Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
AMSTERDAM - Een schril contrast. Tijdens de presentatie van de Formule 1-bolide voor het seizoen 2008 presenteert de Renault ook de topversie van de Twingo-lijn, de RS. De snelste Renault voor het circuit en de zwakste RS-uitmonstering voor de openbare weg.
De technici van Renault Sport hebben met de Twingo RS erbij drie modellen onder het Sport-label in de aanbieding. De Mégane is de oudste. Het model is tevens de enige van het trio met een turbomotor en een vermogen van meer dan 200 pk (225 pk om precies te zijn). De Clio RS haalt die output exact. Hij blijft steken op 200 pk. Dat vermogen haalt Renault net als voor de Mégane uit een 2,0 liter, maar dan zonder turbo. De Twingo RS is de kleinste van het stel en dientengevolge krijgt de auto ook het laagste motorvermogen. Renault geeft 133 pk op, die, zoals eerder door AutoTelegraaf exclusief onthuld, uit een atmosferische 1,6 liter worden gehaald.
De designafdeling heeft zijn best gedaan om bij het snelle karakter van de driedeurs hatchback een passend pak aan te meten. De RS heeft een gewijzigd front met grotere luchtinlaten en sportieve elementen. En profil zijn dorpelverbreders aangebracht, terwijl de wielkasten een fractie uitsteken. Achter beschikt de Twingo RS over een dikkere bumper met diffusor en een spoiler bovenaan de klep. De koets hangt iets lager boven het asfalt dan bij de overige types het geval is. [www.telegraaf.nl]
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
De Twingo RS staat nu bij de dealer. De prijs van € 16.595,- is zonder meer scherp te noemen. En voor diegene die niet uit het kleurengamma kunnen kiezen, op de autosalon van Parijs staat een gele.... mooi!
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut