Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja ook dan nog steeds :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ronald_Mertens
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ronald_Mertens »

Van Renault gehoord, dat de update 2015.6 inderdaad gewoon terug blijft komen (is een bug).
Dit zou met versie 2015.12, die in Februari zou komen (ook met systeemupdates), opgelost zijn.
Er komt echter nog steeds geen update, loze beloften alom dus.
Wat een slechte beurt voor Renault.
Als eerder gezegd, ik rijd al 30 jaar Renault, maar zo als nu...... dat herken ik helemaal niet. Wat een blamage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



izzat
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2017 16:22
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door izzat »

Maar waar is de nieuwe update? hij blijft op 2015.06.
Wij zijn in April.
Moet ik Renault benaderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DutchRascal
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2016 12:39
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door DutchRascal »

Ronald_Mertens schreef:Van Renault gehoord, dat de update 2015.6 inderdaad gewoon terug blijft komen (is een bug).
Dit zou met versie 2015.12, die in Februari zou komen (ook met systeemupdates), opgelost zijn.
Er komt echter nog steeds geen update, loze beloften alom dus.
Wat een slechte beurt voor Renault.
Als eerder gezegd, ik rijd al 30 jaar Renault, maar zo als nu...... dat herken ik helemaal niet. Wat een blamage.
Zou het niet zo zijn dat Renault niet meer investeert in deze r-link2 en dat ze verder gaan met ontwikkelen met de nieuwe versie. De versie met airplay?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



izzat
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2017 16:22
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door izzat »

Reactie van renault gekregen: die puur onzin is
Geachte heer Darwish,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 2 april jl. ontvingen, waarin u vraagt wanneer de kaartupdate voor het R-Link 2 systeem van uw auto beschikbaar komt.

Het is momenteel niet bekend wanneer de R-Link 2 software update beschikbaar zal komen. U ontvangt een push bericht in de auto wanneer dit het geval is. De nieuwe R-Link 2 kaart komt beschikbaar als u de nieuwe software heeft gedownload.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,


Rutger Kluit
Consultant Klant Relaties

Klant Relaties
Renault Nederland N.V.
Tel: 0800-0303
www.renault.nl - www.dacia.nl
ref:_00D206IKR._5000O1BResd:ref

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Iemand al iets gehoord over de nieuwe kaart update en systeem update van r link 2?deze stonden gepland op 17 maart maar zouden in april uitgerold worden. Worde wel tijd dat de fouten er uit gaan nu en de kaart bijgewerkt wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Zit te wachten op de update van april 2017. Hopelijk een bijgewerkte kaart tot eind 2016 zodat ik in mijn nieuwe auto van 2017 niet met een kaart van juni 2015 hoeft te rijden. Systeem kent de nieuwe A4 tussen Vlaardingen en Den Haag geen eens. :|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Mooky »

Dat zal dan allemaal wel, maar ik zit hier met een Talisman uit december 2015, waarbij het recht voor kaart updates is verlopen (1 jaar). Zéér vreemd, want er staan (de inmiddels beruchte) kaarten op van juni 2015 (lees: een half jaar ouder dan de auto zelf). En dat na ruim anderhalf jaar. Compleet updateloos. Maar goed, ik herhaal wat hier op het forum al talloze keren herhaald werd, is en zal worden... Dus stop ik maar met fulmineren.

Ik ben erg benieuwd of Renault dit gaat rechtzetten uit zichzelf, of dat ik er zelf maar achteraan moet.

Edit: kleine tekstcorrecties
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Net even met de garage gebeld

Nog niks bekend OF en WANNEER er een update komt ....................

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



martinG
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door martinG »

Net een mail gekregen van renault support....
Ze kunnen me niet vertellen over wanneer er nieuwere kaarten beschikbaar komen.
Zeer teleurstelend antwoord als je net een megane van 36K gekocht hebt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Alderaan »

Ach ik loop alf vanaf mei 2016 achter Renault aan elke keer andere smoes nog steeds niets......,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Geert S »

Vandaag Renault Nederland eens om een reactie gevraagd. Laten we dit allemaal doen dan zullen ze toch wel eens een keer komen met een oplossing toch? Mijn licentie van een jaar is net verlopen. Heb de nieuwste kaart van 09-2015 i mijn Espace V. Geen enkele update in al die tijd. WTF! Je kan toch niet een licentie geven en vervolgens niets doen? Heb nog geen reactie gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Ik stel voor dat wij ons individueel melden bij de klantenservice van Renault Nederland met een klacht over oplichting.
Er is veel geld betaald voor het R-Link (2) systeem in onze auto's. Velen van ons betalen ook nog eens voor kaart updates en connectiviteit.

De wijze waarop Renault de dienst invult rond het R-Link systeem is schandalig. Van het geld dat wij opbrengen, kunnen ze elke week een kaart update uitbrengen en bovendien zoveel programmeurs in dienst nemen dat telefoon updates al in de auto staan nog voordat Google of Apple haar software vrijgeeft.

Stuur je mail met de claim en klacht gerust aan :
contact-klant@renault.nl

Naast de rest van de auto waar ik tevreden over ben, is dit systeem een belediging voor de industrie. Door uitblijven van zinvolle reacties van Renault is er sprake van ordinaire oplichting.

Groet Henk J. :fp:
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Lijkt me een goed idee. Wellicht dat ze dan eens gaan inzien dat dit niet kan wat zij hun klanten aandoen.

Als een ieder dit doet dan zal er toch een verbeterpunt moeten komen van Renault. Iemand zei ook al waarom ontwikkelen ze niet eerst door en komen dan met een goed werkend systeem. Waarom kan TomTom het wel een zelfs 4x in het jaar en Renault nog geeneens 1x in de 2 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dannisafoort
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2016 22:24
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Dannisafoort »

Ik heb van het weekeinde nog maar weer eens een klachtenmail gestuurd naar Renault (al vele malen eerder gedaan):

Beste [.....]

Het R-link2 systeem kent een enorme(!) hoeveelheid problemen en bugs en werkt nadrukkelijk niet naar behoren! Daarnaast is het kaartsysteem van juni-2015; twee jaar oud! Aan de telefoon is mij eerder beloofd dat een update hiervoor in februari dit jaar beschikbaar zou komen. Dat is het niet. Daarnaast vertellen uw medewerkers dat de Renault Mégane, die u pas in de laatste drie maanden van 2016 bent gaan uitleveren het volgende: Uw R-Link systeem is niet geschikt voor Apple CarPlay en Android Auto. In april 2017 wordt Apple CarPlay en Android Auto gefaseerd uitgerold. Dit geldt echter alleen voor nieuw af fabriek na april 2017 geleverde systemen (dus niet achteraf op bestaande systemen te installeren). Dat kunt u niet maken..

Mijn Renault dealer [.....] wil hier inmiddels niet meer met mij over communiceren (uit onmacht) en verwijst mij naar uw organisatie. Ik wil u vragen dit alles op te lossen en mij te informeren over de vorderingen!


Gisteren werd ik gebeld door de medewerker, die vertelde dat er 17 april een update zou zijn uitgekomen die in ieder geval de bugs voor een groot deel zou oplossen en 'recenter' (?) kaartmateriaal zou bevatten. Er was echter een probleem mee geconstateerd dat men nu aan het oplossen is.

Het zal allemaal wel.. :pray:

P.S. niet alleen in Nederland is men verbijsterd over de nalatigheid van Renault. Zie hier bijvoorbeeld een bericht uit Australië (op Engels forum): http://www.renaultforums.co.uk/17-elect ... affic.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door DHL »

Dat van die apple car play en android, daar hebben ze geen fout natuurlijk. Dit werd nooit beloofd bij aankoop en het staat hen vrij de wagens steeds verder uit te rusten. Ondertussen zullen nog tal van onderhuidse verbeteringen doorgevoerd zijn aan de Talisman waarover niet gecommuniceerd wordt. Dat zal gedurende de hele loopbaan van de wagen, net zoals met elke wagen, zo zijn.
Dat de kaarten verouderd zijn en het systeem niet naar behoren werkt, daar heeft u gelijk en dat zou men dringend eens moeten gaan oplossen. Blijkbaar kan het want er rijden hier enkele Espaces rond zonder noemenswaardige problemen met rlink. Althans, zo beweren ze toch op een Belgisch autoforum. Ze rijden wel ook rond met oude kaarten maar het systeem zelf werkt volgens hen behoorlijk.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Beste Forum lezers,

Ik ben het eens dat Carplay en android jammer is dat het niet bacwards compatibel is maar ja dat zijn bepaalde features op mn iphone 6 ook niet. de iphone7 kan nou eennmaal weer meer dus daar kan ik nog wel in komen.
het feit dat het Rlink systeem niet werkt is natuurlijk wel een probleem wat Renault veel eerder had moeten tackelen.
Nu kreeg ik deze mail van mn garage

Er is namelijk een ‘boekwerk’ voor dit probleem, bestaande uit 69 pagina’s. Wij kunnen nu niet zien of de handelingen die hierin staan beschreven reeds zijn uitgevoerd/gecontroleerd.
- Indien mogelijk, zouden wij de auto graag voor één dag bij ons inplannen.
- Mocht bovenstaande reeds zijn uitgevoerd, dan dien ik je door te verwijzen naar klantrelaties van Renault Nederland. Helaas dien je hier zelf de klacht/ervaringen aan te geven, iets dat ik niet kan doen.


iemand ervaring met bovenstaande ?? heeft dit zin ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Ook in onze Renault Espace van oktober 2016 zijn er een paar hardnekkige problemen maar daar blijft het vooralsnog bij.
Dit zijn de kwesties :
> na uitvoeren kaart update, geeft het systeem steeds weer aan dat er een kaart update is. Dat is dan dezelfde update die er net (succesvol) op is gezet.
> Kaart update verloopt dramatisch traag, je bent meer dan 2 uur bezig en zit het laatste uur met draaiende motor in de stilstaande auto.
> Informatie over de actieve kaart versie is in de auto vanuit Renault niet beschikbaar. Via dit forum de route naar deze info achterhaald.
> De versie van de kaart is die van juni 2015. Bij TomTom kwam deze in juli 2015 uit, bij Renault in december 2015, op dat moment had TomTom de kaart van december 2015 al uit. Bovendien op bestandsnivo vastgesteld dat dit daadwerkelijk de kaarten van juni 2015 zijn.
> Door Renault klantenservice wordt bewust verkeerde informatie gegeven over beschikbaarheid updates en kaart versie nummers. Dit met als doel om lastige klanten af te wimpelen.
> R-link2 systeem is in de afgelopen 6 maanden 2x tijdens het rijden geheel uitgevallen. Alles op zwart, auto lijkt wel normaal te werken.
> R-Tweet werkt niet, de door Renault gebruikte server voor de connectie praat alleen Frans met Twitter. Niet Franse accounts werken daardoor niet.
> Na release van Android 6 werkte de connectie met R-Link2 niet meer. Renault had tot 4 maanden na deze release datum nodig om dit op te lossen. Ondanks dat de Android 6 SDK developper kit al 3 maanden voor deze release datum aan ontwikkelaars ter beschikking was gesteld. Renault had dus 7 maanden nodig om haar software Android 6 ready te maken waar de rest van de wereld in een paar weken (mijn eigen bedrijf ook) klaar was. Dit speelde zich voor mij af in de leverperiode van de wagen af, heb daar dus geen echte overlast van gehad, de BMW5 waar ik in die tijd in reed, had voor de realease datum al een update gehad en werkte keurig met Android 6.

Mijn ergernis zit vooral in de kaart updates en het totaal uitblijven van fatsoenlijke ondersteuning en oplossingen voor de problemen. Dat geeft vooral geen vertrouwen voor de toekomst.

Tot zover.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JCK1984
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2016 17:17
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door JCK1984 »

jansh schreef:Mijn ergernis zit vooral in de kaart updates en het totaal uitblijven van fatsoenlijke ondersteuning en oplossingen voor de problemen. Dat geeft vooral geen vertrouwen voor de toekomst.
En dit is voor mij de reden dat mijn huidige Renault (Talisman) tevens de laatste zal zijn.
Talisman Intens Cosmos Blue 110dCi handgeschakeld met 8,7"Portrait scherm + Bose audio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rob2503
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Rob2503 »

Inmiddels staat de nieuwe versie 2015-12 in de Rlink store. 2015-12????
Ik zal hem morgen installeren, en hoop dan dat we een beetje bij de tijd komen.....de kaarten in de nieuwe Grand Scenic van feb 2017 waren OUDER dan 2015-06..... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CasR
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2016 13:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door CasR »

Bij mij staat 2015-06 nog steeds als laatste update in de RL store. Nog geen 2015-12 te bekennen :(
Renault Kadjar TCe 130 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Hier ook nog niets :(
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

De vraag is of het een update voor de R LINK 2 is. Volgens Renault Nederland is er voor de R Link 2 nog geen kaart update omdat er eerst een systeem update gedaan moet worden. Hier dus ook nog steeds 2015-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

De vraag is of het een update voor de R LINK 2 is. Volgens Renault Nederland is er voor de R Link 2 nog geen kaart update omdat er eerst een systeem update gedaan moet worden. Hier dus ook nog steeds 2015-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Zowel voor R-Link (Clio) als de R-Link2 (Espace) ook hier nog geen updates aangetroffen.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LouisN
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door LouisN »

Ik kreeg op 22 maart 2017 het volgende bericht van Renault:
"Er wordt naar gestreefd om tenminste 2 kaartupdates te laten uitkomen in de abonnementsperiode, maar door wat technische storingen is het tot nu toe nog niet mogelijk geweest om een nieuwe kaartversie beschikbaar te stellen voor het RLink2 systeem, onze excuses daarvoor. De nieuwe kaartupdate voor uw Rlink2 systeem wordt verwacht op 17 april 2017."
Tot op heden geen update in de RLink2. Ik ga maar weer eens een mailtje er aan wagen.
Kadjar Energy Tce 130 Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ik ben benieuwd. Ik kreeg als antwoord nog even een paar weken te wachten. Zal mij niet verbazen dat ze straks dat hele R link systeem laten verdwijnen en weer gein verder gaan op de oude manier. Dat werkte vlekkeloos en met 4 updates per jaar.

Het is gewoon te zot hoe je behandeld wordt. Ze zeiden overigens dat eerst het systeem update geïnstalleerd moet worden en dan pas de kaart. Dat eerste is nog niet klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ik ben benieuwd. Ik kreeg als antwoord nog even een paar weken te wachten. Zal mij niet verbazen dat ze straks dat hele R link systeem laten verdwijnen en weer gein verder gaan op de oude manier. Dat werkte vlekkeloos en met 4 updates per jaar.

Het is gewoon te zot hoe je behandeld wordt. Ze zeiden overigens dat eerst het systeem update geïnstalleerd moet worden en dan pas de kaart. Dat eerste is nog niet klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Dat Renault geen kaart update kan leveren is gewoon een smoesje en een stralend voorbeeld van Franse klantvriendelijkheid. De Mazda CX-5 heeft exact dezelfde navcore als die van de R-link 2 en daar krijg je gewoon regelmatig kaart updates (3 jaar lang). Het is gewoon een Nav n go navigatie pakket met tomtom/tele atlas kaarten, dus gewoon pure onwil van Renault om actuele kaarten te leveren. Het is echt triest :cry2:
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Izzy »

En welk doel zou Renault met deze briljante strategie hebben ?
Zoveel mogelijk klanten afstoten ?
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Ik kan me wel een doel voorstellen:
voor iedere kaartupdate, iedere bugfix, ieder minuutje dat ze besteden om een probleem op te lossen, dat zijn allemaal kosten voor Renault. En dat is zonde, want de klant heeft al betaald. Voor zijn auto en vaak ook voor een abonnement op een update service.

Ik geef toe - het is een korte termijn strategie. Maar ik heb zelf voor een groot frans bedrijf gewerkt en ik kan je vertellen - zo denken franse managers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Izzy schreef:En welk doel zou Renault met deze briljante strategie hebben ?
Zoveel mogelijk klanten afstoten ?
Zo weinig mogelijk verantwoording en kosten dragen voor fatsoenlijke software support?

Ik denk dat men zich verkeken heeft op het bijhouden van het r-link systeem dat gebaseerd is op Android Froyo (2.2).
Met deze stokoude Android versie loop je gewoon tegen limieten aan, maar ik blijf zeggen dat dit geen smoes is voor het niet uitbrengen van up to date kaarten.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

lexs schreef:Ik kan me wel een doel voorstellen:
Ik geef toe - het is een korte termijn strategie. Maar ik heb zelf voor een groot frans bedrijf gewerkt en ik kan je vertellen - zo denken franse managers.
Dat laatste kan ik helaas geheel beamen als medewerker van een groot Frans concern.....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Mensen koop geen Renault meer een laat ze over een paar jaar voelen wat wij nu voelen. Waardeloze Franse.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Sorry, vind ik een beetje NRC/Volkskrant opmerking...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Frankko »

Draait R Link echt op Android Froyo 2.2? Indien dit waarheid is verklaard alles want daar draaide mn Samsung Galaxy 6 jaar geleden al niet al te best op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht