ScenicII faseI stroomuitval boardcomputer
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ScenicII faseI stroomuitval boardcomputer
Beste Scenicrijders,
ben net nieuw hiero en heb scenic-topics bekeken, maar kon geen item hierover vinden. Dus ik denk ik stel de vraag even:
Net een ScenicII faseI 1.5dCi gekocht. Prima auto en ook nog 3 maand garantie maar zomaar ineens, onafhankelijk van de rijtijd zet de boardcomputer zich weer op 0. Gevolg, eigenlijk nix maar de dagtellers staan weer op nul, verbruik volgens mij niet en het klokje moet weer ingesteld worden. Kan het zijn dat er normaliter een batterij in zit die nu wellicht leeg is en vervangen moet worden en zo ja waar zit ie dan?? Hoor graag de reactie...
Thx, Geertjan
ben net nieuw hiero en heb scenic-topics bekeken, maar kon geen item hierover vinden. Dus ik denk ik stel de vraag even:
Net een ScenicII faseI 1.5dCi gekocht. Prima auto en ook nog 3 maand garantie maar zomaar ineens, onafhankelijk van de rijtijd zet de boardcomputer zich weer op 0. Gevolg, eigenlijk nix maar de dagtellers staan weer op nul, verbruik volgens mij niet en het klokje moet weer ingesteld worden. Kan het zijn dat er normaliter een batterij in zit die nu wellicht leeg is en vervangen moet worden en zo ja waar zit ie dan?? Hoor graag de reactie...
Thx, Geertjan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
opgelost......
tja...soms moet je het toch echt zelf uitzoeken, maar dan heb je ook wat. Via een speciaal bedrijfje is uiteindelijk een printplaatje vervangen uit de teller waar een breukje in zat....je verzint 't niet... en nu is ie weer zoals bedoeld...storingsvrij
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: opgelost......
Fijn te lezen. Want wie deze storing ooit eens krijgt, hoeft dan niet meer zover te zoeken.schag03 schreef:tja...soms moet je het toch echt zelf uitzoeken, maar dan heb je ook wat. Via een speciaal bedrijfje is uiteindelijk een printplaatje vervangen uit de teller waar een breukje in zat....je verzint 't niet... en nu is ie weer zoals bedoeld...storingsvrij
Mart
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
Re: opgelost......
Ik denk hetzelfde probleem te hebben. Waar heeft u dit euvel laten repareren en wat kostte dat? Mijn Renault garage zegt dat het hele insturmentenpaneel hiervoor vervangen moet worden, maar dat kost €750,- inclusief montage. Ik heb sterke twijfels bij hun advies.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Heb in de historie van mijn Scénic gezien dat de tellerbak compleet door deze storing is vervangen.
Zal wel een kwaaltje zijn denk ik.
Zal wel een kwaaltje zijn denk ik.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut