6 februari j.l. heb ik een update beloofd.
Vandaag met monteur een stukje gereden. Nou vond ie opeens ( na 4 bezoeken ) dat er toch iets niet in de haak is met de automaatbak.
Er ging de goede man een lichtje branden toen ik zei dat de auto bij uitrollen en BIJNA stilstand ( ca. 12-14 km/uur op de teller ) nog steeds in de TWEEDE versnelling staat. Dat kan niet zei hij eerst. Bij uitrollen de hendel op MANUEEL ( dan zie je namelijk in welke versnelling de bak staat ) en inderdaad nog steeds in 2. Dat gaf bij hem de doorslag. Hierdoor krijg je het slippende koppelingsgevoel. Wellicht dat mensen met hetzelfde probleem dit ook eens uitproberen. ?
8:30 uur heb ik de Captur achtergelaten met - voor de 1e keer - een iets andere stemtoon

. Zo iets van "zoek het nou maar uit, ik word er ziek van".
Het rijplezier in deze fijne auto wordt mij helemaal ontnomen door die @#$% automaat. In de 1e en 2e versnelling. 3,4,5 en 6 niets aan de hand.
Over een tijdje verloopt mijn garantie, en in dat geval kan ik uit eigen zak wie weet hoeveel euro's aftikken voor een nieuwe bak.
16:00 uur telefoon dat de Captur klaar is.
17:00 uur Dag meneer, u krijgt een NIEUWE automaat. Dat hebben wij met Renault Nederland voor u geregeld. Nou.. dat is mooi na 4 werkplaats bezoeken.
Maar niettemin ben ik hééél erg blij met die mededeling.
Nog geen afspraak kunnen maken omdat ie niet in voorraad is bij Renault.(!?) Zijn er dan zo veel EDC's die niet functioneren.
Update volgt.