Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren
Er zijn leukere bezigheden op vakantie,maar top dat alles weer werkt!
Het is een poosje geleden dus specifiek mbt weerstand weet ik niet.
Betrof het een weerstand waar je de stekker in klikte en klaar,of heb je de nieuwe weerstand aan de bestaande kabels gesoldeerd? Dat is deels het verschil tussen C.C en handbediend met vervangen.
we hebben gelukkig C.C. dus het type met de stekker aansluitingen, wist dit nog van de vorige Scenic, hadden we exact hetzelfde na de aankoop mee, klapte ook na 2 weken de weerstand eruit
vakantie was trouwens helaas sinds vandaag weer voorbij.
Dat is een stuk makkelijker iig.
De stekker op de motor is onbereikbaar zonder meer demontagewerk,vandaar dus het solderen bij een handbediende ventilatie. De stekker op de weerstand verbrand vaak,met niet functioneren tot gevolg.
Hopelijk blijft het hierbij voorlopig,hebt immers niet voor niets een andere gekocht en juist een ph2.
Nou....het volgende. Kom er net achter dat de airconditioning niet werkt. Was voor de defecte kachel weerstand wel zo. Heeft dit verband. Waar zit de zekering. Normaal hoor je de airconditioning draaien. Hoor nu niks........
Kan ook toeval zijn,druk eens het ventiel in de ac leiding thv motorsteun aan riemzijde in om te kijken hoeveel druk erop het systeem staat. Let op,niet erboven hangen.
Staat er nog druk op best eens laten uitlezen.
Werkt de ventilatie wel op alle standen?
Onder de zwarte schroefdop inderdaad.
Komt ook wel eens voor dat bijv 1 stand van de ventilatie niet werkt en zodoende de airco ook niet. De weerstand is dan de oorzaak meestal,had gekund dat de nieuwe weerstand bijv een defectje had.
Bedoelde dat soms de ventilatie en of airco op 1 snelheid niet werkt,kwam ook wel eens voor nà vervangen van de weerstand.
Dan zat er in de nieuwe weerstand een defect waardoor dit optrad.
Heb de druk getest, prima, heb de fan laten draaien op alle standen en doet het ook, kan er een zekering stuk zijn nadat de weerstand kapot ging, waar zit die om het uit te sluiten.
Heb ook even gekeken naar de pomp, onderkant even open gehad, is een delphion. Hij is er in maart nieuw opgekomen, weet alleen niet waar. Is wel een renault pomp als het goed is. Wat kan ik behalve uitlezen nog zelf proberen. Kabels zijn trouwens niet paars naar de stekker dus zou dan nog de originele stekker zijn........
Waar zit de zekering van de airco.....alles is anders met deze scenic dus moet weer opnieuw het wiel uitvinden
Oja waar zit de aansluiting voor de OBD2 diagnostic. Zit ook niet meer bij de zekeringen onderaan het dashboard
Een zekering voor de airco is er volgens mij niet.
Obd aansluiting zit onder het afdekkapje,onder de bekerhouder,voor de middenconsole.
Bekerhouder weg,middenconsole naar achter,en kapje op vloer wegschuiven.
Uitlezen nu volgende stap.
Plaatje van google:
Screenshot_2017-05-08-18-00-52.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mooi plekje, veel handiger, heb maar een simpele diagnostic tool. Hij gaf effe een misfire bij een cilinder, de keer erna niet.....zal wel. Verder geen foutmeldingen, weet ook niet of dit apparaat de code zal detecteren.
Baal wel een beetje, auto net in het bezit en nu al ellende.......
hoe zit het eigenlijk met de software voor de phase 2, is daar het probleem van de te storingsgevoelige software direct al bij productie opgelost????
kabel van de stekker is Oranje zwart......
ga hem uitlezen bij de renault dealer of kan dit ook bij een universele garage.
Een clip kost wat eurie's,of je het dat waard vind is een eigen keuze.
Vermoed een electronische storing mbt de airco,de druk in het systeem is er nog. Of de vulling dan nog oke is is een tweede,gezien de goede werking voorheen lijkt me dat van wel.
Adhv evt storingscodes kun je verder.
Nog 1 vraag, zou het kunnen dat de kachelweerstand de airco niet goed aanstuurt, het merk van de weerstand is geen Valeo maar bolk, huismerk van mister auto........
Vindt het zo vreemd dat alles goed was tot de weerstand plofte
Misschien ga ik toch nog wel proberen om de weerstand te vervangen. Heb ik geen dealer bij mij in het dorp. Weet niet of mijn eigen garage de storing in ieder geval kan uitlezen. Ik kijk wel even. Ik laat het uiteindelijke resultaat wel weten
Elke redelijke garage kan uitlezen,weliswaar met vaak andere foutcode omschrijvingen.
Dat is snel gedaan,is de weerstand het euvel is het garantie.
Heeft de airco het helemaal niet meer gedaan na vervanging weerstand?
Nee, we rijden doordeweeks niet heel veel dus heeft het ook even geduurd voor we door hadden dat de ventilator het niet meer deed.
Toen ik de auto ophaalde en nog enige tijd daarna werkte de airco. Je hoort de airco dan als ie aanstaat en de temperatuur werd ook goed geregeld.
Auto is bij de garage geweest, die heeft een abonnement bij de renault dealer, op afstand, wel kunnen uitlezen maar ze kregen het niet voor elkaar om de storing op de drukschakelaar te wissen.......ook niet met hulp van renault assistance.
Die konden wel zien dat de druk prima was. Wordt dus ritje naar de dealer
Weerstand is in ieder geval wel goed......
Het 3voudig drukcontact in de aircoleiding thv condensor is ook een onderdeel wat wel eens defect raakt,of een slechte stekker verbinding.
Gelukkig heb jij nog geen abbonoment bij de dealer!
Nou. Het is weer klaar. Bij de dealer geweest. Bleek veel teveel druk op te staan. Drukschakelaar werd gek. Opnieuw op druk gezet. Gereset. En weer koel.
Heel erg blij
Mijn scenic 2. 0 uit 2004 zat reparaties gehad, van ramen tot dashboard en kachelweerstanden. Maar rijdt nog steeds als een zonnetje met 280.000 op de teller, en loopt op LPG.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Ongeveer 2 weken geleden heb ik bij mijn auto de accu eraf moeten halen ivm dat ik een stuurschakelaar moest vervangen. Alleen daarna bleef gelijk het lampje van de TC/ESP branden (niet knipperen) en ongeveer een week later kwam het...
Beste mensen,
Ik heb een Renault modus uit 2005 en heb laatst de lampen die led waren vervangen voor gewone omdat de verlichting achter raar deed.
2 weken daarvoor is de stuurcolom vervangen omdat die defect was.
Ik heb tijdens het wisselen van de...
Ik krijg een melding elektrische storing gevaar controleer start stop op mijn display. Ik heb een Renault clio bouwjaar 2019. Deze storing heb ik vaker gehad. Mijn accu is vervangen en de aansluiting van de start stop op de accu is ook vervangen. En...
IMG_5470.jpeg IMG_5469.jpeg IMG_5468.jpeg IMG_5468.jpeg Beste wensen voor iedereen op dit forum
RENAULT, CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE uit 2014
Welke emm en kan ik hier met ddt4all aanpassingen doen
Heb software 5.50 gebruikt met 2 verschillende obd2...