Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Vanmorgen deed mijn aanjager zeer vreemd.
Hij ging aan op hoge toeren en weer uit en weer aan en weer uit enz enz.
Dit duurde een aantal minuten. Het was een kort ritje en de auto is zekere niet echt warm gereden, nadat ik hem had geparkeerd en 3 kwartier later weer wegreed, weer hetzelfde hoog, laag toerental etc. Alleen nu duurde het minder lang.
Ik reed niet op ECO en de climate control stond op auto.
Iemand bekend met dit vreemde gedrag van de van de aanjager/ventilator?
Of moet ik ermee naar de dealer?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door FrankV »

Nope, nog nooit meegemaakt in de afgelopen drie jaar.

Jouw auto is nog geen maand oud, dus onmiddelijk mee naar de dealer!
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Inmiddels aan mijn dealer voorgelegd , die zegt dat het normaal is, is het inregelen van de temp zegt ie. Ik geloof er geen fluit van. Wacht nog even af of het weer gebeurt .
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door TCe120ECD »

Ik geloof er niets van. Hier staat het jaar in jaar uit op stand 3, maar nog nooit problemen ondervonden. Dealer maakt zich te makkelijk van af. Neem zelf kontakt op met RN en zeg erbij dat dit probleem niet herkent wordt door andere forumleden.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door mechanic »

Eerdere modellen hadden dit ook wel eens,een reset vd kachelkleppen wilde wel eens helpen.
Verhaal van de dealer dat het normaal is klopt iig niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Inmiddels een paar maanden verder en ventilator vertoont dit gedrag nog steeds, sterker nog hij gaat het steeds vaker doen.
De dealer heeft geen idee waar hij dit zoeken moet. Ik wacht de garantie periode nog maar even af en hoop dat hij het ooit constant blijft doen. Is wat makkelijker storing zoeken
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joop captur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 nov 2015 21:25
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door joop captur »

Vandaag (=maandag 30-10-2017) ook bij mij voor het eerst gemerkt. Bij de 2e rit alles weer normaal :think:

aanvulling 31-10-2017: gisteravond en vandaag alles ok.

Op het moment van de "storing" had ik de extra stand voor ontwasemen aan en geen eco
:fotoplease2: per 13-9-2017 CAPTUR TCe 1.2 EDC Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 28511

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Verwijderd 28511 »

Bij mij doet hij dat ook als het kouder dan 4 graden is buiten. Ik vermoed dat dit aan de software in de nieuwe Captur fase2 ligt. Captur is van 20 october.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Inmiddels doet hij het bij mij bijna iedere dag, soms alleen op de normale auto stand, maar als het kouder is ook op de stand ontwaseming, en dat is bijzonder irritant als de ramen beslagen zijn. Ik denk dat het iets is in de regelsoftware van de Climate control. Want als ik op het moment van de storing de aanjager ventilator handmatig bedien werkt hij wel zoals het hoort, als ik dan weer terug ga naar Auto of ontwaseming gaat hij weer van hoog naar laag enz enz.
Ik heb inmiddels een afspraak met mijn dealer om zodra ik tijd heb de auto te brengen zodat hij kan zoeken naar het probleem.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Burg »

Volgens mijn dealer is het inderdaad een software probleem en is er nog geen oplossing voor. Hij heeft de klacht aangenomen en zal deze bij Renault Nederland neerleggen. Kwestie van afwachten.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

edan2124
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2017 21:56
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door edan2124 »

Ook bij ons doet de aanjager ook niet goed vooral bij het ontwasemen. afspraak gemaakt bij de dealer.
Captur 2 INITIALE PARIS Two-tone Bleu Iron / Noir Etoilé Bekleding rundleder 'Initiale Paris Noir, voorruitverwarming ,10,25 TFT scherm, Highway and Traffic jam companion ,Dakrails, Draadloze oplader voor smartphone,Semi- elektrisch wegklapbare trekhaak 13-p,Sportpedaalset

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Grad »

Eigenlijk een beetje vreemd.
Als het een software probleem is en niet iedereen heeft er last van zijn er dus auto's die de goede software hebben.
Ik heb er in ieder geval geen last van.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door RenaultCaptur »

Ik heb dit probleem ook. Is er bij iemand inmiddels al een oplossing voor gevonden?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Huite »

Bij onze IP heb ik dit ook eens meegemaakt,
Zal Wil (de vaste berijder) eens vragen of hij het vaker doet.
Volgens mij stond toen ook de snel ontwasemen stand aan.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

edan2124
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2017 21:56
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door edan2124 »

ben net bij de garage geweest nieuwe software gekregen bij de module ventilatie deed de update er erg lang over, volgens de garage is er nieuwe software op gekomen voor de ventilatie. en nieuwe ruiterwisserbladen gekregen de ander streepte erg
Captur 2 INITIALE PARIS Two-tone Bleu Iron / Noir Etoilé Bekleding rundleder 'Initiale Paris Noir, voorruitverwarming ,10,25 TFT scherm, Highway and Traffic jam companion ,Dakrails, Draadloze oplader voor smartphone,Semi- elektrisch wegklapbare trekhaak 13-p,Sportpedaalset

