Ik heb een Renault Laguna 2002 grand tour. Een 1.8 16v.
Wanneer ik optrek bij een stoplicht en m vervolgens doorschakel naar zijn 2de versnelling dan is het net als of hij in zijn nood loop valt. Als of ik iemand sleep die zijn voet op de rem houdt. Echter wanneer ik wat gas bij geef dan schiet hij er doorheen en rijdt t weer normaal, totdat ik weer overschakel. Dan herhaald het probleem zich weer ook van 3 naar 4 enz enz.
Ik heb geen foutcodes.De auto is uitgelezen met een bosch een soortgelijke uitlees computer en bij de Renault dealer zelf.
Ook heeft de anwb een diagnose getracht te geven.
Deze laatste rade me aan het brandstof filter te vervangen.
Dat heb ik gedaan dat tevens meteen een nieuwe pomp werd. Hielp niets.
Bobines waren het volgende wat er gedaan moest worden volgens de Renault dealer. Ook dit hielp niet.
Mijn gasklephuis is gereinigd, ook niet. Nokkenas tandwiel is ook niet stuk. Kan geen vacuum lek vinden.
Mapsensor op het inlaat maakt ook geen verschil en de brandstofdamp afvoer op t inlaatspruitstuk is ook heel.
Wie herkend dit en kan me hierbij helpen want ik ga niet ieder component vervangen tot ik het goede (lees kapotte) onderdeel gevonden hebt.
Xtra info is koppelingsplaten zijn vervangen met drukgroep en druklager.
Distributie is pas gedaan compleet met loop/spanrol en waterpomp.
Multieriem ook met loop/spanrol en trillingsdempende krukaspoulie.
Brandstofpomp/filter.
Bobines/bougies.
Mapsensor is uitgewisseld.
Dit alles in het afgelopen halfjaar.
Wat ik wel af en toe zie is het service lampje / sleutel symbool op mijn scherm maar dat is af en toe.
Inhouden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut