ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Plaats reactie

ENQUETE: wat zijn jouw ervaringen met opladen van je Zoe? (meerdere antwoorden mogelijk)

1) Ik heb nooit problemen met laden / niet meldenswaardig.
8
11%
2) Ik heb amper problemen met laden (zeg minder dan 1x per maand) / ervaar dit niet als probleem.
12
17%
3) Ik heb regelmatig problemen met laden (zeg meer dan 1x per maand)
11
15%
a) met een particuliere lader (alleen als je 2 of 3 hebt gekozen)
4
6%
b) met een publieke lader (alleen als je 2 of 3 hebt gekozen)
17
24%
c) laden in combinatie met activeren standkachel (alleen als je 2 of 3 hebt gekozen)
3
4%
d) met laden op 'oudere' laders rond de 3,7kW (alleen als je 2 of 3 hebt gekozen)
7
10%
e) op 'nieuwere' laders vanaf 11kW en hoger (alleen als je 2 of 3 hebt gekozen)
10
14%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Diverse gesprekken en topics op dit forum volgend, gecombineerd met mijn eigen ervaringen, vraag ik me af of en zo ja in welke mate wij Zoe rijders laadproblemen kennen. Enerzijds krijg ik signalen van mensen die problemen kennen maar net zo goed krijg ik feedback over mensen die NOOIT problemen ervaren. Dat is opmerkelijk en dat wil ik trachten te doorgronden.

Daarom wil ik jullie allemaal vragen naar je ervaringen door a) het invullen van de enquete en b) het aanvullen van commentaar.

Belangrijk om te weten is:
- heb je problemen ja/ nee?
- indien ja hoevaak?
- is dat voornamelijk met eigen (privé) lader of publieke laders (Nuon/ Essent/ anders?)
- geldt dit voor gewoon laden (tot 3,7kW) of snelladen (tot 22kW?)?
- zijn er bijzondere omstandigheden (relatie met bijvoorbeeld standkachel?)
- hoe oud is jouw Zoe (datum op kenteken gezet)?

Kortom doe mee en help ons, en jezelf, duidelijk te krijgen waar we de oplossing(en) moeten zoeken!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Excuses, ik heb de enquete aangepast. In de oude opzet kreeg je een verkeerd beeld omdat je meerdere opties kon aangeven. Daarom heb ik e.e.a. aangepast in 3 hoofdopties (geen/ beetje/ meer) en 5 subvragen die relevant zijn voor beetje en meer.

De getoonde % zijn dus onjuist/ misleidend maar onoverkomelijk omdat ik 2 vragen in één enquete tracht te moffelen.


Daarom het verzoek voor diegenen die het al ingevuld hadden e.e.a. opnieuw in te vullen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Alhoewel de poll nog lang niet representatief is voor 'de gemiddelde Zoe' kan ik voorlopig voorlopig constateren dat van de 7 mensen die de moeite namen deze poll in te vullen er 5 wel eens een storing hebben (meegemaakt). Vooralsnog lijkt me dat best veel.

Voordat ik conclusies durf / wil trekken hoop ik dat iedere Zoe rijder eventjes een vakje of wat aankruist.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Zelf heb ik geen noemenswaardige problemen gehad met laden. Ik zou toch de auto na laten kijken of kijk zelf ook eens bij de laadhistory die je kunt bekijken bij myconnect. Misschien staat daar wat bij wat er mis is gegaan.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Na laten kijken? Mijn auto is zowel door mijn dealer als Renault Nederland/ Frankrijk uitvoerig (dagenlang) gecontroleerd. Er is ook een foutmelding gevonden echter de oorzaak wordt bij de lader gelegd (of de aarding daarvan). Omdat de leverancier van de lader ook sterke argumenten heeft om het bij Renault te zoeken (alles is gecontroleerd/ andere lader/ andere Zoe) probeer ik dan maar te onderzoeken of er een 'rode draad' te vinden is. Bijvoorbeeld door te onderzoeken of meerdere Zoe's hier last van hebben. In Renault woorden:"kritisch reageren".
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door MartijnEV »

Je zou de laadpaal-installateur kunnen vragen om de aarding door te meten. De weerstand moet 100 Ohm of minder zijn.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Jullie hebben het over aarding. Ik heb onder mijn auto een anti misselijkheid stripje hangen die op de grond hangt. Ik vond dat altijd onzin maar sindsdien wordt mijn dochter niet meer misselijk. Het heeft iets te maken met de lading in de auto die opgebouwd wordt. Ik heb ook nooit last van laadproblemen :think:
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door E-mission »

Placebo pillen zullen ook prima bij haar werken :-).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door MartijnEV »

Dat stripje zal in ieder geval geen invloed hebben op de aarding van Zoe's laadsysteem (niet verbeteren/veranderen).
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door PieterZoe »

ik heb 'geen problemen' ingevuld maar met de opmerking dat ik voorheen heel veel laadproblemen had. Dit was voorbij toen mijn BCB is vervangen. Daarna nooit meer laandproblemen gehad (behalve met de Essentpaal in het Amsterdamse Bos die blijkbaar niet goed geaard is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Die nuance lijkt me wel terecht ;-)
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeroenprincen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 00:36
Actief als: particulier

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Jeroenprincen »

Laadproblemen is een understatement. Na 200 kilometer in een week en opladen bij paal thuis begin december 2013 voor het eerst geprobeerd te laden aan publieke paal. Na een minuut sloeg systeem al rood uit. Andere contactpunt eensgelijks. Bij ANWB geprobeerd, lukte ook niet. Reactie renault Nederland: u heeft verkeerde kabel gebruikt en daarom moet u zelf nieuwe elektromotor van EUR 4.500 betalen. Het was de kabel die renault dealer er zelf bijgeleverd had!
Na aansprakelijkstelling kwam dag later nieuw antwoord: elektromotor zou uit coulance door Renault toch worden vervangen. Was inmiddels kerstmis en het ding moest uit Frankrijk komen. Dus twee weken wachten. Daarna werkte opladen door dealer weer niet, toen is kabelboom vervangen. Weer storing, toen is alle software in motorruimte vervangen. Weer storing bij dealer, daarna is oplader vervangen. Inmiddels is het eind januari en morgen zou ik na 7 weken mij ZOE dan eindelijk terugkrijgen. In de tussentijd vrolijk met mijn eigen AUDI kunnen blijven rijden want eerste twee weken geen garantie dus geen vervangende auto gekregen. Na 7 weken biedt men als compensatie alleen een extra jaar garantie op carrosserie aan. Alsof een auto die op 2 maanden 7 weken stilstaat kan slijten en alsof je nog jaar langer met die auto zou willen rijden.
Maar morgen kan ik auto weer niet ophalen. Voor opnieuw afleveren mag ik ruim EUR 700 betalen ( zou in Frankrijk niet goed zijn gedaan volgens renault hier) maar nu is er weer een software probleem waardoor Rlink met reeds gekochte TomTom navigatie het nog niet doet. Wat houdt die aflevering bij renault in als zelfs dit het na 7 weken niet doet en men gewoon doet alsof je moet betalen voor "aflevering"?

Renault Nederland snapt niets van service en hoe om te gaan met klanten. Je krijgt geen papieren overzicht van geconstateerde gebreken en uitgevoerde herstelwerkzaamheden. Zoe is technisch niet goed en duidelijk veel te vroeg op de markt gebracht. Mijn eerste en laatste Renault en pas 200 kilometer mee gereden in inmiddels 8 weken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door renault15.17 »

Jammer dat je een valse start hebt gemaakt met de Zoe. Ik hoop voor je dat je snel in je Zoe kunt gaan rijden en dat je er met Renault uit komt.
Dat de Zoe technisch niet goed zou zijn, ben ik niet met je eens. Er rijden in Europa nu een kleine 10.000 Zoe’s rond en het overgrote deel maakt normaal en probleemloos zijn kilometers. Er is geen model bij Renault welke zo’n hoge tevredenheid scoort (98%) bij zijn eigenaren. Ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt, maar houd hoop. Als je dadelijk eenmaal elektrisch kunt rijden, wil je waarschijnlijk niet anders meer.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door fivari »

Er is geen model bij Renault welke zo’n hoge tevredenheid scoort (98%) bij zijn eigenaren.
Waar vind je deze cijfers? Benieuwt me wel.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Er is geen model bij Renault welke zo’n hoge tevredenheid scoort (98%) bij zijn eigenaren
Dit zou ik toch beter willen begrijpen. Niet alleen omdat ik uit principe moeite heb met zo'n hoog cijfer (ook bij Tesla) maar ook omdat er toch bij veel mensen toch wel wat dingen moeten verbeteren bij hun Zoe. Kortom ik heb reden om deze cijfers anders te interpreteren.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeroenprincen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 00:36
Actief als: particulier

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Jeroenprincen »

Dat onderzoek ontvang ik graag!
Van de reparerende dealer vernam ik dat bij een andere Zoe ook al de elektromotor moest worden vervangen toen Renault Nederland nog stelde dat het mijn eigen fout bij opladen was waardoor ik het zelf mocht betalen. Dat was dus niet EUR 4 op 100 kilometer zoals Renault adverteert maar EUR 4000 op 100 kilometer!
Daarna nog nieuwe kabelboom, motorsoftware en oplader moeten vervangen. Blijkbaar zijn al die defecten voor Renault zelf niet in 1 oogopslag te zien. Niet in fabriek bij aflevering en niet bij dealer als er gebreken zijn. Dat lijkt mij dan technisch geen goed uitontwikkeld product. En Rlink en SD card werkt niet. Die klachten zijn op dit forum toch echt meer te lezen om 98 % tevredenheid te vermoeden.
De actieradius is vanaf november niet meer dan 110 kilometer geweest, dat is ook veel minder dan de 150 km waarmee geadverteerd wordt. Zou ook maar 2% van de Zoe rijders daar last van hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door renault15.17 »

Link naar de uitspraak 98% tevredenheid: http://blog.renault.com/en/2014/01/27/f ... -flagship/

@Jeroen: er wordt door Renault gesproken over een reële actieradius van 100-150 km. Waarbij 100 km geldt voor de winter.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hallo Jeroen,

Wat een toestand zeg.
Wat had je precies fout gedaan volgens Renault? Had je de auto direct op een 380 stopcontact aangesloten of zo?

Qua bereik is best veel mogelijk. Ook in de wintermaanden.
Gisteravond vanuit westervoort naar montfoort gereden en weer terug naar vleuten via snelweg (102km) en ik had nog 47 km over toen ik thuis kwam. Mijn auto staat zelfs op winterbanden. Snelheid op snelweg 94km per uur.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeroenprincen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 00:36
Actief als: particulier

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Jeroenprincen »

@renault15.17: dat is toch geen onderzoek laat staan een te verifiëren representatief onderzoek! Dat is een persbericht van Renault zelf met alleen maar dit getal erin. Doet toch denken aan reclame van " Wij van WC eend adviseren WC eend" .

@ smartrix zoe: ik zou de verkeerde meegeleverde kabel hebben gebruikt, die door Hartge is gemaakt. Ik heb Zoe zelf uit Frankrijk geïmporteerd omdat die in Nederland niet meer zeker voor 31 december te leveren was toen ik in oktober bij Renault dealer in Vlaardingen was. Franse aansluiting voor openbare kabels is anders dan in Nederland dus heb ik van Renault in Frankrijk een kabel voor Nederland er bij gekocht. Hartge kabel is gewoon goede kabel en algemeen gebruikt voor electrische auto's waaronder Tesla. Was openbare paal van Eneco bij Wolfslaar in Breda. Ik vind het zelf verbazingwekkend dat er dus geen beveiliging is dat als verbinding met paal niet goed is om wat voor reden dat dan gelijk hele elektromotor kapot is.
Ik hoop ook op vele mooie rustige kilometers want die 200 gereden kilometers bevielen prima en het hele concept spreekt mij nog steeds zeer aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

@Dave, dank voor de link. Helaas is het echt een 'hoera-verhaal' zonder onderbouwing hoe die statistiek tot stand is gekomen. Hoeveel mensen zijn er geraadpleegd? Wat waren de vragen? Is er een a-selecte of selecte steekproef gedaan etc.etc.

De reacties op dit forum weerspreken het cijfer van 98%. Ben ik niet ontevreden en ben jij heel tevreden maar nog halen we dan 98% klanttevredenheid (= bijna 100% of een 10?) niet.

Kortom ik kan relatief weinig met het statement zoals het er nu staat.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door E-mission »

Wat een verhaal, Jeroen. Ik snap een heleboel dingen uit je verhaal niet. Als de stekker past (Mennekes), dan behoort alles het gewoon te doen. Ook een Fransman die naar NL rijdt moet gewoon kunnen inpluggen. Als de laadpaal een verkeerde lading wil doorgeven zal de Chameleon lader dat vanzelf weigeren, dat is de beveiliging. En dan is de Zoe lader nog flink pietluttig ook. Het zou dus gewoon niet moeten kunnen, een verkeerde lading zal niet geaccepteerd worden. Anders heb je natuurlijk teveel veiligheids risico's. Als er iets mis zou gaan met het laden, dan is de elektromotor wel het allerlaatste wat kapot zou gaan lijkt mij. Een probleem met de lader zou ik dan wel verwachten, of de accu als de lader alsnog dom genoeg is een verkeerde spanning door te geven (wat eigenlijk ook niet kan). Maar de motor?

Hoe dan ook duidt het op een niet werkende beveiliging in de lader en valt logischerwijs alles onder garantie. Nog een keer afleverkosten na een reparatie? Geen garantie eerste twee weken? De Renault garantie is vanuit de fabriek, dat zou niet moeten uitmaken.

Ik snap echt niet veel van wat je allemaal hebt meegemaakt, maar ik neem aan dat je al contact hebt met de consumentenbond of Bovag?

Overigens weet ik van de Renault dealer hier dat er in oktober nog genoeg Zoe's her en der te vinden waren in NL, niet kunnen afleveren voor eind december klinkt erg vaag (verzending kostte voor mijn Zoe een maand sowieso).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door HarmOtten »

Ik heb gelukkig weinig problemen met laden, maar als het voorkomt, is het meestal wel vervelend.
Een paar voorbeelden:
  • Ter voorbereiding op mijn reis naar Zwitserland, ben ik in Duitsland eerst even wezen testen in Kalkar. Daar bleek 1 van de 2 aansluitingen van de laadpaal van RWE het niet te doen.
  • Tijdens mijn reis naar Zwitserland en weer terug, had ik problemen bij 1 laadpaal van e-laad in Arcen, bij 3 laadpalen van RWE (11 kW) Duitsland, en bij 1 snellaadpaal (22kW AC / 50kW DC) in Zwitserland. Details hierover kan je lezen in het uitgebreide verslag van mijn reis: http://www.olino.org/articles/2013/12/0 ... weer-terug of http://www.anwb.nl/auto/themas/elektris ... witserland
  • Mijn privé oplaadpunt van ev-box. Men had de software van afstand ge-update, waardoor het laden met de ZOE niet meer lukte. Dit was de volgende dag wel weer opgelost, en ze beloofde dit ook niet meer op deze manier te doen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door avdvee »

Ik moet zeggen dat ik sinds de vervanging van de motor, TCU en BCB geen problemen meer ervaar ....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door Hachy »

Sinds vervanging van de BCB heb ik nagenoeg geen problemen meer, behalve nog wel wat gedisco bij EV-boxen die uiteindelijk dan wel beginnen met laden. Met de lader die in juni 2016 geleverd is heb ik wel veel problemen gehad. (van de een op de andere dag veel problemen, vanaf 8 oktober '16) Ook bij Fastned.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: ENQUETE: laadproblemen met de Zoe?

Bericht door rgr »

Ik heb op 2x na, nog nooit problemen gehad met laden. Beide keren lag dit aan de paal, deze sprong in storing en ik stond met een rode neus. De 1e keer was in België, we hadden de auto pas net. De 2e keer was in Burdaard aan een paal vol spinnenweb.

Op alle snelheden gaat het prima, ook op langere afstanden en meermaals 43Kw laden, geen enkel probleem. Wel is in 2016 de motor vervangen ivm aandrijfgeluiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in