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Huite »

Dank voor de info. :thumb:
Zal het melden bij de komende 30K beurt.
Zoals er nu met de auto wordt gereden zal dat niet zo lang mee duren (helaas)...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marsk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2017 19:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Marsk »

Ik heb sinds drie weken een nieuw Zoe. Ook hier gaat de ventilator soms draaien met name na een langere rit Als je de auto uitzet stopt het. (Buiten rond 1 graad). Relatief (te) veel kabaal. Uit reacties op dit forum begrijp ik dat het software probleem zou zijn ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 28511

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Verwijderd 28511 »

Ik vermoed dat je hiermee de ventilator van de radiator bedoeld, daar gaat dit draadje in het forum niet over. Dit gaat over de ventilator binnen die het klimaat te regelen binnen in de auto.

Overigens, het na lopen van de radiator ventilator is vrij normaal, zeker na een lange rit. En dat maakt inderdaad best wel wat geluid, en dat zou ongeveer 3 tot 5 minuten max moeten duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marsk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2017 19:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Marsk »

Dag Marcelh, bedankt voor je reactie . Stelt weer gerust. Gaat inderdaad om de radiator ventilator denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Axel57 »

Eh Marsk heeft een Zoe en geen Captur.

Heeft een elektro auto ook een radiateur? Ja voor de airco maar niet om de motor te koelen...denk ik.

Heb eigenlijk geen idee of een elektro motor ook gekoeld wordt, dat wordt vanmiddag even op google zoeken. Of weet iemand dat zo?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 28511

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Verwijderd 28511 »

Nu je het zegt, de Zoe is volledig elektrisch inderdaad. Hmmm geen idee eigenlijk hoe dat zit. Een radiator zal er niet zijn neem ik aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Axel57 »

Zaterdag voor het eerst ook dit probleem gehad, vandaag had mijn vrouw het helaas ook.

Toch de dealer maar eens vereren met een bezoekje.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Afgelopen 20 december eindelijk de software update van de climate control laten installeren door de dealer. Tot eergisteren geen vuiltje meer aan de lucht, leek perfect te werken tot gisteren, shit weer helemaal mis dus. Ik word er onderhand moedeloos van, heb mijn Captur sinds april en niets dan ellende met die ventilator, de eerste 4 maanden vreselijk gestonken naar brand de eerste 5 minuten van de rit wat nu nooit meer voorkomt. En dus heel vaak in de ochtend een ventilator die aan en uit gaat. Mogelijk heeft het toch iets met elkaar te maken denk ik nu. Nu mijn dealer maar weer informeren, die wordt er intussen ook behoorlijk moe van schat ik zo in. Hoe me aanbevolen voor tips en ideeen. :cry:
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

edan2124
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2017 21:56
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door edan2124 »

Gl1800 schreef:Afgelopen 20 december eindelijk de software update van de climate control laten installeren door de dealer. Tot eergisteren geen vuiltje meer aan de lucht, leek perfect te werken tot gisteren, shit weer helemaal mis dus. Ik word er onderhand moedeloos van, heb mijn Captur sinds april en niets dan ellende met die ventilator, de eerste 4 maanden vreselijk gestonken naar brand de eerste 5 minuten van de rit wat nu nooit meer voorkomt. En dus heel vaak in de ochtend een ventilator die aan en uit gaat. Mogelijk heeft het toch iets met elkaar te maken denk ik nu. Nu mijn dealer maar weer informeren, die wordt er intussen ook behoorlijk moe van schat ik zo in. Hoe me aanbevolen voor tips en ideeen. :cry:


bij ons het zelfde update even goed nu weer uitval climate control bij koud weer :(
Captur 2 INITIALE PARIS Two-tone Bleu Iron / Noir Etoilé Bekleding rundleder 'Initiale Paris Noir, voorruitverwarming ,10,25 TFT scherm, Highway and Traffic jam companion ,Dakrails, Draadloze oplader voor smartphone,Semi- elektrisch wegklapbare trekhaak 13-p,Sportpedaalset

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Om moedeloos van te worden, we zouden eigenlijk een gezamenlijke klacht bij Renault neer moeten leggen met iedereen die hier ook last van heeft. Maarja hoe kom je er achter wie alle gedupeerden zijn.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Burg »

Vanmiddag bij mijn dealer geweest en hij gaf aan dat er nog geen nieuwe software of update beschikbaar is maar dat RENAULT er mee bezig is.
De dealer van Gl1800 heeft waarschijnlijk de (foute) software die er voor is opnieuw geïnstalleerd. Mijn dealer zij daar niet aan te beginnen omdat niets oplost en zij moeten zich aan een procedure van RENAULT houden. Als er t.z.t. en oplossing voor is word ik er door de dealer over geïnformeerd.

Prettige jaarwisseling gewenst.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Burg, volgende mijn dealer is er helemaal geen procedure en krijgen de dealers ook helemaal geen bericht over beschikbare updates, behalve als het de veiligheid betreft of risico op grotere schade (voor Renault). Ook navraag door de dealer bij Renault zou geen antwoorden opleveren.
Mijn dealer sluit de computer aan en pas dan ziet hij dat er evt nieuwere software beschikbaar is vanuit Frankrijk en wordt deze geïnstalleerd. En dat was vorige week het geval dus. Maar inderdaad zonder dat het probleem is verholpen. Dus wat de reden is geweest voor deze nieuwere versie weet ik niet. Of inderdaad een update voor dit probleem zonder dat het heeft geholpen. Dus verkeerd aangepaste software.?
Bijzonder irritant deze storing vooral in de winter.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Burg »

@Gl1800, Ik heb in mijn reactie niet gezegd dat de dealers een melding krijgen van RENAULT van een eventuele update. Zij moeten zelf van tijd tot tijd middels de computer kijken of er nieuwe software is update beschikbaar is. Mijn dealer heeft dat vanmiddag gedaan en gaf aan dat er nog geen nieuwe software of update beschikbaar is.
Met vriendelijk groet,
Burg
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Ik heb er bij gestaan en voor mijn auto was er dus wel degelijk een update beschikbaar maar mijn dealer weet ook niet wat of waarvoor die update is masr zet hem erop in de hoop dat dat het probleem oplost. En jouw dealer zegt dat de update niet het probleem oplost en dat men bezig is met een oplossing te zoeken als ik jouw bericht goed lees.
Dus jouw dealer weet dat mijn update die er voor jou niet is niet werkt. Opmerkelijk.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Burg »

Nog even dit en dan sluit ik het af. Het moet geen strijd tussen ons worden. Jouw dealer geeft aan dat er wel een update is en de mijne van niet. Het zij zo en ik lig er verder nier wakker van. Ik heb alleen maar willen aangeven wat mijn bevindingen vanmiddag bij mijn dealer is geweest. En verder heb in mijn reactie dit aangegeven: Citaat: De dealer van Gl1800 heeft waarschijnlijk de (foute) software die er voor is opnieuw geïnstalleerd.
Met waarschijnlijk gaf ik aan dat het een veronderstelling is. Mijn dealer heeft ook niet aangegeven dat jouw z.g. update bij jouw auto niet zou werken, alleen dat hij er niet aan begint en dat hij zich aan een al of niet verplichte procedure houdt.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Strijd??
Succes, hoop dat het snel is opgelost
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Grad »

Beste Burg en GI1800, in het 2 keer drukken draadje waren jullie nog zo eensgezind vwb het door mij zoeken naar een andere (betere) dealer.
Ik constateer nu toch enige onenigheid mbt de diverse updates die het wel of niet doen en ook jullie beider dealers zitten niet op een lijn.
ik neem aan dat jullie nu allebei op zoek gaan naar een dealer die het probleem wel weet op te lossen.
Sorry moest het toch effe kwijt
Ps mijn aanjager/ventilator doet het prima en ik druk nog altijd 2x om de deuren te openen, eigenlijk tot volle tevredenheid. :D
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door RenaultCaptur »

Ook ik heb diverse updates gekregen. 2x drukken: opgelost. Nu weer tripcomputer in rlink. Allemaal goed.

Probleem van ventilator is helaas niet opgelost. Ergo, kleine stapjes, maar komen er wel :fp:
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Burg »

Als er nog geen update of nieuwe software is kan geen enkele dealer het oplossen.
Overigens is er voor het twee keer drukken al geruime tijd een update bij de dealer voorhanden. Doe er je voordeel mee.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Aanjager/ventilator vertoont vreemd gedrag met koude motor

Bericht door Gl1800 »

Probleem met ventilator waarschijnlijk opgelost. :D :D :)
Vorige week vrijdag door de dealer teruggeroepen, ze hadden op hun aandringen van de technische dienst van RN een oplossing doorgekregen. :dance:
Er moest een kachelweerstand worden vervangen onder het dashboard aan de bestuurderszijde. :fp:
Dus deze was al besteld en zo gezegd zo gedaan en ik durf nog niet echt te juichen, maar tot op heden Is het probleem niet meer opgetreden :clap: :D :P :lol:
Was een half uurtje werk, het lastige was dat de monteur er moeilijk bij kon. :doh: :discuss:
De monteur dacht ook gezien te hebben dat hier een technisch bulletin voor was uitgekomen wat echter in het Frans was en door RN nog vertaald moest worden voordat het naar de dealers wordt verstuurd
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht