Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Afgelopen maandag gaf mijn Espace de melding 'inspuiting controleren'. Hij ging in de noodloop en net voor een tunnel kon ik hem stilzetten. Herstarten en de melding was weg, helaas voor korte duur. Aangezien ik richting Venlo moet (195km enkel reis) op de maandag en ik het zat werd elk parkeerterrein op te zoeken ben ik naar de Renault garage gereden om de melding uit te lezen. Diagnose: EGR-klep is kapoet. Op zich logisch na 322.000 km, hij heeft zijn dienst wel bewezen. Dus nieuwe besteld en deze is gister gemonteerd. Auto weer opgehaald en bij het overzetten van mijn spullen zag ik de melding weer verschijnen .
Monteurs snapten het niet. De EGR-klep was opnieuw ingelezen, maar er bleek een extra melding te zijn dat de verstuivers niet herkend werden. Deze gaan ze vandaag handmatig inlezen als ik het goed heb begrepen. Ik snap alleen niet dat de verstuivers niet herkend worden. Het een lijkt mij niet met het ander te maken te hebben. Wat is jullie mening in deze?
Inderdaad vreemd dat deze melding bij de eerste uitlezing niet aanwezig was.
Lijkt me ook niet samen te hangen met elkaar,maar dit soort fratsen zag ik regelmatig.
Beurt met distr.riem uitgevoerd,bij starten meteen nokkenas storing. Alles keurig op tijd,sensor defect.
Veel gevallen van raar maar waar..
Was idd raar maar waar. Gegevens van de verstuivers zijn er handmatig overgezet waarna de melding weg was. Blijf het apart vinden, ook dat hij nu na het bezoekje bij de dealer bijvoorbeeld langer voorgloeit dan hij ervoor deed. Snap dit verband ook niet, maar ga er verder maar geen aandacht aan geven, de auto rijdt onverminderd heerlijk.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ben gestrand in Duitsland vandaag, esp en inspuiting meldingen nadat ik 200 km over besneeuwde snelwegen gereden ben.
Betreft Renault espace IV phIII 2.0T bj 2010 automaat.
Schijven achter zijn net vervangen (piepen wel een beetje) voor moet nog...
Hoi, een beetje een lang verhaal, maar... we hebben een Espace IV met de 2.0dCi motor, 150pk.
Vorige jaar gaf hij bij acceleratie de melding Inspuiting defect . Met een piepje en 'stop' op het dashboard. Je kon *kuch* wel doorrijden, maar even later...
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
Hoi .
Mijn Clio2 1.5 68pk startte vorig jaar heel soms niet goed.
Laatste weken is het zowat dagelijks dat ie niet meteen aanslaat.
Zowel koud/warm.
Als ie niet meteen aanslaat , stop ik met starten. tweede of derde keer doet ie het wel....
Heb Espace 2.0 DCI, 145.000km, Initiale uit 2014. De electrische fan in motorcompartiment draait in de winter bij 0 graden en zojuist de motor gestart. Dus geen sprake van hoge of verhoogde koelwater temperatuur. Al paar maal naar gekeken door van...
Ik krijg een storing injectie systeem kontroleren. Na uitlezen blijkt het code p0095 en p0096 te zijn. Storing aan de inlaatluchttemperatuursensor . Maar waar zit die precies? Ik weet niet hoe hij er uit ziet en waar die zit. Ik zou hem graag zelf...