranderen met het wieltje aan het stuur, op het moment dat dit icoontje brandt...

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 okt 2016 05:53
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door Lj-75 »

Volgens mij is de radio op dat moment alternatieve frequenties aan het zoeken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door TheWizardbc »

Bij DAB heb je geen alternatieve frequenties, alleen bij FM.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door TheWizardbc »

Bij DAB heb je geen alternatieve frequenties, alleen bij FM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door Bert O. »

Bij DAB heb je wel degelijk alternatieve frequenties.
Meestal wordt er effectief gebruik gemaakt van een single-frequency network, maar bijvoorbeeld bij de verschillende 8FM en Decibel-versies (die in de regionale paketten zitten) schakelt de radio wel degelijk over van de ene naar de andere als de ontvangst slechter (te slecht) wordt. Zo ook voor zenders (KBC bijvoorbeeld) die in meerdere (regionale) paketten zitten.

Ik vermoed zelf dat het logootje aangeeft dat de 'lijst' wordt ge-update, maar da's moeilijk te achterhalen, want er zit inmiddels zodanig veel op DAB dat je veel te onthouden heb en te zoeken hebt om een verschil voor of na te zien...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: RE: Re: radio-logo op dashboard

Bericht door TheWizardbc »

Bert O. schreef:Bij DAB heb je wel degelijk alternatieve frequenties.
Meestal wordt er effectief gebruik gemaakt van een single-frequency network, maar bijvoorbeeld bij de verschillende 8FM en Decibel-versies (die in de regionale paketten zitten) schakelt de radio wel degelijk over van de ene naar de andere als de ontvangst slechter (te slecht) wordt. Zo ook voor zenders (KBC bijvoorbeeld) die in meerdere (regionale) paketten zitten.

Ik vermoed zelf dat het logootje aangeeft dat de 'lijst' wordt ge-update, maar da's moeilijk te achterhalen, want er zit inmiddels zodanig veel op DAB dat je veel te onthouden heb en te zoeken hebt om een verschil voor of na te zien...
Je hebt ook helemaal gelijk, maar het is geen AF zoals bij FM, de achterliggende techniek is heel anders. Ik krijg mijn Mégane volgende week, zal het eens in de gaten houden. Ik rij door heel NL, dus schakel veel over tussen de masten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: RE: Re: RE: Re: radio-logo op dashboard

Bericht door Bert O. »

TheWizardbc schreef:
Bert O. schreef:Bij DAB heb je wel degelijk alternatieve frequenties.
Meestal wordt er effectief gebruik gemaakt van een single-frequency network, maar bijvoorbeeld bij de verschillende 8FM en Decibel-versies (die in de regionale paketten zitten) schakelt de radio wel degelijk over van de ene naar de andere als de ontvangst slechter (te slecht) wordt. Zo ook voor zenders (KBC bijvoorbeeld) die in meerdere (regionale) paketten zitten.

Ik vermoed zelf dat het logootje aangeeft dat de 'lijst' wordt ge-update, maar da's moeilijk te achterhalen, want er zit inmiddels zodanig veel op DAB dat je veel te onthouden heb en te zoeken hebt om een verschil voor of na te zien...
Je hebt ook helemaal gelijk, maar het is geen AF zoals bij FM, de achterliggende techniek is heel anders. Ik krijg mijn Mégane volgende week, zal het eens in de gaten houden. Ik rij door heel NL, dus schakel veel over tussen de masten.
Ok, achterliggende techniek ken ik de ballen van, maar het eindresultaat is wel min of meer hetzelfde. Alleen slaagt Renault er helaas niet in om een degelijke radio-bouwer als partner te vinden. Waar is de tijd van de oerdegelijke Blaupunkt die desnoods tien keer per minuut quasi onhoorbaar van FM-frequentie wisselde...Bij de Renault-radio's lukt het AF-gebeuren op FM nog niet eens deftig, laat staan op DAB..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: radio-logo op dashboard

Bericht door Bert O. »

Ik kan bevestigen dat het logootje aangeeft dat de 'lijst' bijgewerkt wordt.
Vanmorgen wat getest, en idd, na het verschijnen van het logootje verdwenen bijvoorbeeld de zenders van RTBF uit de lijst.
Daarna simpelweg de test gedaan: manueel de lijst laten bijwerken (via menu) en dan verschijnt het logootje ook. Dom natuurlijk van dat niet eerder uit te proberen :s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht